Gå til innhold

Spotting av AC Cobra noen?

Ranger emnet


BMWCruiser

Anbefalte innlegg

Okai, kjekt å vite så mye som mulig da jeg satt mye oppi denne bilen da jeg var mindre og "lekte":) Mye måtta han gi? Hva var det som måtte gjøres? Lenge til den er ferdig? Kjenner du han?

 

Kjenner sønnen til han som har kjøpt den.. Tror ikke han er medlem her inne. Jeg vet ikke hva han måtte gi, men fikk den nok ikke gratis... Er litt usikker på hva som måtte gjøres, har ikke sett så mye på den (bor i Oslo), men var selvfølgelig ganske ødelagt understell på den... Skal spørre litt neste gang jeg er hjemme... Tror kanskje han håpet å få den ferdig i mai..

 

Andre

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det gikk en sølvgrå en her i Bergen for ti år siden, hvor denne er nå vet jeg ikke. Det jeg VET er at det er en original 60-talls Shelby.

Den som sier at størrelsen ikke teller, har ikke hatt sex eller kjørt Cadillac.

1987 Mazda 929 V6 3.0 GLX(restaureres)

1987 Mazda 929 2.2i GLX (donorbil)

1978 Dodge Ramcharger 318

1996 Chevrolet Corvette GS (vurderes solgt, kom med bud)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hadde prøvenummer, sånn stålskilt. Så den på vårmønstringen første gang på begynnelsen av 90-tallet, siste gang var i Bergen sentrum sommeren 95. Jeg skal ikke si for sikkert at den har hatt skilter, men jeg husker at det var snakk om i massevis at den var en av få ekte biler her i landet.

Husker og at fyren som hadde den var en godt voksen mann, har sett ham med Mustang også.

Den som sier at størrelsen ikke teller, har ikke hatt sex eller kjørt Cadillac.

1987 Mazda 929 V6 3.0 GLX(restaureres)

1987 Mazda 929 2.2i GLX (donorbil)

1978 Dodge Ramcharger 318

1996 Chevrolet Corvette GS (vurderes solgt, kom med bud)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske sikker på att de AC Cobrane på bildene ikke er orginale..

Har en del bøker om AC Cobran... Også en som omtaler de 10 beste kitta...

Har prøvekjørt Pilgrim sin....

Skal bygge en om noen år.. (må bare ødelegge noen BMW e12er først)

Har sett orginale AC Cobraer kjøre Leman classic race... (i Leman - France for to år siden)

 

Noen bilder fra Pilgrim.... (ikke veldig spennende)

http://photobucket.com/albums/y192/HansK/

 

NB! Orginal AC Cobra har IKKE kjøreegenskaper.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje lite sannsynlig, men den røde der ligna veldig på den Cobraen jeg og noen kompiser så like ved Ullevål stadion ved sogn skole for et par uker sida...Den var sinnsykt rå..og en h....... motorlyd!! Og ja den må det ha sitti en bigblock i den som det står info om den andre der og!!! og den hadde mer enn nok gamp.. :) Var en gammal mann som kjørte den, men han var ikke redd for å tråkke på gassen i den forstand :D

 

kan det ha vært den røde der som er avbildet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske sikker på att de AC Cobrane på bildene ikke er orginale..

Har en del bøker om AC Cobran... Også en som omtaler de 10 beste kitta...

Har prøvekjørt Pilgrim sin....

Skal bygge en om noen år.. (må bare ødelegge noen BMW e12er først)

Har sett orginale AC Cobraer kjøre Leman classic race... (i Leman - France for to år siden)

 

Noen bilder fra Pilgrim.... (ikke veldig spennende)

http://photobucket.com/albums/y192/HansK/

 

NB! Orginal AC Cobra har IKKE kjøreegenskaper.....

 

Nei de to cobraene er selvsagt ikke noen originaler. Den blå er av typen Superformance MK3, mens den rød skal være bygget av det dyreste og beste kittet man får fatt på i USA. Den er tidligere avbildet i Amcar for ca. et år siden. Har prøvd å finne ut hva dette kittet heter uten hell, kan du hjelpe meg?

 

Hvem er forresten Pilgrim? Norsk? Ser nesten ut som han produserer slike biler på bildene...

BMWCruiser

MSN: lars_bp@hotmail.com

- 99 BMW 318i M-tech2

x 01 GOLF 4 Highline Generation

x 94 BMW 320iM Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var en i ørsta før... den endte i fjellveggen.. (men det gjor ikke noe)

han har jo et par biler til og et par hundre mill på konto :P

 

har dessverre ikke bilder lenger.. Han eigde http://www.automuseum.no men den er nedlagt nå..

 

Har foreksempel ford fra 1925? med 800hk :p

 

Du er ikke helt oppdatert. Den som han smadra er bygget oppigjen og er den grå som Modmach har posta bilde av. Den røde er nyimportert til denne sesongen. Tar jeg ikke helt feil har samme fyren enda en Cobra under oppbygging, denne med håndbanka alu-karosseri...

 

Angående Ford med 800 hk så høres dette litt tvilsomt ut.... er det den orange Wildrodden du tenker på?

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke helt oppdatert. Den som han smadra er bygget oppigjen og er den grå som Modmach har posta bilde av. Den røde er nyimportert til denne sesongen. Tar jeg ikke helt feil har samme fyren enda en Cobra under oppbygging, denne med håndbanka alu-karosseri...

 

Angående Ford med 800 hk så høres dette litt tvilsomt ut.... er det den orange Wildrodden du tenker på?

 

Den Wildrodden er vel sagt det er 500 hk i...men dem som har sett den gitt på tror ikke at det er så mye..

Skulle jo loddes ut den bilen også...mange som tapte penger ved å kjøpe lodd der...

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Wildrodden er vel sagt det er 500 hk i...men dem som har sett den gitt på tror ikke at det er så mye..

Skulle jo loddes ut den bilen også...mange som tapte penger ved å kjøpe lodd der...

 

 

Wildrodden har vel max 300 etter det jeg vet.. er en bekjent av meg som har bygd den.

 

Og den utloddinga var litt av et luretriks ja! Siste jeg hørte var at eieren fikk lotteritilsynet på nakken, og etter dette har gått med på å tilbakebetale alle som har tatt "lodd" på bilen... Litt av en bilentusiast :rolleyes:

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår