Gå til innhold

Mine enere

Ranger emnet


Skamkløpt

Anbefalte innlegg

dette tror jeg ikke ble levert til norge, men, 1471cc, 1500 diesel da (1977-1980 hvertfall)? Jeg har en 1978 1457cc bensin.

 

Aner ikke motorkoden, men ressursbilen min (1977 Golf LS) hadde 1,6 75HK. Disse motorene ble dessverre erstattet med 1.5L i 1981 (eller deromkring. Husker ikke helt historien jeg har lest så altfor mange ganger).

Om Marbel gidder kan han sjekke motorkoden på 1,6L-motoren sin.

 

1,6L går faktisk "bra" sammenlignet med 1,5L (som ble utviklet som en mer spareorientert motor).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger tror jeg ikke visste hva slags motor som stod i, og jeg spurte ikke. Bare tauet bilen hjem. Bilen ble begynt nedplukket, men står som nevnt nå parkert på en låve. Har et gammelt vognkort liggende der, og mente det stod 1471 på sylindervolum, men skal ikke garantere det. Når det er sagt, var bilen langt sprekere enn jeg hadde ventet. Nå hadde jeg vel egentlig ikke regnet med at bilen skulle være kjørbar heller da.

99 BMW 528ia

88 VW Golf 1.6 Til salgs

83 VW Golf GTi Til salgs

83 VW Golf 1.5 Til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig med gti! Har bare vanlig cl, jeg. Vurderer akkurat som deg å ta gamle racingfarger.. Min er jo "gulf-rød", så mangler bare litt blåfarge..

 

Om motor: Golf 1 kom med 1,6 etter 81 og. jeg har 1,6 i begge mine identiske røde '83 einsere.. Det står i vognkort og på blokka, og det er ikke motorbyttebiler.

 

Begge mine har turteller. Men er det ekstrautstyr?

 

Er panserscoopet på den hvite GTi'n originalt? Har det samme stående på reservepanseret mitt.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var en som fortalte meg at det var originalt på diesel biler...

Kamei som lager dem..

 

Aha..? Stemmer at det er kamei. bredderene er kamei de og... Skulle være komplett MK1 gti styling jeg hadde, men panseret ser jeg ikke mange andre som har...

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det panseret er originalt vites ikke, men bilen er såkalt originalt stylet.

Har ikke sett så mange som har det. Bilen burde egentlig vært plukket ned, og hellakkert, men det kommer ikke jeg til å koste på den. Ikke i første omgang hvertfall. Undersøkt pris på klistremerke, og for 40*40/60*30 er prisen per cm2 ca. 25 øre, så kommer nok til å gå noen kroner. Er det flere som er interessert i "klistremerktrimming" finnes det endel på http://www.stickers.dk

Og ja, gullgolfen har også turteller, men tviler forøvrig på at alle 1500 ble levert med dette?

99 BMW 528ia

88 VW Golf 1.6 Til salgs

83 VW Golf GTi Til salgs

83 VW Golf 1.5 Til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Grunnet flytting til utlandet ser jeg meg nødt til å selge unna noen biler.

Link til gti'en

 

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=786052

 

Har også en 1988 VW golf 1.6 gått ca. 165000 til salgs og en 83 mod VW 1.5 til salgs som delebil/prosjekt.

 

Ring/mail til kristian.todal@lycos.com ved interesse

99 BMW 528ia

88 VW Golf 1.6 Til salgs

83 VW Golf GTi Til salgs

83 VW Golf 1.5 Til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår