Gå til innhold

hvor bra er biltema-sparkel?

Ranger emnet


Speedtouch

Anbefalte innlegg

Hvordan er det med sparkel av typen Presto da, noen erfaringer med det ?

 

Litt gammal tråd, men jeg prøver :)

 

Den er vel litt bedre, tror jeg.

 

Dette sidestiller jeg med: Ville du levert bilen din til lakkering, og sendt med sprøytelakk fra biltema(nei, de har ikke det)...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

så også noe sparkel som en kan spraye på ved samme måte som lakk etter som jeg skjønte. Kan det være kurant på glassfiber som ikke er helt 100 ?

 

Sist ble det gjort litt for fort så jeg sparkla ikke sideskjørta i glassfiber så ser man på dem fra en skråvinkel så ser enn noe bølgelignende mønster som er stygt.

 

Kan man bruke spray sparkel eller er det like greit med vanlig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så også noe sparkel som en kan spraye på ved samme måte som lakk etter som jeg skjønte. Kan det være kurant på glassfiber som ikke er helt 100 ?

 

Sist ble det gjort litt for fort så jeg sparkla ikke sideskjørta i glassfiber så ser man på dem fra en skråvinkel så ser enn noe bølgelignende mønster som er stygt.

 

Kan man bruke spray sparkel eller er det like greit med vanlig ?

 

 

Sprøytesparkel er ikke å anbefale til bil, er et forhistorisk produkt, som burde vært utgått av sortimanget for lenge siden, skal du ha grunning, så er det beste å bruke Fyller/slipegrunning

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gadd ikke lese hele tråden, men hallo? Folk kommer med utsagn som "sparkel er sparkel" og andre smarte ting..! Ikke rart folk som skal prøve å gjøre ting selv bare blir skuffet!

 

Jeg hater de som kommer med utsagn om ting de ikke kan noe om, men som de virker så jævlig sikker på..

Ting som bare raskt kan nevnes med biltemasparkelet er at det er tungt å pusse. Noe som ikke er så galt i seg selv, siden det bare tar litt lengre tid..

Men en annen ting er at det sprekket fort! Proff sparkel (Fra würth f.eks) holder seg fleksibelt og tåler vibrasjoner som er i kjøretøyet hele tiden mens det er i bevegelse. Pluss at biltema sparkelet trekker seg sammen og synker inn. Så om du har sparklet i en ganske "markert" bulk, kan det være at den blir synelig etter hvert, det skjer ikke med proff sparkel.

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vill nå bare si atte jeg har god erfaring med sparkelen fra biltema. da spesielt glassfiber sparkelen. er bare ta tia til hjelp og ikke bruke alt får mye herder. tror det er der mange folk driter seg ut.. når jeg blander har den en fin konsistens og er lett og jobbe med. ikke lakt merke til noe som har ''slott'' seg under lakk eller noe sånt jeg.

jeg er kanskje ikke smartest men jeg kan mest. jeg har hatt 1 moped eller 8! så byner å bli lei. men ei nei jeg må ha ei ny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke hvordna folk kan påstå at sparkel er sparkel?!!??!!

 

du kan ha 2 damer.. begge blonde.. digg rumpe og faste pupper. hu ene kommer garantert til å være fullstendig ræva i senga!

 

Samma gjelder sparkel også. krakylering, vanskelig å slipe, og ettereffekten når lakken er på!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine innspill:

 

Plastic Padding: Hat, har og atter hat. Har foreløpig holdt fint i ett år, men et reint hælvete å blande, legge og slipe.

 

Presto: Helt ålreit. Lett å legge og slipe og har holdt fint like lenge som PP.

 

Biltema: Har bare brukt plastsparkelen, men denne var en drøm å jobbe med bortsett fra det samme som gjelder alle tre, selv om den er den bløteste av dem.

 

For, under forutsetning av at holdbarhet er det viktigste, vel så viktig er hvordan produktet er å jobbe med. Og da tenker du kanskje at "jaja, om jeg må jobbe litt hardere, så gjør ikke det noe så lenge det er billig", men det er her du tar feil. Konsistensen er nemlig helt avgjørende for hvor godt du greier å blande og legge sparkelen uten luftbobler. Noen bobler vil du i beste fall se og de vil tvinge deg til å legge 3-4 strøk mer enn du trodde du trengte for å endelig bli kvitt dem. Men andre vil enten bli værende som en svakhet i overflaten, eller til slutt samle opp fordampede løsemidler og sprekke. På dette punktet et Plastic Padding det desidert jævligste jeg har vært borti.

 

Noen proffe sparkeltyper er så bløte å jobbe med at de renner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår