Gå til innhold

Reparasjon av ripete frontrute??

Ranger emnet


The Edge

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på, går det ann å få bort riper i frontruta på et vis, uten å skifte ruta.

 

Jeg har lest på div engelskspråkelige forum at man kan polere med en blanding av Cerium Oxide og vann med en ullklut.. Noen som vet hva dette heter her i Norge, og evt. hvor man får tak i det??

 

Finnes det andre metoder for å få fjernet riper?

 

Frontruta mi har masse små riper etter vindusviskerne. Vet ikke helt om forrige eier har brukt vindusviskerne med sand på ruta eller hvor det stammer fra, men det er ikke dype riper, bare såpass at sola reflekteres, og gjør det vanskelig å se gjennom ruta i sollys.

 

 

The Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

poler ruta med autoglym, da blir det fint :)

Ellers bytter du ruta hos Riis bilglass, så får du ny. koster 500 kr via forsikring,

 

Bakruta mi har merker etter bakviskern (som er borte nå) blir det virkelig fint med polering? Gidder ikke skifte rute.. Har hørt man kan få slipt dem ned, som Rip sier.. Noen som vet hvor mye det koster?

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde ikke tenkt å skifte rute på denne gamle bilen, så om det lot seg polere så hadde det vært greit.

 

ealoken: Var det med å polere med autoglym seriøst?? Jeg mener å ha hørt at vanlig bilpolering på rutene blir skikkelig grisete når det regner...

I tilfelle seriøst, hvilket autoglym produkt? Jeg har mange flasker med Autoglym. Paint renover, resin polish, shampoo conditioner, extra gloss protection osv..

 

Dr_BASS: Hvilke type produkt er Autosol? Noe spesielt for glass eller?

 

 

Noen som vet om Cerium Oxide her i Norge. Jeg leste om det her: http://www.thecarconnection.com/index.asp?article=490

under Scraping, part III

 

Kanskje Autosol er et lignende produkt..??

 

 

 

The Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sliping egentlig verd pengene? Vurdert det selv, siden frontruten er noe "brukt".

Den som sier at størrelsen ikke teller, har ikke hatt sex eller kjørt Cadillac.

1987 Mazda 929 V6 3.0 GLX(restaureres)

1987 Mazda 929 2.2i GLX (donorbil)

1978 Dodge Ramcharger 318

1996 Chevrolet Corvette GS (vurderes solgt, kom med bud)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde ikke tenkt å skifte rute på denne gamle bilen, så om det lot seg polere så hadde det vært greit.

 

ealoken: Var det med å polere med autoglym seriøst?? Jeg mener å ha hørt at vanlig bilpolering på rutene blir skikkelig grisete når det regner...

I tilfelle seriøst, hvilket autoglym produkt? Jeg har mange flasker med Autoglym. Paint renover, resin polish, shampoo conditioner, extra gloss protection osv..

 

 

Autoglym har vinduspolish ja, men det gjør bare at vinduet blir blankt og fint, får ikke riper til å forsvinne, siden det ikke har noen slipende effekt. Har imidlertid hørt at det går an å reparere frontruter med skikkelig sliping, og man kan tilogmed fikse små hakk i ruta ved å legge en spesiell type lim nedi. Alt dette bør imidlertid gjøres av noen med erfaring..

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har jo produkter for rubbing av lakken.. Har dette noen slipeeffekt på ruta tro??

 

 

The Edge

 

Det er mulig å slipe ruta, men det har visst lett for å gi litt merkelige resultater. Hvis man har (del)kasko, koster det ikke stort å få byttet rute. Det er også noen firmaer som gir "rabatt" på egenandelen.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å slipe ruta, men det har visst lett for å gi litt merkelige resultater. Hvis man har (del)kasko, koster det ikke stort å få byttet rute. Det er også noen firmaer som gir "rabatt" på egenandelen.

 

 

Gjelder dette med billig skift på bakruta også?

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår