Gå til innhold

Slutt for Celica og MR2

Ranger emnet


Ruben

Anbefalte innlegg

Ang Rundetider, så spiller intresserer det meg ikke så veldig.

 

Du sa at en sportsbil ikke har FWD, og får måle dette finnes det vel ikke noe bedre enn Tommy Rustad, stoppeklokke og en skikkelig bane?:)

 

Dere må jo uansett være enig i at det er mer synd mr2 går dukken en dagens Celica?

 

MR2 er sikkert morsommere, men alltfor liten og upraktisk for mitt behov. Men den nyeste Celica'en har jeg vært på ferietur til Køben i. Og vi var 4 i bilen med bagasje:) Så Celicaen har sine fordeler den også.

 

fwd med "sportslig preg" finnes det jo dusinvis av.

 

En bil som kjører like raskt rundt ACR som Lancer Evolution VIII må vel kunne sies å ha mer enn bare litt "sportslig preg"?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde det var to generasjoner siden celica kunne bli levert med 4wd jeg,

men er ikke så inn i celica, så du har sikkert rett!

ikke si at du har glemt den kuleste GT4?

 

divbiler16.jpg

er jo ST205 som er Gt4ern over GT4erene..

dagens GT4 er jo bare møkk i forhold.. ja greit den har mer krefter.. men det er en stasjonsvogn med DVDspillere og skinnseter osv osv.. ikke en ekte GT4..

 

uansett..

 

navnene Celica og MR2 er døde men ikke modellene..

celica sin arvtager blir arvtageren til AE86 .. og MR2 sin arvtager blir .. en mk3 med v6 :P

(vil dere se spionbilder av "mk4" MR2? de ble tatt på ringen for under et årsiden)

 

PS: er egentlig utrolig hvor undervurdert celica T-sport er.. motoren skremmer dritten ut av folk om den blir satt i en mr2 (BMI) og handelingen trenger ingen direkte modifikasjoner for å bli nær perfekt (BMI)

er nok mer utseendet som herper for den

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MR2 har altid vert en litt rar bil ..

den er bygget som en ren racer.. men de har altid herpet det på en eller annen måte..

mk1 hadde vel egentlig ingen feil..

mk2 var for tung

mk3 den som var den mest rendyrket sportsbilen av de alle ... manglet motor..

er nesten som om de står på grensa til perfekt bil .. så ødlegger de den og selger den til kjærringer

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir for mye snakk om penger for tida!

Celicaen er jo en bil me sjel, har jo vært i handel i over 30 år, hvorfor bare slutte av!

Kunne laget en ny modell Celica med flere motorer på programmet. Er kanskje litt lite med bare 1,8 literer.

Tror Toyota kunne ha laget en Celica som kunne blitt en suksess. Så tror jeg ikke at Toyota taper penger på Celica, men tjener veldig lite, synst det blir litt for enkelt og bare slutte av på den måten. Men når pen ger betyr absolutt alt så blir det jo sånn nå til dags!

Mazda 323F 1992 - Solgt

 

Audi 80 2.0S 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir for mye snakk om penger for tida!

Celicaen er jo en bil me sjel, har jo vært i handel i over 30 år, hvorfor bare slutte av!

Kunne laget en ny modell Celica med flere motorer på programmet. Er kanskje litt lite med bare 1,8 literer.

Tror Toyota kunne ha laget en Celica som kunne blitt en suksess. Så tror jeg ikke at Toyota taper penger på Celica, men tjener veldig lite, synst det blir litt for enkelt og bare slutte av på den måten. Men når pen ger betyr absolutt alt så blir det jo sånn nå til dags!

 

Dessverre så er det sånn det er :(

Blir spennende og se hva de kommer opp med for å erstatte Celica'n da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Helt utrolig at Toyota tør, og skylde på penger, når de designer biler. De er den fabrikkeaten som kjener mest penger. Men det vil de kanskje ikke være i fremtiden, viss de slutter og levere de folk drømmer om :fire:

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CRAP!

Den nye Celicaen er jo dritpen, rett å slett gjennomført på utseende. Men naturligvis, den kler kun T-sport motoren. Blir snodig å kjøre den med en lat liten motor:p

 

RWD og 4WD er jo det som egentlig bør være i sportsbiler syns nå jeg, selvom denne har vist meget bra tider på bane.

 

MR2 bryr jeg meg egentlig ikke så mye om, det er en liten rosinskuff som manlige frisører kjører:p Neida, ikke så ille. De kan bli pene de også, selvom jeg aldri klarer å like helheten.

 

Men det verste av alt er at Supraen forsvinner, det er noe av det peneste jeg har sett på 4 hjul. Dessuten har den godhjulstrekk:D

 

Om Volta hadde blitt lansert, så hadde det vært bil nummer 1. Enda råere enn Supraen igjen, spørsmålet er hvordan det vil føle å kjøre med elektromotorer...

 

Skal ikke se bort i fra at de lager Celica under Volta konseptet under et annet navn, og aller helst RWD. 4WD vil duge det også, men drifting og sladding er fett:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tre bilene er flotte biler på hver sin måte, Celican i t-sport utgave med høyturtalsmaskin og pent utseende, MR2 med sine sportsbilegenskaper og Supra med sin dog litt overvurderte sjarm.

Kommer det nye generasjoner til slutt, får man håpe på mer av det samme med kanskje en 2-liter tilgjengelig for Celicaen, og de samme motorene for MR2..og så får man håpe at den neste generasjon "Supra" (eller den klassen bil), blir lettere, og beholder rekkesekseren. Liker ikke det elektro-opplegget ;)

Menmen, tre fine biler ser tidenes ende..men de kan jo fortsatt kjøpes brukt da gutta ;)

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tre bilene er flotte biler på hver sin måte, Celican i t-sport utgave med høyturtalsmaskin og pent utseende, MR2 med sine sportsbilegenskaper og Supra med sin dog litt overvurderte sjarm.

Om den er overvurdert eller ikke er en smaksak, samme som jeg sier at jeg syns det er det peneste på 4 hjul.

Kommer det nye generasjoner til slutt, får man håpe på mer av det samme med kanskje en 2-liter tilgjengelig for Celicaen, og de samme motorene for MR2..og så får man håpe at den neste generasjon "Supra" (eller den klassen bil), blir lettere, og beholder rekkesekseren. Liker ikke det elektro-opplegget ;)

Folk som ikke skjønner elektro, liker ikke elektroting. Men jeg kan si deg med engang at virkningsgraden av elektroting er så genialt mye bedre enn mekaniske ting. Bare ta et eksempel på en motor, en bensinmotor har vel omtrent 25% virkningsgrad, en ny turbodiesel har ca 65%, og en elektromotor har rundt 85% (Det har blitt laget en elektromotor på hele 99% virkningsgrad, det er sinnssykt).

* virkningsgradene er ikke nødvendigvis 100% korrekte, men det skal være i nærheten.

** Om elektromotorene som blir brukt i bil har over 85% er jeg heller ikke sikker på, men det ville vært rart om de ikke er det:p

Menmen, tre fine biler ser tidenes ende..men de kan jo fortsatt kjøpes brukt da gutta ;)

De kan kjøpes brukt, men Toyota trenger noen nye sportsbiler nå. I alle fall en som er litt koko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
MR2 har altid vert en litt rar bil ..

den er bygget som en ren racer.. men de har altid herpet det på en eller annen måte..

mk1 hadde vel egentlig ingen feil..

mk2 var for tung

mk3 den som var den mest rendyrket sportsbilen av de alle ... manglet motor..

er nesten som om de står på grensa til perfekt bil .. så ødlegger de den og selger den til kjærringer

 

 

Mk1 var for tung og dermed ble motoren for liten

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår