Gå til innhold

Hvordan får jeg ut den original Toyota radioen i Hilux '91?

Ranger emnet


Bue

Anbefalte innlegg

Pappa har en Toyota Hilux 2.4D 1991 med en original Toyota radio med kassettspiller som nå skal nytes ut i en Sony CD-spiller. Problemet er bare hvordan jeg skal få ut den gamle radioen? Står i bruksanvisningen til den at det skal fjernes et plast deksel foran den (som ikke ser ut til å være der, i hvert fall ikke likt som det er bilde av) og trykke inn to pinner på hver side av den. Men ser ikke noe hull, så må jo væøre dette dekselet som må vekk da, men noen som vet hvordan man finner disse to pinnen og får trykt dem inn? Er jo litt plast rundt radioen, men den sitter jo delevis dekket av resten av dashbordet, og kan ikke være nødvendig å skru løst dette vel? Noen som vet hvordan jeg skal gjøre det? Kan ta bilde hvis det hjelper noe.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo litt plast rundt radioen, men den sitter jo delevis dekket av resten av dashbordet, og kan ikke være nødvendig å skru løst dette vel?

 

Bingo! :D Du må ta av den ramma/dashbordbiten ja....da kommer du nemlig til 2 skruer på hver side av spilleren :)

 

Den beskrivelsen i bruksanvisninga til spillern kan du nok bare glemme på den bilen ja :)

 

@lpher

http://www.Bilradiospesialisten.no

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke det var mulig å feste en bilradio på en slik idiotisk måte, men har etterhvert skjønt at Toyota har klart det.. Får inn å høre med Toyota forhandleren eller noe en gang får å finne ut hvordan jeg skal ta av dashbordet. Tørr ikke bare røske det av når det ikke er min bil. Hadde de bare klart å lage det like greit som Volvo, alt verksøy som trengs der er et kronestykke så får du ut spilleren!

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke det var mulig å feste en bilradio på en slik idiotisk måte, men har etterhvert skjønt at Toyota har klart det..

 

Idiotisk? Der tror jeg du tar litt feil gitt :D Det er nemlig den "vanlige DIN-monterings måten" som er idiotisk :) ...rett og slett fordi at spilleren ikke sitter ORDENTLIG fast ved den typen monterting..trust me on this :)

 

MEN...benytter du Toyotas (eller en rekke andre japanske bilmerker for den del) metode for å montere spillere...så sitter spilleren DØNN der den skal :D Noen som igjen har direkte innvirkning på hvor bra om spilleren tåler humper og lignende :)

 

Får inn å høre med Toyota forhandleren eller noe en gang får å finne ut hvordan jeg skal ta av dashbordet. Tørr ikke bare røske det av når det ikke er min bil.

 

Godt poeng :)

 

Hadde de bare klart å lage det like greit som Volvo, alt verksøy som trengs der er et kronestykke så får du ut spilleren!

 

Nåh...er ikke bestandig like hendige det heller da...hva med tyverisikring da? Skal vi satse på at banditene ikke har ett kronestykke på seg da eller? :D

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig den sitter godt fast, men ikke hatt noen problemer med den vanlige DIN monteringen i verken bil eller traktor, og i traktor kan det hoppe MYE! Lite dempere der.. Hadde helst sett at de kunne holde seg til samme montering som andre jeg, er mye enklere da! Og at monteringen til toyota er bedre enn andre er jeg ikke enig i. Ingen CD spillere som har hoppet så mye som de som har stått i de toyotaene jeg har sitte på i som f.eks Hiace.

 

Og har de kronestykket med seg hjelper det dem ikke særlig mye, uten koden jeg har får de ikke liv i den så..

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som stjeler for å selge vet ikke og bryr seg ikke om det når de knuser ruta di for å få tak i spillern vettu.

Sant nok, men nå er det heldigvis heller få som gidder å knuse ruta for å få tak i en original Volvo radio med kasett. Ingen som ser at det henger en CD-skifter i bagasjerommet så.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår