boris 10 Report post Posted June 18, 2006 Men vilken andre bil kan man bruke vis mann er nybegynner ? helst en bilyg siden den blir nok vraket .. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kebab gud 10 Report post Posted June 19, 2006 240 ...... siræva noe billig rwd.. men hvis du vil bli bra så er det nok best å starte med 200sx Quote Share this post Link to post Share on other sites
devileh 10 Report post Posted June 19, 2006 Bmw 325 E30 er vel ganske kjekk. Det er vel en bil du kan drifte(I allefall sladde deg gjennom svingene) med uten å måtte gjøre så mye annet enn kanskje skaffe en diff som sperrer litt. Noen av 325'ene har visst 25% sperre orginalt om ikke jeg tar totalt feil. Hvis ikke kan man alltid sette på sperre fra M3. Usikker på hvor mye den sperrer. Har også lest litt på driftworks forumene om 325 driftere som ribber interiør og annet unødig på sine biler og fjerner opptil 200kg. Billigere enn å trimme motoren hvertfall. Quote Share this post Link to post Share on other sites
technophobia 10 Report post Posted June 19, 2006 det er hva 14issene kaller 200sx ..men S13 silvia ble aldri solgt i norge faktisk eneste silvia solgt i norge er S15 mens RS13 som vi har her i norge har aldri hett silvia .... ja pøh. silvia ekke fjortiss.. kan vel alle navna til bilene i s-plattformen.. og det er mange rare :P Quote Share this post Link to post Share on other sites
thberg 10 Report post Posted July 3, 2006 er en 1986 Toyota Corolla 1,6 dx noe særlig til leketøy? er dette en av de bilene dere prater om? EDIT: hvordan er det å drifte å leike seg med en 4wd? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikdev 10 Report post Posted July 3, 2006 er en 1986 Toyota Corolla 1,6 dx noe særlig til leketøy? er dette en av de bilene dere prater om? EDIT: hvordan er det å drifte å leike seg med en 4wd? Ae86 er en bakhjulatrekk "corolla",, Nei en dx er ikke ett leketøy det er ett transportmiddel... 4wd er gøy på glatta= Regn og vinter, men ikke ett leketøy på tørr asvalt med mindre man har mye hester... Spørs også hvordan 4wd systemet fungerer, noen systemer er i praksis fwd.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skidracer 10 Report post Posted July 5, 2006 Hei.. Lenge siden jeg har vært her nå, ser jeg.. Har noen sett at jeg ba om ikke alt for mye OffTopic i starten av denne tråden? Det er da ting som for eksempel diskusjoner om Silvia, og andre biler, samt anbefalinger av forskjellige typer driftebiler.. Det er det drøssevis av andre tråder man kan gjøre i. Ellers kan jeg jo svare , så ting kommer ut av verden.. @Boris: MR2 er absolutt ikke driftebil. Den har alt for mye feste bak ved pådrag, og jeg har nok med å få den til å slippe på piggfrie vinterdekk. De kan sladdes med når det er vått, men det skal litt til for å kontrollere det. Det er forresten drøssevis med tråder her som omhandler hva slags biler som er egnet til drifting, og hvor det står mye om hva slags modifiseringer som lønner seg. Bare still søkemotoren på å ta med poster som er eldre en 3 måneder. @Kebabgud: Det er da s13 Silvia i Norge. En brun nydelig en som tilhører en her på forumet :) Den eneste modellen vi mangle rher er vel en Ekte Sileighty. Ellers er vel dette O.T...? @thberg: Om du ser bildene i den første posten, og leser informasjonen finner du fort at det er store forskjeller på de bilene vi har her i norge, som er Forhjulstrekkere, og AE86, som ikke ble solgt her. Du får riktignok samme motor i forhjulstrekkeren (da som GT), og da er den også en fin lekebil, men det er ikke akkurat noe man kan drifte med... Og vi er da på drifteforumet nå.. :P Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gulbrandsen_Racing 10 Report post Posted August 6, 2006 Får man kjøpt AE86 i Norge? som har blitt solgt NY i Norge? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skidracer 10 Report post Posted August 6, 2006 Det er kanskje solgt 3-4 biler originalt i norge, da som rallybiler. Den ene lå ute for salg til 50.000 på motorbørsen for et par uker siden. Ellers er bilene ikke solgt i Norge. Om du vil ha venstreratt er Danmark, tyskland, sveits etc fine steder. Men om du kan ha høyreratt finnes det mange bra bygde biler i England. Quote Share this post Link to post Share on other sites
drdark 10 Report post Posted August 11, 2006 Er det og oppdrive noen skikelige Initial-d AE86 er her til lands slike som rever opp til 11000. Og eventuelt hva vile en slik en koste? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Fritz 10 Report post Posted August 11, 2006 er en som greier 13.000, men det er en Levin, de fleste AE86'erne i Norge er Levins kjøpt i Danmark Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skidracer 10 Report post Posted August 11, 2006 ddark: jeg tror det oppklarer litt om leser innleggene. En fullrigga trueno med gruppe a 20v vil nok koste godt og vel 200.000 nok.. Slike ting finnes ikke her. Quote Share this post Link to post Share on other sites
A.H 10 Report post Posted August 12, 2006 Noen som kan fortelle meg hva som er så forbanna spesiellt med denne bilen? :hello: :hello: :hello: Quote Share this post Link to post Share on other sites
devileh 10 Report post Posted August 12, 2006 Det er en kult-bil. Den blir elsket for sin pålitelige motor, sin lette vekt, god tilgang på orginal deler og enormt med aftermarket deler. Og i bunn og grunn er det vel bare personlig smak som avgjør om biler er "så forbanna spesiell". Quote Share this post Link to post Share on other sites
Remme 10 Report post Posted April 9, 2007 Du må bare kjøpe et godkjenningspapir fra toyota som koster 2500kr. De vil ha chassinr og modellnr, og så skriver de ut papirer til din bil. Verre er det ikke. Bilen tilfredsstiller alle krav i Norge. Om du har en høyreratta bil, kan du gjøre dette da? Viss du f.eks. importerer fra Japan. Quote Share this post Link to post Share on other sites