Gå til innhold

Toyota AE86 Infotråd

Ranger emnet


Skidracer

Anbefalte innlegg

ok. bør jeg bytte motor da? er trime org? har tenkt og drifte. og blir min første bil så har ikke tenkt på no drag monster.

 

Det er masse jobb å bytte, sikkert ikke lett å godkjenne, + at du betaler avgifter for motorstørrelse og hestekrefter, så det kan bli både dyrt og vanskelig. Det er ikke anbefalt å gå rett på et slikt prosjekt. KJeg tror du klarer deg fint med å trimme en originalmotor.. Men du må jo betale avgifter der og på trimming.. Grunnen til det er at så lenge bilen har blitt tatt inn etter 1996 må vi betale trimavgift etc...

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor i allverden vil du hente motor fra denne celica'n?

Hvis det er 1,6 litern du tenker på så er ikke den noe kraftigere enn den som følger med corollan du ventuelt kjøper.

Og hvis det var 2.o literen du tenkte på så er dette den svakeste av alle 3s-ge motorene...

Jeg tenkte på 2.0 ja.

Men jeg er ikke ute etter den sterkeste orginalen, men den som har massevis av muligheter for å skru, det er jo HALVE morroa.

Men, jeg tar 3S-GE'n fra en altezza, siden den har bakh.trekk orginalt.

Men, jeg skal begynne i det små på motoren som sitter orginalt i da.

Og, jeg kommer SANNSYNLIGVIS til å skaffe en 3S-GE motor som jeg skal turbokonvertere etter at jeg er fornøyd med den første.

Skal ha noe jeg kan skru på, men mener du at jeg skal ta en annen motor enn 3S-GE?

Finnes det noen som er bedre egnet for å få mer power?

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som er best egnet for mye power, og rimelig lett tilgjengelig er 3S-GTE.

 

fra 1994 har denne motoren 242hk oginalt, og kurrant potensiale til mer.

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye kan jeg få ut av den da? Med sugetrim.

Og, jeg VET dette neppe blir så populært, men hvordan ville det blitt med en B20 eller B23 i en AE86?

De kan bli rimelig hissige, så, det kunne jo vært et alternativ.

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye kan jeg få ut av den da? Med sugetrim.

Og, jeg VET dette neppe blir så populært, men hvordan ville det blitt med en B20 eller B23 i en AE86?

De kan bli rimelig hissige, så, det kunne jo vært et alternativ.

 

den er en del tyngre igjen da.. Noe som gjør bilen mer ubalansert. På den annen side er den jo skuddsikker. Men nå var det jo dette med godkjenning da.. Om du har tenkt å ha skilter tror jeg kanskje du bør vurdere å ikke gjøre alt for mye rart. ;) Og husk at b23 originalt tilter mer til siden en originalmotoren.. Det er forresten veldig trangt å legge eksos på motorer med eksos på venstre side pga styrestagene som kommer i mellom. Originalmotoren har også eksos på venstre, og jeg har ca 1cm å gå på, på hver side av grenrøret..

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, en i klassen min, som er Volvo fantast, mente at det var vel omtrent likt i vekt, kanskje litt tyngre ja.

Men jeg har tenkt å ha skilter ja, men også en DEL power.

Men, personlig er jeg vel mer Toyota fantast enn noe annet, så om det finnes et Toyota alternativ som blir veldig hissig, så går jeg for det.

Men høyst sannsynlig går jeg for en 3S-GE/3S-GTE regner jeg med.

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

lure på korleis det er å sette ein turbo på ein vanli twin cam motor me 16v? Trenger ein bare sette inn lavkomp. stempel? eller må ein skaffe anna programmvare som for eksempel sitter e mr 2, eller er denne lik?? Eg vurdere å sette ein lavtrykksturbo på og kjøre me ca 0,5-0,7 bar.. ka e forskjellen på ein mr2 me turbo og ein vanli twin cam 16? takk for svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lure på korleis det er å sette ein turbo på ein vanli twin cam motor me 16v? Trenger ein bare sette inn lavkomp. stempel? eller må ein skaffe anna programmvare som for eksempel sitter e mr 2, eller er denne lik?? Eg vurdere å sette ein lavtrykksturbo på og kjøre me ca 0,5-0,7 bar.. ka e forskjellen på ein mr2 me turbo og ein vanli twin cam 16? takk for svar..

 

det er mk2 mr2 som har turbo. den har en 2,0 3s-gte motor, som er de samme som sitter i celica. Du får derimot mk1 mr2 mer 4a-gze som er en kompressormatet utgave av den vanlige motoren fra mr2 og corolla gt. Om du får tak i en slik en kommer du til å ha en del moro.:D Forskjellene består i en annen styreenhet, og lavkompstempler, + en del løse småting som man trenger får å få systemet til å virke.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • 4 months later...

Om det er den gule du tenker på, var det FSR her på forumet som kjørte den for et par år tilbake. Den vant han blandt annet med i England. FSR er forøvrig samme person som startet DCN. Hvor bilen er i dag, vet jeg ikke. :)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Om du noengang hører noen si "hachiroku", er dette den japanske betegnelsen/forkortelsen på AE86. "Hachigo" derimot, er betegnelsen/forkortelsen på AE85/"SR5", som har en 4AC-motor med forgasser. Denne bilen er relativt slapp i forhold til AE86, og visstnok ikke noe å trakte etter.

The car is known as Hachi-Roku which in japanese translates to simply eight(Hachi) six(roku)

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår