Gå til innhold

Calibra vil ikke gå 2.0 16v

Ranger emnet


havard

Anbefalte innlegg

Heisann! Bilen min stoppa i fredrikstad for en stund tilbake. jævlig surt i og med at jeg bor på andre siden av fjorden osv. Men til poenget. Jeg hørte først en litt blåseaktig lyd på høyt turtall. litt pulserende... flaff flaff flaff... og så etter hvert kom den lavere og lavere på turtallet. til slutt var den der hele tiden omtrent med mindre jeg stod på tomgang. så jeg stoppa og lot den stå litt, men når jeg ga gass så bare stoppa den. og etter det har den bare kødda. Tenkte kanskje det var toppakninga, var en kar som trodde kanskje det var den. Så jeg skrudde opp og fant ingen feil noen steder, men når jeg kom til toppen så målte jeg den og den var skjev. Så jeg retta den og måtte nesten ta av en halv mm!

 

Men så kommer den kjipe delen! Skrudde sammen alt igjen, nye bolter, nye pakninger og greier. setter meg inn, vrir om nøkkelen og bilen starter glatt. jippi tenker jeg og lar den stå litt på tomgang.

 

Så setter jeg meg inn og ruser den litt. FAEN FAEN FAEN... blåselyden er faen meg der fortsatt! Finner da ut at det er en liten eksoslekkasje under bilen og at den har grunn i blåselyden. men hva i helvette skjer? rygga bilen ut, kjørte en liten runde rundt kvartalet... blåselyden fortsatt. så kommer jeg tilbake og så stopper den. faen i helvette... samme greiene som før. jekker opp bilen og strammer til eksosen. fikk det ikke helt tett men tettere hvertfall.

 

Hjalp ikke. Så skrur jeg av bensinslangene og da fyrer den plutselig litt igjen. Samme når jeg skrur dem på igjen. da viser den antydning til å starte, men går ikke mer enn et par sekunder...

 

Sjekka begge bensinslangene, og de skal være helt åpne og pumpa går som faen.bensina kommer fram...

 

 

Noen som har en anelse om hva som er galt? Har skrudd jææævli mange timer nå og blir faen ikke smartere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår