Mandel Skrevet August 3, 2005 Rapporter Share Skrevet August 3, 2005 Hei! Har gått til anskaffelse av nye tåkelys, med noen 4000* kelvin pærer fra osram. Siden 4000* kelvin lyser veldig hvitt, er jeg nå på utkikk etter parklyspærer i matchende "farge".. Har prøvd utallige mengder av parklyspærer til nå, og hittils har de alle lyst for gult. Kjøpte deretter et sett med diodeparklys i fargen hvit, men disse hadde et blåskjær som var for sterkt.. Så da lurer jeg på om noen har/vet om parklyspærer / dioder / andre pærer som kan moddes til og bli parklyspærer, som lyser veldig hvitt ? w5w mvh Fredrik Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bård Skrevet August 3, 2005 Rapporter Share Skrevet August 3, 2005 Hvite lysdioder har en tendens til å ha blåskjær i lyset ja. Jeg vet ikke hvordan dine parklys ser ut, men noe du kunne prøve er å få tak i en transparent gul lakk, og lakke diodeparklysene med denne, og se om lyset blir hvitere av dette. Om nødvendig bruker du flere strøk. Samme kan gjøres med transparent blå lakk på de lysene som er for gule. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet August 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2005 jepp, kjøpte nemlig 1 sett parklyspærer ( w5w ) som var dekket av transparent blåfarge..men disse lyste også alt for gult.. tok en titt på en halogenlommelykt jeg har liggende, og der lyste pæra bra hvitt, så da skal jeg prøve og lage noe ut av disse.. hvis noen andre vet om noen ferdigløsninger så er det bare og si i fra :) Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet August 3, 2005 Rapporter Share Skrevet August 3, 2005 Noen som vet om noen gode H4 pærer med et hvit/blålig lys? Biltema er uaktuelt. Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet August 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2005 kjøpte noen 4000* kelvinpærer på hellanor.. Disse kosta FLESK,,217.- pr pære u.moms, men de lyser helt kritthvitt..Jeg kjøpte h3 til tåkelysene.. Og i dag kjøpte jeg et sett med h7 pærer i sverige med samme grad av kelvin, disse lyste også helt hvitt, med et svakt blåskjær. De het blue ice, og kostet 200.- på BRL i charlottenberg.. Begge merkene har pærer i h4.. Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet August 3, 2005 Rapporter Share Skrevet August 3, 2005 Noen som har ei side jeg kan handle på? Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet August 3, 2005 Rapporter Share Skrevet August 3, 2005 Beklager trådstarter, men litt off topic; Finnes h2-pærer med blålig skjær? Jeg har h2-pærer i tåkelysene mine. Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet August 3, 2005 Rapporter Share Skrevet August 3, 2005 du kan no sjekke http://www.lysdiode.no dei har litt forsjelligt i pærer, dioder og xenon Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg