Gå til innhold

Hvordan feste universal bakpotte ??

Ranger emnet


sledneck

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et spørsmål til dere som har montert uoriginale bakpotter på Golf2, skal bytte ut "sugerøret" under bilen til en litt kulere eksospotte f.eks sånn DTM-sak som de selger på Torshov. Problemet er at jeg -som ikke har særlig peiling på mekking- :( IKKE skjønner hvordan jeg skal få festet en slik endepotte.

Det er ja bare 2 festepunkter under bilen, så hvordan gjøres det ved montering av slike universelle potter ?

 

Noen som kan gi et stalltips ?? alacocaina

 

Hilsen Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes flere måter.. personlig liker jeg best å sveise på de originale gummu-strikk festene på potta.. kan jo og ty til patentband og andre ting..

 

 

beste måten og sette på en universal potte.. spess dtm.. (har selv montert den typen på gamle bilen)... bruk original festene.. og slå potta mye slik at den ikke er rund lenger... ellers ser det dumt ut

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik DTM potte som er kjøpt på thorshov, den med 2x3" utløp på min Golf. Men så har jeg raka røret hele veien også!:D Jeg bytta ut orginalpotta, med et 2" rør som ble sveisa på, med en overgang fra 2" til 2.5" rør inn på potta. Mvh Tommen

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik DTM potte som er kjøpt på thorshov, den med 2x3" utløp på min Golf. Men så har jeg raka røret hele veien også!:D Jeg bytta ut orginalpotta, med et 2" rør som ble sveisa på, med en overgang fra 2" til 2.5" rør inn på potta. Mvh Tommen

 

 

Ok, men hvordan henger du opp endepotta slik at den henger på riktig plass da? er lite med fester på den universal-saken...

 

Takk for mange gode tips forresten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble jo nevnt flere muligheter her da...

 

 

1. Sveis over festene fra originalpotta så du får brukt gummiopphenget.

2. Bruk patentbånd.

 

 

Joda, jeg så de forskjellige mulighetene, men grunnen til at jeg spurte T0mmen var at han har akkurat slik potte som jeg skal ha, ingen av de andre som spesifiserte sine endepotter.... Men takk for hjelpa alle sammen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg så de forskjellige mulighetene, men grunnen til at jeg spurte T0mmen var at han har akkurat slik potte som jeg skal ha, ingen av de andre som spesifiserte sine endepotter.... Men takk for hjelpa alle sammen !

 

 

jeg har slik potte på gamle bilen, og da brukte jeg festene fra original anlegget (dvs, jeg kappa av fra original anlegget (simons)) og sveisa dem fast på torshov potta

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår