Gå til innhold

Statoils Bilvask?

Ranger emnet


Spaca

Anbefalte innlegg

Vask for hånd så blir det bra.

Men skal man vaske en bil i maskin, så avfett og spyl av først, så avfett igjen før du stter i gang maskina, Børster er ikke aktuelt.

Men jeg har fått ny vask flere ganger jeg på børsteløs vask.

 

Men er det helt normalt at de kun bruker kaldt vann?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det er faktisk ingen bilvaskemaskiner som vasker bra. fordi de ødlegger lakken meren enn de vasker den. børste riper opp lakken noen jævelig. vis du skal vakse bilen skikkelig så må du gjøre det for hånd sånn kommer det alltid til og vær. legger til at vaskekjemiene di bruker i maskinene fjerner all voks du har bilen din så den er ubeskyttet når vaksen er ferdig.

 

gå til denne siden her der står det alt om hvordan man skal holde bilen fin. http://www.detailersclub.no

 

Må le litt her for hvordan kan du si at kjemien som brukes fjerner all voks? Den kjemien som blir brukt av ALLE bensinstasjoner er langt svakere/mildere enn hva du kjøper (uansett hvor du kjøper). Grunnen er at vi må følge kommunens krav til utslipp, miljømerking osv. På noe har vi faktisk helt opp til 100:1 i blandingsforhold for å kunne tilfredstille miljøkrav. Mye verre når folk kjøper en flaske avfetting inne først for å ha på, denne er det som tar lakken din! Dels fordi folk skal "vaske" bilen i avfetting, og dels fordi folk lar den ligge på i flere minutter før de kjører inn i hallen.

 

At en maskin vask gir riper er sant, men kun fordi man gjerne ikke spyler av 4 mnd gammel møkk først. Ofte sitter det igjen møkk i hjulbuer som blir dratt med børstene, eller så sitter det i felgene. Merk at riper av børstevask kommer hvis man vasker kanskje 2 ganger pr uke over lang tid, men dette kan jo poleres bort igjen, og polerer gjør vi vel ganske ofte ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riper av børstevask kommer etter et vask.

 

Herregud, ja det gjør det sikkert hvis du kjører en svart import bil fra Tyskland som er polert opp igjen med Teflon her i Norge! Bare tull å komme med slike påstander, siden alle NYE biler blir kjørt i maskinvask FØR de leveres forhandler. har du sett mange nye biler som selges med riper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, ja det gjør det sikkert hvis du kjører en svart import bil fra Tyskland som er polert opp igjen med Teflon her i Norge! Bare tull å komme med slike påstander, siden alle NYE biler blir kjørt i maskinvask FØR de leveres forhandler. har du sett mange nye biler som selges med riper?

 

jeg har sett mange helt spiller nye biler som blir levert full av swirls og noen rds.

 

jeg har vert utplasert som klargjører på møller bil er par uker, og jeg skal love deg at de bilene som kom til meg med biltransporten var faktisk ferdig ripet fra fabrikk.

1989 VW Passat 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, ja det gjør det sikkert hvis du kjører en svart import bil fra Tyskland som er polert opp igjen med Teflon her i Norge! Bare tull å komme med slike påstander, siden alle NYE biler blir kjørt i maskinvask FØR de leveres forhandler. har du sett mange nye biler som selges med riper?

 

Det gjør de absolutt ikke, gamlejobben min ble de nok vaska for hånd.

 

Prøv deg ett år eller to som klargjører, så skal man se at du ser forskjell på biler som er vasket på forskjellige måte.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, ja det gjør det sikkert hvis du kjører en svart import bil fra Tyskland som er polert opp igjen med Teflon her i Norge! Bare tull å komme med slike påstander, siden alle NYE biler blir kjørt i maskinvask FØR de leveres forhandler. har du sett mange nye biler som selges med riper?

 

Når en skitten bil har vert igjennom børstevaskeren vil det alltid være noe bøss igen på børstene i maskinen. Dette vil lage riper i neste bil som blir kjørt igjennom maskinen. Ripene vil være der uansett farge på bilen, men de er mer synlige på f.eks svart bil. Å blande inn import og Teflon i denne diskusjonen syns jeg er bare tull ;)

 

Hvilke prosedyrer de har ved klargjøring hos forhandlere kjenner jeg ikke til, men jeg har sett mye rart som kommer rett fra forhandler. Riper, kjørespor og hologrammer så det holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le litt her for hvordan kan du si at kjemien som brukes fjerner all voks? Den kjemien som blir brukt av ALLE bensinstasjoner er langt svakere/mildere enn hva du kjøper (uansett hvor du kjøper). Grunnen er at vi må følge kommunens krav til utslipp, miljømerking osv. På noe har vi faktisk helt opp til 100:1 i blandingsforhold for å kunne tilfredstille miljøkrav. Mye verre når folk kjøper en flaske avfetting inne først for å ha på, denne er det som tar lakken din! Dels fordi folk skal "vaske" bilen i avfetting, og dels fordi folk lar den ligge på i flere minutter før de kjører inn i hallen.

 

At en maskin vask gir riper er sant, men kun fordi man gjerne ikke spyler av 4 mnd gammel møkk først. Ofte sitter det igjen møkk i hjulbuer som blir dratt med børstene, eller så sitter det i felgene. Merk at riper av børstevask kommer hvis man vasker kanskje 2 ganger pr uke over lang tid, men dette kan jo poleres bort igjen, og polerer gjør vi vel ganske ofte ikke sant?

,

 

 

polerer gjør vi nok ofte men er det nødvendig og lage mere arbeid for seg selv. så vis du vil ha en fin bil så må du polere et hver tur du har vert i vaskemaskinen. og det er sant at bilen mister mye av voksen sin når di har vert igjennom maskinen har selv erfart det med min egen bil som hadde et lag med meguiars deep crystal wax. og vannen beadet mye dårligere etter vask i maskin. de såpene som blir brukt i maskin er heller ikke ph nøytrale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår