Gå til innhold

Problemer med sentrallås

Ranger emnet


ekkoj

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en Vectra B 96 mod med sentrallås.

 

Problemet er at dersom jeg bruker fjernkontrollen, så låser alt seg opp unntatt førerdøren.

 

Låser jeg bilen med fjernkontrollen går alle låsene bortsett fra førerdøren ned, men spretter opp igjen fordi førerdørlåsen blir stående åpen.

 

Dersom jeg bruker nøkkelen i sylinderen fungerer alt ok.

 

Hva er feil? Kan jeg smøre noe? Må jeg bytte noe?

 

Takknemmlig for all hjelp

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er mest sansynelig dørdriveren din som er gåen,ta av dørtrekket og ta av stikket på driveren, mål om det kommer spenning inn på den når du trykker på åpne knappen på nøkkelsenderen,er det spenning frem er det driveren som er gåen,lurer på om ny låsekasse koster en 1500 kr eller no.tror du må ta vekk den glideskinna til vinduet for å komme til,festet med en torx nede i døra og klipset i toppen. kan også sjekke ledningsnettet i døra og sjekke at ingen ledninger er klipt over der,men er mest sansynelig driveren.

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er mest sansynelig dørdriveren din som er gåen,ta av dørtrekket og ta av stikket på driveren, mål om det kommer spenning inn på den når du trykker på åpne knappen på nøkkelsenderen,er det spenning frem er det driveren som er gåen,lurer på om ny låsekasse koster en 1500 kr eller no.tror du må ta vekk den glideskinna til vinduet for å komme til,festet med en torx nede i døra og klipset i toppen. kan også sjekke ledningsnettet i døra og sjekke at ingen ledninger er klipt over der,men er mest sansynelig driveren.

 

Hadde hele dørtrekket av igår og kikka litt. Fant et "stikk" der, men fikk ikke ut ledningene ved å hekte av de "sikringsgreiene" på kontakten, turte ikke dra for mye der.

 

Ta vekk glideskinna til vinduet for å komme til sier du? Må jeg ha ut vinduet og greier også da? Er ikke det fryktelig mye jobb da?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en original montert fjernstyring eller noe du har ettermontert?

 

Hvis det er en original virker det som den motoren i førerdøra ikke får strøm til å låse seg opp og igjen ellers er det vel motoren som ikke virker. Kan jo måle på ledningene i døra og sjekke om det kommer strøm frem hvis ikke du har gjort det.

 

Edit: Var vist noen som var før meg.

 

Vet ikke hvordan det er i din bil, men i min var det bare å skru ut de tre skruene som holder dørlåsen og så skru låsemotoren fra denne. Trenger sikkert ikke ta ut vinduet for å få ut den vindusguide lista, trengte i hvert fall ikke det på min. Men prøv å få sjekket at det er strøm frem til motoren med å få målt på de ledningene i døra.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en original montert fjernstyring eller noe du har ettermontert?

 

Hvis det er en original virker det som den motoren i førerdøra ikke får strøm til å låse seg opp og igjen ellers er det vel motoren som ikke virker. Kan jo måle på ledningene i døra og sjekke om det kommer strøm frem hvis ikke du har gjort det.

 

Edit: Var vist noen som var før meg.

 

Vet ikke hvordan det er i din bil, men i min var det bare å skru ut de tre skruene som holder dørlåsen og så skru låsemotoren fra denne. Trenger sikkert ikke ta ut vinduet for å få ut den vindusguide lista, trengte i hvert fall ikke det på min. Men prøv å få sjekket at det er strøm frem til motoren med å få målt på de ledningene i døra.

 

Dette er original herlighet ja..

 

Skru ut dørlåsen... hmm.. tror jeg skal ta noen bilder jeg, så kan dere peke på hva som skal gjøres hva med :D

 

Fant forøvrig glassskår inne i dørsida når jeg tok det av..

 

dette betyr vel fort at bilen min enten har vært krasja eller hatt innbrudd i en gang.. Håper på det siste :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er original herlighet ja..

 

Skru ut dørlåsen... hmm.. tror jeg skal ta noen bilder jeg, så kan dere peke på hva som skal gjøres hva med :D

 

Fant forøvrig glassskår inne i dørsida når jeg tok det av..

 

dette betyr vel fort at bilen min enten har vært krasja eller hatt innbrudd i en gang.. Håper på det siste :)

 

du må ta en liten flat skrutrekker for å vippe ut det klipset på stikket(litt vanskelig å forklare) bikk imellom selve låsekassa og klipset sideveis så løsner stikket.du må vertfall ha av den glideskinna hvis du skal ha ut låsekassa å bytte den,det er TRANGT med alle stagene som skal av og på.trenger ikke gjøre noe med ruta,bare kjøre denne helt til topps.

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ta en liten flat skrutrekker for å vippe ut det klipset på stikket(litt vanskelig å forklare) bikk imellom selve låsekassa og klipset sideveis så løsner stikket.du må vertfall ha av den glideskinna hvis du skal ha ut låsekassa å bytte den,det er TRANGT med alle stagene som skal av og på.trenger ikke gjøre noe med ruta,bare kjøre denne helt til topps.

 

Hmm, får kikke på det i ettermiddag eller helgen.

 

Takk for alle svar så langt :D

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår