Gå til innhold

Angel Eyes til E46

Ranger emnet


MacSi

Anbefalte innlegg

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvor vanskelig er det egentlig å bytte frontlyktene.. vet at blinklysa bare er festet med EN klips..

(advarsel til alle som som har E46.. det har skjedd at de løsner og går av i fart.. skjedde med en jeg jobbet med i fjor..2001 eller 2002 modell)

 

PS: fant nettop ut at schmiedmann har butikk i bygget vedsidenav der jeg jobber nå :P

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor vanskelig er det egentlig å bytte frontlyktene.. vet at blinklysa bare er festet med EN klips..

(advarsel til alle som som har E46.. det har skjedd at de løsner og går av i fart.. skjedde med en jeg jobbet med i fjor..2001 eller 2002 modell)

 

PS: fant nettop ut at schmiedmann har butikk i bygget vedsidenav der jeg jobber nå :P

 

Jeg kan skrive under på at de som stod på bilen min.. blinklysa altså.. har utrolig dårlig passform.. den ene går ikke helt inn en gang.. så har du små fingre kan du få tak rundt kantene og dra den ut.. Fant ut detta da jeg byttet blinklyspærer forran..

Men tror jeg skal kjøpe noen som er sorte inni.. så de står litt mer i stil til hovedlyktene..

 

Var forresten innom og fikk kikket på de angeleyeslyktene de fører, pene de.. men prisen var jo avskrekkende høy!! 4.700kr! damndamn

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du orginale gule? orginale hvite? uorginale hvite?

jeg har Orginale hvite blinklys forran.. og .. la oss se .. det er noe helt feil ..

de sitter ikke helt ... ok liksom..

 

(vet ikke helt om de er orginaleBMW lykter da.. men den ble levert med de som ny..)

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du orginale gule? orginale hvite? uorginale hvite?

jeg har Orginale hvite blinklys forran.. og .. la oss se .. det er noe helt feil ..

de sitter ikke helt ... ok liksom..

 

(vet ikke helt om de er orginaleBMW lykter da.. men den ble levert med de som ny..)

 

Jeg har Hvite.. truuur de er orginale.. for alle de andre er hvite også.. men de stod på bilen da jeg kjøpte den..

Coupe og Sedan har jo ikke akkurat samme blinklys, men sikkert samme festemekanismen.. Men jeg kjenner men helt klart igjen når du sier "de sitter ikke helt ... ok liksom.."

Men har uansett lyst på svarte blinklys.. Hvis jeg får tak i noen som har samme stil som e46 sedan facelift blinkersene..

 

Uansett.. I går bestillte jeg et no Angel eyes greier i fra usa.. Kommer med en tråd om bilen etter hvert.. så får vi se hvordan de blir :)

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har førsteutgaven av Wheelpower Phosphyre Halos. Disse er nå erstattet av DDE lightning og Predator Chromium som man f.eks kan få fra Ümnitza i USA. Hvis noen leter etter parklysringer som faktisk LYSER og ikke slike opp-ned-ringer på størrelse med en tier som Hella lager, så kan jeg ikke annet enn å anbefale både produkt og butikk.

 

CRW_0285_v2.jpg

 

enhanced.jpg

 

Untitled-2.jpg

e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har førsteutgaven av Wheelpower Phosphyre Halos. Disse er nå erstattet av DDE lightning og Predator Chromium som man f.eks kan få fra Ümnitza i USA. Hvis noen leter etter parklysringer som faktisk LYSER og ikke slike opp-ned-ringer på størrelse med en tier som Hella lager, så kan jeg ikke annet enn å anbefale både produkt og butikk.

 

Disse lyktene har vi diskutert før, og jeg synes de fremdeles er rå!

 

Men... husker jeg ikke feil, fikk jeg også en link til hvordan de monteres, og det virket som om det var mye mer stress enn å bare bytte hele lykten? Noe ala det du får hos Schmiedman tenker jeg på....

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse lyktene har vi diskutert før, og jeg synes de fremdeles er rå!

 

Men... husker jeg ikke feil, fikk jeg også en link til hvordan de monteres, og det virket som om det var mye mer stress enn å bare bytte hele lykten? Noe ala det du får hos Schmiedman tenker jeg på....

 

Jeg brukte vel 2-3 timer på å montere dem, mest på grunn av at jeg aldri hadde vært i motorrommet før. Nå kunne jeg gjort det på under en time. Hele settet er plug&play. Det vanskelige er vel å åpne lykta men det er jo ikke vanskelig det heller. Når du skjønner hvordan det gjøres så tar det ca to minutter å åpne hver lykt. Og så er det bare å koble til ledninger. Alt er ferdig tilpasset. Selvfølgelig er det smart å bruke litt tid på å legge og feste ledningene på en ryddig måte, men det krever jo ingen teknisk fagskole :)

 

En annen fordel er jo at du kan fjerne hele greia uten spor etterpå.

e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte vel 2-3 timer på å montere dem, mest på grunn av at jeg aldri hadde vært i motorrommet før. Nå kunne jeg gjort det på under en time. Hele settet er plug&play. Det vanskelige er vel å åpne lykta men det er jo ikke vanskelig det heller. Når du skjønner hvordan det gjøres så tar det ca to minutter å åpne hver lykt. Og så er det bare å koble til ledninger. Alt er ferdig tilpasset. Selvfølgelig er det smart å bruke litt tid på å legge og feste ledningene på en ryddig måte, men det krever jo ingen teknisk fagskole :)

 

En annen fordel er jo at du kan fjerne hele greia uten spor etterpå.

 

Er det lett for å ødelegge noe mens en holder på? Har jo nemlig aldri vært i motorrommet, eller i andre rom heller for den saks skyld :D

 

Eg e best på å delegere arbeid ;)

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lett for å ødelegge noe mens en holder på? Har jo nemlig aldri vært i motorrommet, eller i andre rom heller for den saks skyld :D

 

Eg e best på å delegere arbeid ;)

 

Nei, så lenge du tar deg litt god tid og ikke stresser så går det uten problemer. Det 'vanskelige' er som sagt å åpne lykta. Så er det bare å plugge kablene der de skal. En kabel til + på batteriet og en kabel til jord. Så skal en kabel over på andre siden og kobles til en kabel i ECU'en (den lukkede boksen på høyre side hvor all elektronikken sitter). Det er ikke vanskelig, men det tar jo litt tid. Men hva er bedre enn å tilbringe litt kvalitetstid med bilen?

 

Jeg klarte i hvertfall ikke å ødelegge noe. Men man kan jo alltids koble fra batteriet mens man styrer.

e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så lenge du tar deg litt god tid og ikke stresser så går det uten problemer. Det 'vanskelige' er som sagt å åpne lykta.

 

Er akkurat det eg e redd for... For å spørre sånn da: Er det mange ting eg står i fare for å "røske løs?". Hvis det f.eks er noen klips eller noe som sitter litt godt, vet en aldri med meg... Eg kan jo komme til å dra litt for godt, og knekke noe... Og da er det ikke kjekt å ikke få lukket igjen lykten :)

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er akkurat det eg e redd for... For å spørre sånn da: Er det mange ting eg står i fare for å "røske løs?". Hvis det f.eks er noen klips eller noe som sitter litt godt, vet en aldri med meg... Eg kan jo komme til å dra litt for godt, og knekke noe... Og da er det ikke kjekt å ikke få lukket igjen lykten :)

 

Du kan jo bare tørrtrene litt først da :)

 

Hvis lykten aldri har blitt åpnet før så sitter jo sikkert klipsene litt fast. Og ja, det er jo fullt mulig å knekke klips og ting hvis man blir voldsom. Men man må vel bare prøve seg litt frem. Oppskriften finner du f.eks her. Et annet tips for å få bilen til å se litt friskere ut er jo å skifte lykte'glassene' i samme slengen. Har jo en tendens til danne seg litt sprekker etterhvert.

 

Det skal i hvertfall være mulig å åpne lyktene en del ganger før noe går i stykker :)

e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått mine.. det er samme typen som denne karen omtaler.. :)

 

Pics i lyse dagen:

 

ae1.JPG

ae2.JPG

ae3.JPG

 

Lyktene var null problem å jobbe med.. Men har du lyktespylere så er disse en PLAGE UTEN LIKE mens du jobber! angry

 

Det var også litt vanskelig å sette på lykte glassa igjen.. men det gikk greit.. Mye lettere å ta det fra hverandre :)

 

Edit..

Jeg har relativt nye lykte glass.. men jeg polerte de på innsiden og vasket dette sorte innlegget med "autoglym bumpercare" for å få litt nyere look inni lykta..

De så nye ut etterpå! :D

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår