Gå til innhold

Toyota AE86 Infotråd

Ranger emnet


Skidracer

Anbefalte innlegg

Det skulle det vel ikke være noen tvil om :)

Men den vil vel kanskje fucke opp vektbalansen "litt" ;)

 

Ja fader. Det har jeg ikke tenkt på en gang.

Men alikevel, fy så morro det hadde vært da, og, det ville jo nesten vært den ultimate vinterbilen. Hvis man i det heletatt kommer seg i bevegelse da.

 

Men, noen som hadde noen formeninger om det forslaget?

Om det er teknisk mulig uten at det går for hardt ut over torpedo'n, osv.

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei! Hadde ikke nett i går, så jeg fikk ikke svart da..

 

SBaL: å sette inn en MKII Supramotor har lite for seg. den er ikke veldig mye sprekere en 4age, selv om den har en del mer moment. I tilleg blir bilen alt for fremtung, siden den er beregnet på en mye kortere/lettere motor. Det er en del som setter in MK3 og MK4 supramotorer, men disse bilene blir stort sett brukt i drag.. Ellers er det nok mye ombyging for å få plass. Selv 4a-ge er lang nok til å utnyttte motorrommet.. Skal du ha mer motor vil jeg heller anbefale en 3sge (2,0-4syl) og manuell kasse fra toyota altessa (is200), eller motor og gir fra s2000. Begge er ting som har vært gjordt før, og har vist seg å fungere på bane. Wankel har også vist seg å fungere meget bra:) Har selv lyst på det... :fire: Men med 6-syl tror jeg nok ikke du får så mye feste på annet en tørt føre.

 

Mortin: Du bør legge fra 15.000 og oppover i en ae86. Billigere en det og du risikerer å legge ut en del kr i karosseriarbeide, eller kjøpe nytt karossseri som jeg gjorde. Ellers står det alt om tekniske ting i 1.-posten. blandt annet alt om motorer, og specs på formula atlantic motor. (stor quote)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, han har skrevet masse om at det knapt nok selges noen i norge, så du må nok til danmark eller tyskland for å importere. Er litt usikker på prisene, men, de burde ikke være SÅ ille. Er nok litt værre med tolling og registrering.

jeg veit at man må til danmark helst da. mn lurte ca på pris og steder jeg kunne finna en i danmark? side? helst under 15000 da. skal ikke regge den før enn om 1 år etter jeg har kjøpt den da.

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg veit at man må til danmark helst da. mn lurte ca på pris og steder jeg kunne finna en i danmark? side? helst under 15000 da. skal ikke regge den før enn om 1 år etter jeg har kjøpt den da.

 

Hvis du leser alt, ser du at jeg akkurat har svart deg på hva du bør forvente å betale for bilen, og sist i den aller første posten står linker til de sidene de fleste bilene blir lagt ut på. ;)

Siden man finner dem på er:

http://www.toyotaextreme.dk

http://www.bilbasen.dk.

 

Søk på Corolla 83-87, og de dukker opp. Modellen heter corolla Coupe GT i danmark.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye skal folka ha for en sånn 3sge motor da?

Og er det 16v på den?

Så en link til en side du hadde lagt ut for en stund siden, med de japsene som la i 100k$ i en AE86, hvilken motor brukte de?

Og de hadde vel en med 20v topp, er det alt for dyrt å skaffe no sånt?

Og finnes det noen oversikt over priser til deler osv? Har TRD no sånt f.eks.?

og hva er max av hva man får ut av en sånn? for den vanlige mann i gata assa. Både med suge, og blåse motor.

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye skal folka ha for en sånn 3sge motor da?

Og er det 16v på den?

Så en link til en side du hadde lagt ut for en stund siden, med de japsene som la i 100k$ i en AE86, hvilken motor brukte de?

Og de hadde vel en med 20v topp, er det alt for dyrt å skaffe no sånt?

Og finnes det noen oversikt over priser til deler osv? Har TRD no sånt f.eks.?

og hva er max av hva man får ut av en sånn? for den vanlige mann i gata assa. Både med suge, og blåse motor.

 

 

1: pris? vet ikke.

 

2: 16v, Ja! Samma motor som celica 2,0.

 

3: Han med 100.000$ bilen brukte en 4a-ge 20v gruppa a touring car motor... Den er umulig å finne, og koster altfor mye.. Gir ca 240hk ved 11.000rpm.

 

4: 20v toppen er ikke så vanskelig å skaffe nei, men du må nok importere den. Og det like greit å kjøpe en hel motor med ledningsnett etc.

 

5: Priser på trd sine ting ligger på den offisielle siden.

 

6: Max: ikke regn med å overgå 240 hk uten turbo... Det meste jeg har sett med turbo var 460 hk. Og begge deler er veldig dyrt.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: pris? vet ikke.

 

2: 16v, Ja! Samma motor som celica 2,0.

 

3: Han med 100.000$ bilen brukte en 4a-ge 20v gruppa a touring car motor... Den er umulig å finne, og koster altfor mye.. Gir ca 240hk ved 11.000rpm.

 

4: 20v toppen er ikke så vanskelig å skaffe nei, men du må nok importere den. Og det like greit å kjøpe en hel motor med ledningsnett etc.

 

5: Priser på trd sine ting ligger på den offisielle siden.

 

6: Max: ikke regn med å overgå 240 hk uten turbo... Det meste jeg har sett med turbo var 460 hk. Og begge deler er veldig dyrt.

 

Kommer nok til å bygge en suge motor først, og heller begynne på en helt ny en og ta turbo på den.

Men når du sier dyrt, mener du da i 20-30k klassen for å få i underkant av 200hk? f.eks.

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har googlet en liten stund nå, og funnet ut at jeg SANNSYNLIGVIS tar motoren fra en 86-89 celica. Var ganske fornøyd med dataene til den.

Litt liten boring kanskje, men det får vi fixa.

MEN, er det VELDIG mye ærbe å få sammen dette? Fant noen bilder på en side, var riktignok fra en altezza, men, han måtte fixe litt på oljepanna hvertfall.

Og, det så ut som om at det var en ganske stor åpning inn til svinghjulet, som da måtte tildekkes med en plate av enten stål (som han brukte), eller noe annet, men, vil det være sånn med en 3sge fra celica'n og?

Takk for all hjelp.

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samma motor, men ennå mer arbeide når du tar den fra celica, siden den er ment å stå på tvers. Men uansett hvilken version du velger må du odde bunnpanne etc for å få det på plass. Det er trangt og godt. Du må også ha girkasse fra altezza.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har googlet en liten stund nå, og funnet ut at jeg SANNSYNLIGVIS tar motoren fra en 86-89 celica. Var ganske fornøyd med dataene til den.

Litt liten boring kanskje, men det får vi fixa.

MEN, er det VELDIG mye ærbe å få sammen dette? Fant noen bilder på en side, var riktignok fra en altezza, men, han måtte fixe litt på oljepanna hvertfall.

Og, det så ut som om at det var en ganske stor åpning inn til svinghjulet, som da måtte tildekkes med en plate av enten stål (som han brukte), eller noe annet, men, vil det være sånn med en 3sge fra celica'n og?

Takk for all hjelp.

 

 

Hvorfor i allverden vil du hente motor fra denne celica'n?

Hvis det er 1,6 litern du tenker på så er ikke den noe kraftigere enn den som følger med corollan du ventuelt kjøper.

Og hvis det var 2.o literen du tenkte på så er dette den svakeste av alle 3s-ge motorene...

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sia jeg har lyst til og kjøpe mg corolla neste år. så bør jeg importere fra danmark da. er den grei og skru på i 3 år? blir det byrt med forsikring? avgift?

 

import fra danmark er nok enklest ja.

Kjempeenkel å skru på.

forsikriring = ukjent. Men få slike på veien

Avgift: ca16000 for engangs, og moms av kjøpesum...

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de 16000 er når du skal få den regga? viss jeg skal ha den å skru på til jeg får 16000 liksom.

 

ja. moms når du tar den inn, og engangsavgift (ca 16600) når du registrerer den. Slevfølgelig vil den avgiften bli en del høyere om du bytter motor.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår