Gå til innhold

"Julekveld" i garasjen....

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Da er diverse nye og brukte deler for tilsammen 50.000kr motatt.

Har ikke fått gått gjennom alt i detalj ennå, men kolliene og vekt er som forventet.

 

Rapport & bilder kommer når jeg har fått sjekket innholdet i eskene og id. nummeret på den brukte motoren.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig a, da løste det seg alså med vekten og slik ? jeg mente at du hadde noen problemer med vekta ? (eller surrer jeg ?)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det ble nevnt tidligere her, vekta var helt vill når jeg ringte fraktselskapene for å sjekke at alt hadde kommet med underveis.

Når jeg ringt fikk jeg oppgitt alt fra 250 lbs på bare motoren (Yellow freight i USA) og til DFDS som oppgave 225 kg på hele forsendelsen.

 

Med en gang vi mottok varene her på joben idag fikk jeg truck gutta til å veie det på vekta vår og da stoppet det på litt over 430kg.

Da slappet jeg endel av.

 

Har ikke fått sjekket ID nummeret på motoren ennå, men det skal jeg gjøre i løpet av kvelden.

 

Vil heller ikke gi meg helt på at volumet er feil.

Jet Carrier sier jeg skal måle opp reelt volum og ringe de igjen. I papirene er forsendelsen oppgitt til 2,112 kubikkmeter. En palle måler 8x12dm i grunnflate.

 

Motoren tar en hel palle og ruver ca 80cm til værs. Det skulle bli noe slikt som 8dm x 8dm x 12 dm = 768 dm eller 0,768 kubikkmeter, ok?

 

Den andre pallen er fyllt med mindre pakker i kun en høyde.

Volumet på den blir da ca 8 dm x 4 dm x 12 dm = 384 dm eller 0,384 kubikkmeter. Tilsammen blir jo dette bare 1,152 kubikkmeter.

 

Vi får se. Jeg har delene ihvertfall.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke være påståelig hverken ene eller andre veien.

 

Jet Carrier har vært imøtekommende og har holdt ut med maset mitt. Så dersom det forholder seg slikt kan jo det være en forklaring. Og de skal selvsagt har rett betalt for jobben

 

Det er bare det at jeg fikk beskjed om å beregne reelt volum for å se om det stemte, og det gjør det ihvertfall ikke.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et bilde av noen av bitene.

P1010014_1.jpg

 

Jeg gidder ikke å pakke ut alt sammen, siden garasjen er ganske full for tiden. Dessuten skal ikke delene monteres på en stund ennå.

Innsuget og Flame Thrower fordeleren er ihvertfall korrekt varenummer ift hva jeg bestilte.

 

Om absolutt alle småskruer osv er med på forstillingen har jeg ikke gått over, men den bestod at 7 småpakker i henhold til fakturaen, og jeg har motatt 7 pakker. Har dog sjekket at jeg fikk med rett boltmønster (Chevrolet) og det stemte.

 

Kunne jo stilt opp skivene og kalipperne på bildet også, men det er "bare" vanlige Chevrolet doble, ventilerte (ikke drillede) skiver med orginale kalippere. Holder i massevis på en lett hotrod.

 

Om ID av motoren startet jeg en annen tråd, men det er ihvertfall en Chevrolet 350 iht ID nummeret på blokka.

Skulle visstnok være mulig å finne specs'en på motoren også, ved hjelp av et annet nummer framme ved vannpumpa, men det nummeret har jeg ikke funnet ennå.

Motoren ser helt forjævlig ut, men det gjør jo brukte motorer alltid når man får de på den måten. En svært diger skitten jernklump med en ubrukelig ledningklase på toppen og rustne originale eksosmanifoiler på hver side.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må barre spørr. Har du noen erfaring med det merke innsug du har kjøpt? Har prøft å finne tester av den type innsug. Ingen eg har prata med har hørt om powe+plus innsug. Har selv kjøpt et til en bbc av typen hurricane. Vet du noe mer om det merket??? :)

-97 BMW 525tds Touring (E-39)

-80 Chevy Cparice stv SBC350-TH350

-88 Ford Escort Cab 1.6xr3i

-68 Chevelle 2D HT BBC439-TH400

-81 Opel Commodore 2.5E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må barre spørr. Har du noen erfaring med det merke innsug du har kjøpt? Har prøft å finne tester av den type innsug. Ingen eg har prata med har hørt om powe+plus innsug. Har selv kjøpt et til en bbc av typen hurricane. Vet du noe mer om det merket??? :)

 

Siden til produsenten: http://www.professional-products.com/

 

Den hadde du kansje?

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må barre spørr. Har du noen erfaring med det merke innsug du har kjøpt? Har prøft å finne tester av den type innsug. Ingen eg har prata med har hørt om powe+plus innsug. Har selv kjøpt et til en bbc av typen hurricane. Vet du noe mer om det merket??? :)

 

Har ikke peiling, men jeg ser det blir solgt gjennom forhandlere også her i Norge og i Sverige.

 

Har forstått det sånn at Edelbrock kaller sitt tilsvarende innsug "Air Gap", mens altså Professional Products kaller det "Crosswind".

 

Professional Products sier på sin hjemmeside at de er "Imported". Regn med at det betyr lavkostland, mens Edelbrock's er kanskje laget i USA? Eller at man betaler litt for navnet Edelbrock?

 

Prof Prod Crosswind = 162$

Edelbrock Air Gap: = 200$

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er igrunnen nåke sånt eg og har dratt som konklusjon. At det er en kopi av et anna type innsug. Eg kjøte mitt i Sverige.

Eg har igrunnen aldri hørt om nåken som bruka det merke innsug i oppsette sitt. Blir vertfall spenandes å sjå kor det funker :)

-97 BMW 525tds Touring (E-39)

-80 Chevy Cparice stv SBC350-TH350

-88 Ford Escort Cab 1.6xr3i

-68 Chevelle 2D HT BBC439-TH400

-81 Opel Commodore 2.5E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Time will show.

 

En annen smart ting med det innsuget er at til min 92 motor skal det passe både til støpejernstopper (som jeg har fra starten) og til alu topper, som vel er en naturlig første oppgradering av motoren.

 

I tillegg følger det med noen "adapterplugger" som gjør at innsuget vil passe til CSB både fra før og etter 1986.

Gjør det jo langt lette å selge innsuget senere dersom oppgraderingsplaner tilsier bytte av innsug.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bærearmene er ikke kromma, de er polerte, rustfrie.

Har sett litt for mye kromma understellsdetaljer med de u-unngåelige brune prikkene som kommer etter en tids bruk.

 

Forstillingen bygger på Mustang II geomteri, ja.

Mange liker ikke dette og MII forstilinger kan ikke plasseres under hva som helst. Det har det dessvarre har blitt gjort endel av oppigjennom årene.

 

Varianten jeg har kjøpt er fra FatMan Fabrication. De har gjennomtenkte kit og tilbyr ikke kit til biler hvor MII geometrien ikke går (f.eks Mustang 1964-70modeller). De som bygger show biler bruker sjelden Fat Man Fab, forstillinger fordi Fat Man bruker grovere dimensjoner på delene enn mange andre. Da ansees det ofte som "klumpete" og ikke "slankt og fint nok".

 

Personlig liker jeg at slike detaljer er litt overdimensjonerte. En ting er sikkerhet, men også utseendemessig synes jeg det blir tøffere og mer racing-aktig med grove dimensjoner på stag og bærearmer.

 

En annen stygg detalj på MII forstilingene er den snudde "koppen" som toppen av fjæra og støtdemperen står oppi.

Slik:

stage_II.jpg

 

Derfor har jeg kjøpt et kit hvor denne koppen er borte.

Da blir det mye penere synest jeg:

stage_III.jpg

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår