Gå til innhold

Finns det noen flere...


a32

Anbefalte innlegg

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 months later...

Litt gammel tråd, men siden jeg er ny må jeg jo bare legge til at jeg har en Nissan Maxima 97. Helt prikk lik din orginale, bare med den søte lille spoileren med bremselys i midten (og 2.0 manuell).

Har nettopp anskaffet meg bilen er usikker på om jeg skal gjøre noe morro med den. Må se økonomien an neste år. Skal bare fikse noen små bagateller først.

Men jeg må si jeg digger bilen .. deilige kjøreegenskaper og drar godt hvis du er vant til "vanlige" biler selvom den bare har ca 40 hester mer, så merker du det ved at forbikjøringer blir enklere når det trengs.

Av alle bilene jeg har prøvd opp gjennom tidene så er denne den deiligste å kjøre. Man må passe seg litt, fordi den er veldig komfortabel og gjør deg ganske fartsblind :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Jepp har maxima:).. men skulle gjerne ha fått tak i noke som øke HP.. noken som veit om noke?

 

:)

 

Front eksosrøre (y-pipe) gir en del hester. Gir 19hk på 3-liter motoren med luftfilter i tillegg. Burde vel gi ca 15hk på 2-literen?

 

Komplett effektanlegg og luftfilter gir vel kansje 20-25hk på 2-literen?

 

Ellers blir det turbo da, men det både koster en del og er mye jobb. Blir fort veldig dyrt hvis man ikke kan gjøre det selv!

 

NB! 2-literen er lik 3-literen utvendig. Med andre ord, så kan du kjøpe eksosanlegg, luftfilter etc til 3-liter fra samme år.

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, men fant en ecu? til maxima 95-99 på ei side som maxmekker hadde lagt ut på sida si.. går det og kva skjer når eg bytta, får ikkje eg meir hesta da?:P..

 

Får lite hk med ecu / shipptrimming. Kansje litt mer hvis den er trimmet med eksos / luftfilter i tillegg. Tipper det vil gi allt fra 0 til maks 10hk. Er nok lite hester for penga ;)

 

Ecuen på Maxima A32 justerer seg i stor grad selv. Den har ett selvlærings program.

Stensbøl (trimmingsverksted) fortalte meg att selv om jeg hadde økt effekten ca 30% med eksos / luftfilter etc så ville tuning av ecuen gi kansje opp mot 3-4 hk.

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...
  • 7 months later...

Hopper også på en gammel tråd.

 

På grunnlag av at jeg også har en Primera P10 så var jeg vennligstilt til Nissan.

Primeraen har vert en god venn som har gitt billig og enkelt bilhold i mange år.

 

Maximaen qx 97 modell med automat og skinn (2.literen) ble kjøpt til kona som kunne kjøre i norge på besøkgrunnlag i 3 måneder.

 

Den kom fra Trondheim og hadde blitt utsatt for salting.

 

Den har trengt nye bremseskiver og klosser til eu , enkelt å gjøre selv og det er penger å spare på å kjøpe på ebay.

Har også skiftet servoreima.

Den bør man være obs på for vanskelig å jobbe for å løsne pumpa (langt bak i torpedoveggen som du ikke kan se men føle deg fram til.

 

Ellers kun et oljeskift.

 

Vet ikke om den blir like pålitelig som Primeraen men begynner å mistenke det.

 

Ser mer staselig ut enn Primera men ikke like god å kjøre.

Fin til langturer. Nesten som å kjøre Am Car.

 

Jo, har også sveist på skjermene fremme som var råtne. Gjør det selv opplegg med skjermer fra annen biltype som er jukset til og til slutt jevnet ut med filler.Vond å finne lakk til, koden på utbedringspennen som kom med bilen stemmer ikke med utvalget til Bilextra og lignende.

Kalles brun farge i norge men ellers rød i andre deler av verden.

Resultat av jobber blir at den ikke ser noe serleg penere ut enn utgangspunktet men i det minste er råten skjert bort.

 

Min oppsummering av Nissan er - ikke superkvalitet men veldig god kvalitet. Rust er verste fiende.

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd ett par A32, 2.0 V6 er jo bare lat syns eg, har og fått prøvd 3.0 med både manuell og automat, og syns automaten gikk bedre, men om en kjørte bilene side om side hadde den ikke sjans

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår