Gå til innhold

BMW motorer

Ranger emnet


Ferrari

Anbefalte innlegg

Hvilke BMW motorer har forgasser? Kan noen fortelle meg typebetegnelsene på disse motorene?(som m20 f. eks)

Skal nedi en E30! Har så lyst på forgasser motor. Fikk man 325 forgasser motor? Eller er det bare 320 som var det? Hva heter den motoren?

Hvor mye er det mulig å borre opp 320 gasser motoren? kan man borre til 2,5l, slik at 325i stempler passer?`

Passer 325i girkasse på 320 gasser motor?

 

Mange spørsmål, men håper noen kan hjelpe meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

325 kom aldri med forgasser nei! Den hadde ekte fullstendig datastyrt Motronic injection og tenning i motsetning til 320 og 323 som hadde en rimeligere type.

 

Tror ikke E30 hadde forgasser på 6'erne noen gang. Da må du i så fall tilbake til E21.

 

BMW var tidlig ute med injection!

 

Hvorfor vil du ha noe så elendig som forgasser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg vil ha forgasser er egentlig at jeg vil slippe alle ledningene... Er mye greiere å ha med å gjøre. Hvordan er det med deler og trimdeler til forgasser motorene som sitter i e21 da? Hvor mye HK orginalt? Kan man ta deler fra 325i motoren og sette i disse motorene, f. eks stemplene, hvis man borrer opp? eller passer ikke dette overens i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det får han ikke lov til,,, Råd: kannsje det er en idè og kjøpe haynes bok til 325 og til 318 og dermed se hva som skal sammenkobles? harrke peiling eg egentlig men:) spørr på bmwccn.no kan kannsje forhørre deg om kem du kan ringe til der.. ring til gs bildeler,motortechnik.. fårr håpe at det kan hjelpe...

så sjuk du violin

HAHAHA

E30 m3 er alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synd å si det, men det er mange tullinger fra sauda, og det er vell du, speedtouch et bevis på?? lite å gjøre på eller? bygdefolk på vestlandet er noe for seg selv.. og det er ikke positivt ment

Wow! Det var jo saklig :rolleyes:

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår