Gå til innhold

www.alfa75turbo.com

Ranger emnet


MaZ

Anbefalte innlegg

Hyggelig å se at noen har tatt jobben og laget en internasjonal 75 Turbo side. Jeg har selv en sort 75 turbo fra 1987, kjøpt fra Sverige. Den viste seg å være mer rusten enn jeg først hadde håpet, men nå er den 98% rustfri. Jeg har kjøpt et Recaro interiør til bilen som jeg ikke har montert enda, dette blir gjort i løpet av våren. Jeg kommer til å ta endel bilder av den, og skal registrere meg på 75 Turbo siden etter dette.

 

Jeg synes OZ felgene som er på din 75 Turbo passer veldig fint. 16 tommer synes jeg også er passe. 17 er selvfølgelig rått, men det kan bli litt lite å kjøre på 40 profil på veiene i Norge.

 

Lykke til videre!!

 

Veloce

Veloce

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tackar för berömmet.

 

16" är en bra kompromiss mellan pris, vikt, komfort och utseende. 17" blir alldeles för dyrt... 40 profil är nog inga problem, skall själv byta till det i sommar. Vet inte hur vagarna ser ut där du bor men här är de inte speciellt bra. :P

 

Har fler bilar på väg in i registret, verkar som om många vill ta lite sommarbilder först.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt en 75 3.0 med 17 tommer. Det fungerte bra på en bil med servostyring, vet ikke hvordan det ville vært på min som ikke har servo. Hadde jeg hatt penger, ville jeg muligens godt for 17. Mine drømmefelger er de originale Delta Integrale Evo felgene, de er nå reprodusert i 17 tommer for England.

 

Dersom du skal selge dine OZ felger må du si ifra!

 

Veloce

Veloce

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg trodde du skulle kjøpe 17 tommer siden du skal ned til 40 profil.

 

Men hvorfor bruke 40 profil på 16 tommer? 205/45 eller 215/45 vil gi mer korrekt rullediameter. 215/40 er vanlig å bruke på 17 tom.

 

Integrale Evo har 5 x 98 felger. De har litt feil innpress for 75, tror det er 45 mm. Kan sikkert bruke spacere for å få de ut litt. Vanlige Integraler hadde 4 x 98 boltsirkel.

Se felgene på denne linken

 

Veloce

Veloce

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva man synes er pent av felger er selvfølgelig en smaksak. 75 har et kantete design, og passer derfor dårlig felger med runde eiker. Integrale Evo felgen er egentlig en fler-eiket felg a la dine OZ felger, men de har en ekstra ring som gjør felgene enda mer lukket. Samtidig har de god kjøling. De kler Integrale godt som også er en kantete bil, så jeg tror de kan passe veldig bra til 75 også. Felgene er forbundet med Integrale, men er egentlig en forfinet gateversjon av Compomotive sin motorsport modell TH2. Se bilder her og her . Det er Compomotive som også produserer felgene til Integrale. Speedline har også en modell som heter Montecarlo som er helt lik. Denne er i Magnesium, og sikkert ikke billig....

 

Klassiske Alfa hull-felger a la Zender Milano passer også bilen meget bra. Eller så må det bli noe lignende det du har, som er veldig lekkert. Vanlige 5-eikete felger vil jeg helst unngå.

 

Veloce

Veloce

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår