Gå til innhold

Bremseproblem

Ranger emnet


Hole

Anbefalte innlegg

Bremsene bak henger på brekket hvis jeg drar til hardt, er dette ett "vanlig" problem på 16V bremser? Og hvordan løses dette?

 

Pluss at de bremser litt vel mye bak, går det ann å justere på denne lasteventilen jeg har lest litt om uten at bilen står på bakken, altså oppjekka? Eller må den stå med hjula nedpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsene bak henger på brekket hvis jeg drar til hardt, er dette ett "vanlig" problem på 16V bremser? Og hvordan løses dette?

 

Dette er vel ett vanlig problem med 16V bakbremser. Prøv å smør opp håndbrekkmekanismen på Caliperne. Det kan jo også være dårlige håndbrekkwirer.Blir det ikke bedre må du nok bytte en/begge caliperne.

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida det er ikke vanskelig, det er bare litt knot ettersom rørene og wire er under bilen.

 

Tipper byttet er gjort på toppen 3 timer om du har tilgang til bukk.

 

Pål har gjort det på sitt prosjekt, du kan jo høre med ham hva slags deler som trengs.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp bygd om til golf 4 calipre på GTI`n min, så vis du trenger hjelp er det bare å si ifra.

Jeg brukte håndbrekk vaier til golf etter 88 (1840mm) og bremseslanger fra en a6 (fwd), trenger egentlig kun den fleksible slangen som går inn på caliperen.

[ ] VW Golf2 Gti 16v 87 mod

[x] VW Golf2 CL 1,6l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den totale lengden på A6 delen passer utmerket til å trekke den helt fram til slangen som går fra bakstilling til karosseri, så slipper man å lage ny fals og en plass mindre det kan lekke fra.

 

Har A6 slangen riktig kobling inn på calipperen også? Golf 4 har jo banjobolt?

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har A6 slangen riktig kobling inn på calipperen også? Golf 4 har jo banjobolt?

 

Jepp, det er jo derfor man bruker den A6 slangen.. Banjokobling mot caliper, inn i en nylon-sak av en slange som er krympet over et bremserør.. som går videre et stykke til en A-nippel hann.

Plug&play på golf med andre ord, til og med lengden på røret var riktig :)

 

edit: bilde

 

a6fwd.jpg

 

takk til speedwell som fikk negerjobben med å bøye til rørene.. hehe

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår