Gå til innhold

100 avant 2,8?

Ranger emnet


Audisåklart

Anbefalte innlegg

Jeg er offisielt på utkikk etter "ny" Audi.

Vil gjerne ha en Audi 100 C4, altså fra '91 og utover. Jeg kan ikke legge i mer enn max 50k, og har kikket litt rundt på nettet. 2,0 er IKKE aktuelt. Men 2,3'en er grei. Mange vil ha mye mer enn hva de er verdt, menmen...

Har sett et par avanter men 2,8 V6-motoren på 174hk. En slik hadd vært noe for meg, men mange av disse har gått ganske langt, opp mot 300.000. Hvordan er det egentlig med disse motorene? Har de lang levetid, eller bør man styre unna de som har gått langt.

Denne er fristende, men jeg har ikke sååå mye peiling på 2,8: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=725530

Jeg regner med det mangler en null i km.stand...

Håper noenkan opplyse meg litt om disse bilene, både med tanke på typiske svakheter, og hva som eventuelt er ekstra dyrt å fixe...

Hvordan er bensinforbruket på disse?

Jeg lurer garntert på myyyye mer, men kommer ikke på mer i farten...

*1991 Audi 80 1,8s - Solgt

*1982 Audi 100 2,2 5E - Stoppet :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel egentlig kommet fram til svakheter ved disse bilene i tidligere poster, men kan jo nevne noen sjekkpunkter som kan være lurt å ta for seg ... :)

 

Rust på dørene (list)

Dempere, spesielt bak har en tendens til å være dårlige

Vannlekkasjer ved bakluke

Bremsekalippere bak som henger (sjekk brekkfunksjon)

Elektriske problemer (kretskort bak instrumentpanel og kontaktproblem ved dørgjennomgangen)

Termostat (Plagsomt å bytte på V6)

Oljeforbruk (1L etterfylling på 1000 km på V6'ene ikke er uvanlig)

Ventiltikking

Når er registerreim byttet? (Dyrt)

Skranglelyd fra dash

Bensinpumpe

 

2.8 literen bruker så og si like mye suppe som 2.6 motoren, kanskje noe mindre, og vil tro den ligger mellom 0.8 på langkjøring til 1.5 i bykjøring.

 

Ville personlig gådd for 2.3 motoren, da det er en herlig motor (femmer). En meget slitesterk motor som går og går. 300.000 på denne motoren viser seg å være meget vanlig, og dem går fortsatt fint. Er dog ingen sportsbil med denne motoren..

 

Samtidig er det lettere å få solgt en 100 med 2.3 kontra 2.8 senere, da mange blir skremt når de ser det store motorvolumet, og man tenker automatisk på stort forbruk.

 

Skal du dra campingvogn derimot er nok 2.8 veien å gå :)

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett noen få til under 50k, men de har som regel gått langt og/eller er herpa. :(

Er ikke sååå glad i avant-utgaven av C3.

Men det blir nok en C4. Sikkert sedan. 5er-motoren er konge! Hadde det før, og nå begynner jeg å savne godlyden av den... :D

*1991 Audi 80 1,8s - Solgt

*1982 Audi 100 2,2 5E - Stoppet :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår