Gå til innhold

Bredbåndslambda? Noen som har? Mappe hjelp.

Ranger emnet


Snowx

Anbefalte innlegg

Da har endelig turbo2 børsa fått seg ny motorstyring etter at min tolmodighet kokte over på den orginale. Valget falt på Microtech LT8 og det tok ikke så lang tid før den lå i postkassa. I natt har jeg montert den og alt skal være i orden. Har ikke testa å plugge i noe strøm.

Microtech leverer hjernene med safe basemap så bilen starter nok.

Så til topic! For å tune dette beistet ( :roll: ) trenger jeg vel bredbåndslambda for å følge med på A/F ratioen. Noen som har utstyr å låne meg til å måle dette? Jeg kan også betale smått for å få litt hjelp til å se på oppsettet. Microtechen skal være grei å tune, men for meg som verken har snøring på motor, wankel eller tuning kunne det vært greit med litt instruksjon på hva jeg skal gjøre...

 

Sindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm virka jo greit, men er langt unna. For å få best mulig resultat så må jeg vel ha den på rulle ja. Men frem til jeg skal overhale og bygge om motoren så tenkte jeg å bare ha den i "bra nok kjørbar stand". Har ikke lyst til å bruke flere tusen på å justere hjernen til en gammel motor.

Takk for forslaget :D (det er de som er på diverse treff?) jeg er åpen for flere :D

 

PS: kobla opp microtechen i natt, den funka og viste ingen feil. Batteriet var "dødt" så har enda ikke prøvd å starte. Montro om det funker :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida trenger ikke å kjøpe ny. Vi skal snakke med geir haugen vi, så sender han den til microtech for reperasjon. Han er den som importerer microtech i norge.

 

Og du må sende mail til selger og si at han solgte deg en defekt ECU.

 

Sikkert derfor den ble solgt også.

 

Desverre

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig da.. du får skrike ut når du er klar da. Hvor bor du?

 

Jan Tore: Hvordan går det med coilene dine da? Fått orden på sakene?

 

 

Hei frode

 

Coiler blir bestilt i morgen. Da blir det samme greier som KRB kjører med.

 

Så da får vi se om vi får fart i motoren om noen uker.

 

Har kjørt på motoren 300 mil siden gatebil :), så nå bør den vere innkjørt.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra. Jeg overvar bremsing av en 13B PP her en dag som går i rallycross i Norge. De gutta der lar en nybygd motor gå en halvtime på tomgang, etter det så er det bare å klemme til....

 

 

Hei

 

Det er det Jørgen Blennow sier også. De har jo ikke tid til å kjøre inn masse mil på racingbiler heller. Han sier bare at man skal kjøre inn motoren en runde rundt banen, deretter er det bare å gi bånn gass. Det skal ikke gjøre levetiden kortere sier han bestemt. Innkjøring er oppskytt.

Kan være at det ikke tetter helt i begynnelsen ved hard belastning, men det har ingenting å si. Dessuten sliter motoren seg fortere til med hard belastning.

 

MVH

RE-Amemiya ---- ROY-Hva med meg a

3 rotor power

1986 Rx7 Drifter (FD motor)

1993 Mazda 323 GTR

1990 JC Cosmo 20B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helvete, tenkte det kunne være no gæernt med CAS sensor evnt, men er jo ikke det siden jeg måler likt på begge og LEading fyrer. Har titta mer på dette, teit altså. Kjørte microtechen i self test mode, ALLE pluggene gnistrer :S men får feil på REF og RPM signal (montro hva det er). ALtså mest sannsynlig er ikke microtechen død. Finnes det no konfigurasjon hvor man kan slå av og på coilene? Jeg vil ringe noen med peiling på microtech hehe, er det noen i norge?

 

Dette her tærer på motivasjonen, jeg gir ikke opp enda men er passe DRITTLEI elektronikk som ikke gjør jobben sin.. :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tassen: Har du tenkt å kjøre inn 3-rotoren noe særlig a?

 

Ncar: Har aldri sett en microtech boks engang jeg, det er vel ikke så populært i Norge. Men hvis alle pluggene tenner når du kjører den i selftest så er jo det et godt tegn. Bruker denne orginale coiler og tenningsmoduler?

 

RPM og REF er signalene som kommer fra CAS'en. RPM er turtallet på motoren (på mazda'n gir denne 12 pulser pr omdreining på veiva) og REF er et referanse-signal som forteller hjernen når den er på rotor nr 1 igjen (denne gir en puls pr omdreining på veiva). Hvis du tar av lokket på CAS'en så ser du 2 hjul, et med 24 tenner og et med 2 tenner. Dette er fordi CAS/fordeler går på halve hastigheten til veiva.

brap-brap-brap

 

1984 Mazda 929

1980 Mazda RX-7

1976 Mazda 818 De Luxe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Microtech er vel kanskje ikke så vanlig i norge, men er populært ellers i verden.

Hva er HOME signalet fra CAS`n da?

Merklige er jo at leading gnistrer og ikke trailing.. Kan CASn være død? Evnt hva kan forårsake REF og RPM feilene. Var hos mazdafun nå, skulle kanskje lånt med en CAS alikevel :P Vet noen om det er forskjell på de på 20B motor som på 13B?

 

Sindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår