Gå til innhold

300zx som driftebil??

Ranger emnet


Olav Vangsnes

Anbefalte innlegg

Hei!

Har tenkt å kjøpe meg en driftebil. Så da lurer jeg på om det er noen som har erfaringer med en 300zx til dette bruket.

Bilen har jo masser av krefter, men den er jo veldig tung ( tror den veier ca 1700kg). Gjør dette 300'en "ubruklig" til drifting??

 

 

 

 

Back to topic:

Hvis du ser denne filmen, så ser du det du trenger... Blir litt tung, men med litt bedre framdekk, så hadde det vært helsjefs! alacocaina

 

 

Sileighty og 300zx leker: Svinball & 300zx show (54MB)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på sperre og svingradius da..

Har en 200 sperre, og bra svingradius? Og hva med en 300?

Og hvor mange hester må man ha i en 200 for å kunne drifte bra?

Er 200'en bedre enn f.eks en rx7??

Skyline - er det noe å satse på?? R32 eller noe sånt?

 

Heisann Olav :) (Tor Morten Berg her)

 

200sx har normalt ikke sperre i norge... Derimot finnes de ofte

med original sperre om du henter fra england. Svingradiusen på 200sx er helt kurrant, det eneste svake her er at selve styreledda er litt spe, og kan ryke om man drifter hart lenge :) Dette er vel kun et problem om du drifter mye flere ganger i uka, da jeg ikke har sett noen her i norge slite med det.

 

RX7 er jo et bra alternativ, om du får motoren til å holde... Bilen i seg selv er jo balangsert og fin, og et helt kurrant drifte objekt.

 

300zx blir vel som nevnt her litt tung ja, det gjør nok at du kan slite istykker driverk... Noe jeg iallefall ser på alle som drifter litt tung 5 Serie BMW... Men utover det er sikkert bilen kurrant.

 

Skyline GT-S er jo et godt alternativ, R32 eller R33... Deilige biler, og lett å få litt hester så de fungerer flott til drifting, men er vel litt overprisa vil jeg tro da skyline er litt for populært omdagen.

 

Anngående effekt du "må" ha for å drifte er det jo temmelig vanskelig å svare på. Men i en lett bil så vil 250 iallefall være kurrant... Allt over 300-350 hester er mer enn nok iallefall.

 

Som du nok ser og leser er alternativene mange... Som nevnt av flere her er det også artig å teste ut europeiske biler, blir kjedelig om alle drifter 200sx om noen år også...

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Heisann Olav :) (Tor Morten Berg her)

 

200sx har normalt ikke sperre i norge... Derimot finnes de ofte

med original sperre om du henter fra england. Svingradiusen på 200sx er helt kurrant, det eneste svake her er at selve styreledda er litt spe, og kan ryke om man drifter hart lenge :) Dette er vel kun et problem om du drifter mye flere ganger i uka, da jeg ikke har sett noen her i norge slite med det.

 

RX7 er jo et bra alternativ, om du får motoren til å holde... Bilen i seg selv er jo balangsert og fin, og et helt kurrant drifte objekt.

 

300zx blir vel som nevnt her litt tung ja, det gjør nok at du kan slite istykker driverk... Noe jeg iallefall ser på alle som drifter litt tung 5 Serie BMW... Men utover det er sikkert bilen kurrant.

 

Skyline GT-S er jo et godt alternativ, R32 eller R33... Deilige biler, og lett å få litt hester så de fungerer flott til drifting, men er vel litt overprisa vil jeg tro da skyline er litt for populært omdagen.

 

Anngående effekt du "må" ha for å drifte er det jo temmelig vanskelig å svare på. Men i en lett bil så vil 250 iallefall være kurrant... Allt over 300-350 hester er mer enn nok iallefall.

 

Som du nok ser og leser er alternativene mange... Som nevnt av flere her er det også artig å teste ut europeiske biler, blir kjedelig om alle drifter 200sx om noen år også...

 

Heisann!

 

Du snakket jo med tom i helga, så da fikk du vel med deg at det ble handel! Var gøy å kjøre på rudskogen, både å kjøre fort, men også å prøve seg med litt drifting.. Gleder meg til neste sesong nå! Legger ved et bilde av "gliset"

65_3.jpg

(og et bilde av skolebilen min:D )

Astra008.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår