Gå til innhold

biltema sveiseapparat, bestilling av gass

Ranger emnet


henning_dt85

Anbefalte innlegg

"Jeg veit ikke om sveisene mine blir noe bedre med Kemppi apparatet enn med Biltema sitt men er godt fornøyd med det."

 

 

Kemppi apparatet oser av kvalitet. Du føler det med en gang du begynner å sveise. Kunne aldri ha tenkt meg å kjøpe et dårlig biltema apparat, fordi det ikke kosta så mye.

Du betaler for den kvaliteten og resultatet du vil ha!

Kan jo hende noen bedrifter selger overhalte apparater.

Vetco Aibel i haugesund vet jeg solgte slike.

Og prisene var MEGET fornuftige.

De er jo brukt selfølgelig, men her kan enhvermann kjøpe kvalitet til lite penger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De råaste halvautomatene på markedet er Fronius, uten tvil... Kansje ikke så mange som har hørt om det, men de som driver i industrien veit hva det er snakk om der... Kemppi og Esab er bra apparater det oxo, men Fronius leverer prikken over ien..

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De råaste halvautomatene på markedet er Fronius, uten tvil... Kansje ikke så mange som har hørt om det, men de som driver i industrien veit hva det er snakk om der... Kemppi og Esab er bra apparater det oxo, men Fronius leverer prikken over ien.. "

I dag 21:51

 

 

 

jepp! Fronius og kemppi! Det er tingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du mener det ja... At en sveiser med rein argon eller med argon og C02 (blandgass) er jo gjerne ikke hovedforskjellen vil jeg si. Hovedforskjellen vil jeg si ligger i om en sveier i aluminium eller stål.

Ja, jeg har endel peil akkurat når det gjelder sveis..

Men jeg kan være enig i at begge er hovedforskjeller... De som ikke har så veldig mye peil på det, som en skal forklare for er det enklere å skille det med stål og aluminium... For om det er en aktiv eller en inaktiv gass som beskytter sveisebadet er det ikke sikkert de da forstår å skille stål og aluminium på det...

 

Nå er det ikke bare aluminium som sveises med mig da. Du bruker det på noe rustfritt, titan og nikkel og selv om rustfritt er noe uklart da de bruker litt oksygen eller karbondioksid ved sveising av rustfritt stål ca 1-2%. sombrero

 

Over til trådstarter så ville jeg aldri kjøpt det apparatet fra biltema hvor du ikke får brukt dekkgass, spar heller litt mer penger og kjøp deg et mig/mag apparat. Du kan fullt ut bruke flussfyllt tråd uten dekkgass forde, men vær oppmerksom på at ofte så må du bytte polaritet og sveise med minus på pistolen ved sveising men denslags tråd. :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
De råaste halvautomatene på markedet er Fronius, uten tvil... Kansje ikke så mange som har hørt om det, men de som driver i industrien veit hva det er snakk om der... Kemppi og Esab er bra apparater det oxo, men Fronius leverer prikken over ien..

 

Fronius er ganske nye på det markedet. De har primært spesialert seg til robotsystemer ... Men for all del, De funker sikkert bra. Skulle få demo av deres produktlinje men de dukket aldri opp.. Men det er en annen sak..

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Esab LKA150 fra Jernia her i byen, fikk det for 5400,- med tråd, maske og blandeventil. Det var med en del rabatt selvfølgelig, men det viser jo at det nytter å prute. Tror det var 5KG tråd (full rull).

 

Eneste jeg ville gjort annerledes, var å bruke litt mere penger, og få automatisk maske, Speedglass e.l. Det er helt sinnsykt rått og greit i forhold til vanlig sveisemaske.

 

Ellers er det en skikkelig greit apparat, virker som det er lett å stille inn, og de sveisene jeg har lagd har blitt skikkelig fine. Lurer på om ikke jeg bruker Corgon gass? Eller så var det Mison 18....husker ikke helt. Om du velger Kemppi, Migatronic, Fronius, Phillips, Esab osv osv, har vel bare med smak å gjøre. Kjøp ett kjent merke der du kan få en god pris.

 

Og til slutt: Skal du sveise lite, lei deg 20L flaske for ett år, og meld den stjålet...hehe. Sveiser du lite så varer 20L i noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Bare få satt på 0,6mm tråd og kjøp deg gass så vil du merke forksjell!

Har prøvd det apparatet der og det er jævelig bra! Ypperlig til karosseri med 0,6 og Misson 18 gass.

 

Tok sin tid, men nå er det handlet inn:)

Ble 0,6 tråd og 20L Mison 18.

 

Prøvd det litt, men må bytte munnstykket også.

Apparatet har vært bortlånt en stund nå, og det var noe sinnsykt mye slagg i munnstykket nå.

+at det var beregnet på 0,9 flusstråd, blir vel gjerne litt grovt for 0,6?

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Åssen apparat tenker du på? Både MIG/MAG og MMA (pinne) er elektriske apparater.

Kort sagt er mig/mag apparater til alle typer konstruksjoner og er lett å sveise med.

Pinneapparater er optimalt til materialtykkelser over 2,5-3mm, det er da dem er gode å sveise med, å sveise noe tynnere er vanskelig eller nesten umulig. Pinne krever noe mer trening... Men det er smak og behag, og hva du bruker apparatet til. Blir det bruka 2 ganger i året til å sveise på maskiner osv med så er det pinne som er optimalt. Er det snakk om tynnplate er det kun mig/mag som er brukanes!

 

Jeg bruker kun Kempi 150 amp pinne app! på eksos,rust sveisveising å det som er.. funker bra når du kan å sveise.. men er mest optimalt med mig\mag ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår