Gå til innhold

Kjøpeguide for råvarer og verktøy

Ranger emnet


Skody

Anbefalte innlegg

Dette er ment å være en handleguide for alskens materialer og ting og tang du trenger. Hvis du vet av steder, helst i Norge, Sverige osv som har bra utvalg, bra priser eller god service kan du poste der her så skal jeg legge det til i lista :)

Jeg visste av flere i sverige med stort varelager av kølfiber, men disse glemte jeg å lagre i favoritter :(

 

Norge

Biltema - Over hele landet

- Glassfiberstrie, glassfiberduk, polyester, gelcoat, billige pensler

- Fullgod kvalitet til lavpris.

- Du får ingen service der, men det visste du nok fra før ;)

 

A/S Maritim - utenfor Arendal.

- Forhandler Norpol og West System

- Bra webshop med priser online

 

West System Norge - Oslo, like ved Fyrstikktorget?

- Norsk filial med utmerkede produkter. Spesialister på båtskrog etc.

- West-pakka kan brukes til "alt"; liming,sparkling,støping, u name it!

- Fine "how to" artikler, bra utvalg av produkter og verktøy.

 

AutoCustom.no - Tønsberg + webshop.

- Ikke oppe og går enda. Men ser lovende ut. Sjekk ut #10 i denne tråden.

 

Fleischers AutoDesign. - Elverum.

- Swedac DC-P 500 lyddempemasse og DG-A2 Viskoelastisk dempelim.

 

Sverige

Byggplast och båtprylar - Har också mycket med glasfiber och bonocell, har återförsäljare lite över allt.

 

Al Composite - Inriktar sig mest mot kolfiber. (ifall ni beställer härifrån så öppna paketet direkt när ni får det, dom lägger fakturan inuti paketet, jag missade på det en gång)

 

APC composite (tel 0920-250660) firma här i Luleå som både gjuter glasfiber och kolfiber har divinycell .

Men ska ni bara ha divinycell borde det gå beställa direkt ifrån divinycell tel 0430-16300, jag har dock inte köpt därifrån.

 

Glasfiber teknik i landskrona - håller på med glasfiber har genomskinlig gelcoat ifall någon ska ha till kolfibergjutning.

 

Svenska Tanso - Ifall ni ska ha mycket fiber, bra priser fast dom vill hälst att man köper över 10 m2 kolfiber eller 100 m2 glasfiber annars tar dom ut en extra avrullnings kostnad.

 

Hjertmans - Egentligen en båt tillbehörs firma.

 

USA / Utaskjærs

The Composites Store - Tehachapi, California, Uniten

- Fiberglass, Aramid (Kevlar), Carbon Fiber, Vacuum Bagging, Epoxy Application Tools+++

- Ålreite "how to" artikler med bilder, bra utvalg av produkter og verktøy.

 

US Composites - Usa do'h..

- Fiberglass , Epoxy , Composites, Carbon Fiber, Verktøy++

- Mye likt West Systems sitt utvalg.

 

 

 

 

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Hvor mye glassfiber m/tilbehør trenger man egentlig? F.eks. til å lage en normalt stor støtfanger helt fra scratch (uten at man tar hensyn til form og sånt, bare selve produktet)

Ser at Maritim A/S har duker på 10 meter og 20 kg spann med gel-coat... Er det veldig mye?

__________________

2003 Audi A4 Avant

(x)1995 Mitsubishi Colt

(x)1978 Chevrolet G20 Beauville

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7_tricks800.jpg

Disse to kassene tok 10-15m 300g strie. Og de er bare halvveis, 4 lag sålangt. Skal være ca 7 lag.

Se http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=75136

 

Ser at Maritim A/S har duker på 10 meter og 20 kg spann med gel-coat... Er det veldig mye?

Jeg aner ikke hvor mye som går med til en fanger, men jeg kan si at 10 meter strie IKKE er mye. 20kile gelcoat derimot, ER mye! :D Tror jeg da. Det høres ut som nok til en liten båt :hammer

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hva er egentlig denne polyesteren som brukes for å støpe? Driver å sjekker biltema sine sider nå, skal ta meg turen og handle i morgen, men finner ikke "polyester", bare polyester-sparkel mm. Er det dette jeg skal ha?

 

Noen som orker bryet med å finne link eller artikkelnummer/navn til polyesteren som skal brukes når jeg støper?

__________________

2003 Audi A4 Avant

(x)1995 Mitsubishi Colt

(x)1978 Chevrolet G20 Beauville

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyesteren kommer i liter og femliters spann. Tror bare de heter polyester. I tillegg må du ha en boks herder, den er liten, desiliter eller noe. koster ingenting.

 

Konsistensen minner om tynn maling, bruk pensel eller rull, noe billig noe, for de blir ubrukelige etterpå. Biltema polyester (link)

 

Ligger under universal\plastsparkel i kjemiavdelingen på nettsiden. Finner det ikke når man søker på polyester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

InstallBay.no

Norges største og mest komplette nettside for montasjemateriell og innstalasjonsutstyr for bilstereo

 

 

 

Webshopen vil lagerføre utstyr som bl.a:

støvmasker, vernemaske, sparkelspader, tenger, glassfiberrulle, dempematterulle, fil og raspsett, støpeplast, aceton, tynner, polyester, glassfibermatter, glassfibervev, tape i forskjellige utførelser, sparkel, fyller, grunning, spraylakk, skruer, kontaktlim, smeltelim, superlim, diverse klips, sandpapir i forskjellig størrelser og fasonger, høyttalerbaffler, krympestrømper, kabler i forskjellig tykkelse, koblingsutstyr som fordelingsblokker osv, kondensatore, bil- og småbatterier, tepper, basskassefilt, vinyl i forskjellige farger og strukturer, ferdig bygde basskasser, diverse luftverktøy, looms til å trekke over kabler i forskjellige farger og tykkelser og et enormt utvalg av dempemateriell til svært fornuftige priser.

 

 

Følg med på InstallBay.no da vi stadig oppdaterer med nye spennende produkter[/b]:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
InstallBay.no

Norges største og mest komplette nettside for montasjemateriell og innstalasjonsutstyr for bilstereo

 

 

 

Webshopen vil lagerføre utstyr som bl.a:

støvmasker, vernemaske, sparkelspader, tenger, glassfiberrulle, dempematterulle, fil og raspsett, støpeplast, aceton, tynner, polyester, glassfibermatter, glassfibervev, tape i forskjellige utførelser, sparkel, fyller, grunning, spraylakk, skruer, kontaktlim, smeltelim, superlim, diverse klips, sandpapir i forskjellig størrelser og fasonger, høyttalerbaffler, krympestrømper, kabler i forskjellig tykkelse, koblingsutstyr som fordelingsblokker osv, kondensatore, bil- og småbatterier, tepper, basskassefilt, vinyl i forskjellige farger og strukturer, ferdig bygde basskasser, diverse luftverktøy, looms til å trekke over kabler i forskjellige farger og tykkelser og et enormt utvalg av dempemateriell til svært fornuftige priser.

 

 

Følg med på InstallBay.no da vi stadig oppdaterer med nye spennende produkter[/b]:)

 

Bra vist reklame.. ;)

89 Bmw E34 M50 /// Silverdustmetallic

Vw Passat Highline 1,9TDI

x 94 Bmw E34 525TDS

x 02 Audi A6 1,8T St.

x 89 Bmw E34 520i M20/B20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
  • 2 months later...

Spør på ei båtsjappe. Husker ikke hva det heter, men det er en egen formvoks.

 

Hvis du vil eksperimentere litt bruker ei jeg bodde hos helt vanlig bordsmør til å støpe gips-modeller. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår