Gå til innhold

160hk+ ut av 1,6 8v Gti

Ranger emnet


Suzuki Ac-50

Anbefalte innlegg

Hei! Som dere sikkert ser ut av tittelen så lurer jeg på om det er mulig å få så mye hk ut av en golf mk1 gti motor med 8ventiler. Er en jeg kjenner som driver å krangler litt om dette, syntes selv det høres rart ut. Motoren visst uten turbo eller g-lader. tror nok gjerne det bare er tull hele greiene, men tenkte å få litt mer facts fra noen som gjerne kan mer om denne motoren enn meg. Han nevnte også noe om en 320graders kam? doh

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Som dere sikkert ser ut av tittelen så lurer jeg på om det er mulig å få så mye hk ut av en golf mk1 gti motor med 8ventiler. Er en jeg kjenner som driver å krangler litt om dette, syntes selv det høres rart ut. Motoren visst uten turbo eller g-lader. tror nok gjerne det bare er tull hele greiene, men tenkte å få litt mer facts fra noen som gjerne kan mer om denne motoren enn meg. Han nevnte også noe om en 320graders kam? doh

 

joda, 160 hk N/A er mulig med denne motoren, men ligger på absolutt i grensesjiktet for holdbarhet.. dessuten så er det vanvittig dyrt å dra så mye hester ut av den.. vi snakker ny eksos og innsug, enorme kammer, nye og større ventiler, vanvittig fresing/honing av topp, balansering av alle motordeler, lettere svinghjul, kompresjon på ca 11:1, vanninnsprut for å kjøle og hindre tenningsbank, tomgang på rundt 2k omdreininger.. overbore til 82,5mm borring med langslag veiv ( ca 2200 ccm) tillegssprut til k-jet osv, så det er mulig, men motoren vil bli nesten umulig å kjøre og ha all effekt i toppregisteret.. den vil få problemer med å svive på tomgang osv..

 

dessuten så er det arbeider som koster mye og som man må ha god motorpeil for å gjøre...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt feil å sammenligne med en 1,8 16v, men det meste jeg har sett man har klart å få ut er rett over 200hk, med forgasser og 300graders kammer, tomgang på ca 1500rpm. Det var uten økning av slagvolumet.

 

overbore til 82,5mm borring med langslag veiv ( ca 2200 ccm)

 

Blir 2042ccm det, ikke 2200cm hvis du bruker veiva med 95,5mm slaglengde. Eller får du veiv med enda større slaglengde?

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min er borret til 1860, har 11 i komp og 286* kam, balansert og portet.

Toppeffekt avhenger av portingen i innsug og avstemming grenrør... fra 130-150 hk og mye moment .. meget bra kjørbar med tomgang på 1000 og makseffekt på 5500 nå ... 187 nm på 4000. Har kvitteringer for 40.000 på denne motoren ... så ja det koster!

 

Samme hk antall er veil ikke noe prob med 1,6 .. men momentet blir en del lavere!

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ok! takk for alle svar, tror konklusjonen min blir at dette ikke stemmer helt! At det er mulig er en ting, men at han da nå vil selge meg denne motoren for under 5000,-...nei tror nok det blir bare kødd..

 

Men har noen forslag til billig N/A trim til en Golf II 1,6 motor med forgasser så er det bare å si fra :)

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oettinger hentet ut 135 hk av 1600, Drake 170 hk

 

Og den Oettinger motoren (16S) var i gateutførelse. Tipper du har samme bok som meg, og litt lenger ned på sida sto det at effektuttak på +/- 200HK ikke er uvanlig for 16S-motoren i løpsutførelse (da sannsynligvis ikke lenger med K-Jet men med Kugelfischer-innsprøyting el. lign.).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår