Gå til innhold

modifisert gearkasse til GTR

Ranger emnet


sebschneid

Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

drevsettet, sikkert, men hva med huset? :wonder

 

Såvidt jeg har forstått så er ikke huset ett problem så lenge det ikke får bli varmt. Da kommer det vel an på hva bilen skal brukes til. Min skal i hvertfall ikke i noe rally løp. Ser ikk for meg at gatebruk og 3-4 Street Legal løp i året skal kunne få tempraturen så mye opp inni kassa, men selvsagt en tempmåler og eventuelt kjøler dersom det skulle bli behov er vel ingen sak å fikse. Ellers blir vel belastningen på både lager og hus litt mindre når drevene blit rettskåret??( da drevene bare tvinges fra hverandre i en retning )

2004 BMW M3 (sommerbil)

1993 Mazda 323 GTR (vinterbil)

2005 Yamaha RX1 tubo ic (snøscooter)

2006 Artic Cat M7 162" (snøscooter)

2006 Yamaha YZF R1 SP (motorsykkel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Før du bruker masse spenn på pumpe og annet, sett på en tempmåler. Den setter du enklest inn i påfyllingshullet til kassen.(bolten).

 

Ser du over 120 grader C under gatekjøring, kjører du gaske hardt. Spes om du har IC i front, og lufting i motorrommet.

 

Når/hvis du skal ha pumpe, hvorfor ikke en bensinpumpe? Bare en billig fra skroten pumper lett over 100 liter pr. time. Har aldri testet en bensinpumpe på olje, men det kan gå.

 

Tilkobling bør man ta fra nivå-pluggen, slik at om systemet svikter så er det oljenivå i kassen. Innløpet setter du i pluggen rett over v. drivaksel-utgang. Den er ikke til noe allikevel.

 

Men sjekk hva du ser av temperaturer. Tviler på at man ser masse varme så lenge man har fart på en gatebil.

 

mvh

 

Frank har alltid vise råd og tips på lager :pray

[o] Mazda 323 GT-R 1993

[x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt)

[x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I rallysammenheng vet jeg at noen la svamper på gearkassa som de stripset fast.

Så tok de spylerdysene og satte mot svampene. Når de kom inne på etappa og så at tempen begynne å bli høy, trykket man på en knapp og spylte svampene med vann.

Dette gjorde at tempen gikk ned 20 grader.

 

Hehe det går jo ann.

Jeg har vært innom tanken på en liten kasse på toppen av kassa som man fyller med tørris når man skal ut på bane. Men får først se hva slags temperatur jeg får uten noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har overhalt en GTR kasse selv noen gang. Jeg åpna en kasse idag som jeg hadde liggende i garasjen. Da jeg tok denne ut av bilen for et års tid siden, var det tikkelyder fra kassa når jeg svinget med bilen. Akkurat samme lyden hadde en kompis av meg fra kassa hans rett før den gikk til h........ Jeg hadde ventet meg noen dårlige drev eller ett eller annet med diffen siden det var kun ved svinging at man kunne høre noe. Men det eneste som var kaputt var et lager i gjennomgangen ut til transferkassa, ellers bare gjevn slitasje på de fleste lager. kan dette forårsaket denne tikkelyden, eller bør jeg undersøke diffen noe nærmere.

2004 BMW M3 (sommerbil)

1993 Mazda 323 GTR (vinterbil)

2005 Yamaha RX1 tubo ic (snøscooter)

2006 Artic Cat M7 162" (snøscooter)

2006 Yamaha YZF R1 SP (motorsykkel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Orker ikke gjøre noe med dette akkurat nå. Noen som vil kjøpe dette drevsettet? 1 gir er selvfølgelig kass, men resten er OK. Selges UTEN sekundæraksel.

 

3000,-

 

Bilde

martin.JPG

 

Send en PM.

 

Rep. bok til GT-R ? Hva med originalen?

 

mvh

Originalen hvaforno??

Går det an å få tak i deler til å fikse dette drevsettet? Må vel få laga ett nytt førstegir og ny sekundæraksel da.

2004 BMW M3 (sommerbil)

1993 Mazda 323 GTR (vinterbil)

2005 Yamaha RX1 tubo ic (snøscooter)

2006 Artic Cat M7 162" (snøscooter)

2006 Yamaha YZF R1 SP (motorsykkel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originalen hvaforno??

Går det an å få tak i deler til å fikse dette drevsettet? Må vel få laga ett nytt førstegir og ny sekundæraksel da.

 

Hei.

 

Rep.bok = Reparasjons håndbok. Det finnes originale bøker fra Mazda. De kan kjøpes.

 

Drevsett : Man må lage primæraksel. Sekundærakselen bruker man fra den gamle kassen. I tilegg må man lage ett 1. gir.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Rep.bok = Reparasjons håndbok. Det finnes originale bøker fra Mazda. De kan kjøpes.

 

Drevsett : Man må lage primæraksel. Sekundærakselen bruker man fra den gamle kassen. I tilegg må man lage ett 1. gir.

 

mvh

Hvor kan slike bøker kjøpes???

 

Tåler den originale sekunderakslingen noe da??

hva med lager i helle kassen da, de er jo ganske svake. Har hørt at det finns noe forsterkede lager, hvor kan man få tak i sånne??

2004 BMW M3 (sommerbil)

1993 Mazda 323 GTR (vinterbil)

2005 Yamaha RX1 tubo ic (snøscooter)

2006 Artic Cat M7 162" (snøscooter)

2006 Yamaha YZF R1 SP (motorsykkel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har overhalt en GTR kasse selv noen gang. Jeg åpna en kasse idag som jeg hadde liggende i garasjen. Da jeg tok denne ut av bilen for et års tid siden, var det tikkelyder fra kassa når jeg svinget med bilen. Akkurat samme lyden hadde en kompis av meg fra kassa hans rett før den gikk til h........ Jeg hadde ventet meg noen dårlige drev eller ett eller annet med diffen siden det var kun ved svinging at man kunne høre noe. Men det eneste som var kaputt var et lager i gjennomgangen ut til transferkassa, ellers bare gjevn slitasje på de fleste lager. kan dette forårsaket denne tikkelyden, eller bør jeg undersøke diffen noe nærmere.

 

Hei.

 

Høres ut som om planethjulene sin aksel i senterdiffen er på vei ut, og tar i 1. giret.

 

Sjekk denne nøye.

 

Trenger du ny, så er dette lagervare på Nordens største GT-R lager :)

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Høres ut som om planethjulene sin aksel i senterdiffen er på vei ut, og tar i 1. giret.

 

Sjekk denne nøye.

 

Trenger du ny, så er dette lagervare på Nordens største GT-R lager :)

 

mvh

 

Skal sjekke dette når jeg kommer hjem igjen, takk for tipset. Hva med disse bøkene, hvor kunne man få tak i disse???? Jeg regner ikke med at den lokale Mazda forhandler selger disse.

2004 BMW M3 (sommerbil)

1993 Mazda 323 GTR (vinterbil)

2005 Yamaha RX1 tubo ic (snøscooter)

2006 Artic Cat M7 162" (snøscooter)

2006 Yamaha YZF R1 SP (motorsykkel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår