Gå til innhold

Alle 929 bakhjulstrekk?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

929.JPG

 

81 mod 929l ht :)

 

du vet ikke hva boltsirkelen er på denne bilen ? eller hvordan jeg kan måle det?

 

mvh larsh

jeg har hatt 2 slike biler en 81mod å en 82mod....

 

boltsirkelen er 4x114.3 el 114.5.... har hørt at nissan laurel har lik boltsirkel, menne spørs om innpress et lik/rett :rolleyes:

 

har faktisk baklyktene, frontlyktene, org stygge stålfelger liggende... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

du jeg prøvde med noen 4x114.3 felger :) de passa nok ikke ;)

men vist jeg måler slik som mortenf sier så ligger den nærmere 4x120 :)

 

hadde du en hardtop som meg ? eller var det sedan eller stasjonsvogn?

 

og stygge stålfelger har jeg fra før av som du kan se ;)

xaudi coupe2.8q

xpeugeot 205gti

xmazda 929lht

xford capri2.8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du jeg prøvde med noen 4x114.3 felger :) de passa nok ikke ;)

men vist jeg måler slik som mortenf sier så ligger den nærmere 4x120 :)

 

hadde du en hardtop som meg ? eller var det sedan eller stasjonsvogn?

 

og stygge stålfelger har jeg fra før av som du kan se ;)

e hadde akkurat lik din... en rød *fakisk første bilen min, som jeg fikk i 13års gave ifra fattern:D men den funka ikke pga def. toppakning å MASSE rust doh å den andre bilen min var en grønn en som var i grei stand.. men litt rust her å der.. *bak på bakluka, hjulbuen ++* ble litt åkerkjøring me den grønne.. helt til clutchen tok kvell...:( det ble det byttet clutch å rusta ble delvis tatt..:D kjøpte dn te mg sjøl i 14 års gave:D solgte den etter at jeg hadde byttet clutchen å rusta ble tatt... ga faktisk bare 2000 for begge mazda'ene... savner faktisk bilen litt.. var nokså go å sett i...

 

hmm.. var det ikke rett bolt størrelse?? kanskje det var 4x120 da...

du vet hvordan man måler 4. bolts felger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måler diagonalt?

 

fra den på andre sida over til denne på denne sida ;)

 

fikk 120 da iallfall :)

 

ja se om du finner bilde hadde vært kult :D

da er det kanskje 4x120 elno :rolleyes:

 

her er det eneste bilde jeg hadde ifra dn bilen...

byttet delene i hytt å ver.. såe dn er ikke særli fin her, men men jeg var tross alt bare 14 år da;) http://img.photobucket.com/albums/v605/vinjar_enok/mazda9292.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

daaaamn, du har virkelig stått på skjønner jeg ;)

er 21 jeg har bare hatt to før denne :D

en capri 2.8i og en 205 gti 1.6 :) gtien har jeg fortsatt men mangler ventiler :rolleyes:

brodern har en 205GTI 1.6 som havner på opphugginga snart... hvis du er interessert i deler;) den mangler alt av lykter å noe.. var meninga at den skulle rigges for rally, men det ble ikke noe av... :rolleyes: har solgt starter å dynamo også...

sorry offtopic..

 

pm hvis intresse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget en liten forklaring på hvordan du skal måle hvilken boltsirkel du har! Ikke akkurat verdens beste tegning, men du skjønner tegninga!

 

Forklaringboltsirkel.bmp

 

Ser du litt på tegninga skjønner vel de fleste hvorfor det heter boltsirkel. Tenk deg en sirkel som går gjennom sentrum av boltene. Dette er da boltsirkelen. Tallet 4 i 4*120 kommer da selvfølgelig fra av at det er 4 bolter (duhh) Diameteren på denne sirkelen er da 120 (dersom du måler det).

 

Dersom det er vanskelig å måle på grunn av at navet stikker ut for mye, sjekk bakhjula. Gamle mazdaer med trekk i riktig ende (bak selvfølgelig) har mindre nav bak enn foran.

 

På biler med 4 bolter kan du også måle mellom to bolter som står på "samme" side dersom navet er i veien for at du skal måle nøyaktig. Dette målet vil da være sidekanten i en rettvinklet trekant der hypotenusen (husker vi matten enda folkens? :rolleyes:) er lik diameteren i sirkelen du er ute etter.

 

Husk også at det er viktig at senteret på felgen passer overens med navet på bilen, boltene er kun der for å holde felgen fast, ikke å sentrere den!

 

Sånn, det skulle vel være en grei forklaring!

 

(Hypotenusen i en trekant er forresten roten av sidekant^2 pluss sidekant^2!)

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

 

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du en 2.0i 929-motor, så har jeg en komplett greie fra 929 coupe, kun gått 112.000 km. Trenger å få det vekk fort som fy :P Begynner bli snabla lite plass her, og enkelte andre som ikke skjønner helt dette hvor gøy det er med 929 begynner selvfølgelig å klage.

"Kanke du fjerne noe av det i garasjen, får jo ikke inn min bil!" Women.

Den som sier at størrelsen ikke teller, har ikke hatt sex eller kjørt Cadillac.

1987 Mazda 929 V6 3.0 GLX(restaureres)

1987 Mazda 929 2.2i GLX (donorbil)

1978 Dodge Ramcharger 318

1996 Chevrolet Corvette GS (vurderes solgt, kom med bud)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var slik jeg forsto det første gangen ;)

ble 120mm da :) er vel mulig å skaffe senterring ellerno for å sette i midten ? :)

 

du vomaz, hvor i norge holder du og bror din til ? :)

jeg holder til i nordland.. ca 2 timer ifra mo i rana å ca 1 time ifra mosjøen..

går skole å jobber på nesna *brodern bor også på nesna* men er i leirfjord i helgene hvor bilen står...

 

ta en titt på gule sider på karte så finner du ut av det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår