Gå til innhold

SJUKT FET VOLVO spottet i BERGEN

Ranger emnet


Nedi

Anbefalte innlegg

Ja ikke sant? Akkurat det trodde jeg også...så det stemmer vel da? ;)
'

Blir ihvertfal feil å si at det står for "Deluxe" da det strengt tatt er ett ord og ikke trenger to bokstaver som beskriver det..

 

Vet det er mange DL`en som har bensinmotor, men dette er ombygde biler som er regga som DL, er vist billigere sånn.. hehe..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

de DL eg har sett har alle hatt bensin.. og de to dieselene eg har sett mener eg var GL.. DL kom før dieselen kom, 240 med diesel har et snasent emblem bak der det står DIESEL med enorme bokstaver :P

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'

Blir ihvertfal feil å si at det står for "Deluxe" da det strengt tatt er ett ord og ikke trenger to bokstaver som beskriver det..

 

Vet det er mange DL`en som har bensinmotor, men dette er ombygde biler som er regga som DL, er vist billigere sånn.. hehe..

 

aldri vært no diesel motor i min 242 DL

 

og hvor har du det i fra at DL er diesel?

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aldri vært no diesel motor i min 242 DL

 

og hvor har du det i fra at DL er diesel?

Var en volvoguru som forklarte det for meg engang for lenge siden.. Men skjønner nå at jeg nok misforsto han ja.. :rolleyes:

 

DL er ikke nødvendigvis diesel.. :)

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presis... De Luxe....

 

Her er utstyrsbetegnelsene til Volvo 240 fra starten av 70-tallet til 1993 i rekkefølge:

L = Luxe

DL = De Luxe

GL = Grand Luxe

GLE = Grand Luxe Executive

GLT = Grand Luxe Touring

SE = Special Edition

 

(Turbo kommer utenom)

 

GLE er det mange som tror står for Grand Luxe Injection, siden disse ble levert med innsprøytingsmotor i starten mens GL var forgasser-motor. Dette er da en halvsannhet. Det stod ikke for det, men før injection ble standard på 240 var det bare GLE og GLT som kom som injection... I senere tid kom GL også som injection... :rolleyes:

 

GLE: 84-87 hadde gasser.

GLE: 74-83/84 hadde inj.

GLT: 74-93 hadde inj.

Fra å med 88 hadde alle 240 inj. uannsett modellbetegnellse

 

Årstall kan være feil med henhold til overlapping av årsmodeller, biler som er regga seint/tidlig i et år.

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha! jada vet det...men DL i sammenheng med volvo 240 da serru ;)

240 desiliter? :rolleyes:

 

hehehe. ja jeg vet. det var ment som en joik.

om du tenker motorvolum(og ikke bland inn 240 der)

"Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond.

 

 

- BMW E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L, DL, GL, GLE, GLT, etc. er alle utstyrsnivå, som en smart person ovenfor her forklarte.

 

DL har ingenting med motor å gjøre, med unntak at DL bare eksisterte frem til GL var basismodell. mao. de motorene som ikke ble levert når GL var basismodell, vil selvsagt ikke være originalt i en DL.

 

Vitser om motorvolum er egentlig litt teit å ta, da det er mange biler som er *nye* nå, i 2005, som har mindre motorvolum enn volvo sine biler fra 70-tallet!

 

ellers: slutt å mobb laksetrapp! det er originalutstyr på min 242DL med 3.024 r6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår