Gå til innhold

STORE dynamoproblemer på Mx6

Ranger emnet


kaizer

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en 93mod. Mx6 der dynamoen gikk etter jeg hadde hatt den ca.2 mnd.

Kjøpte ny til 3 lapper byttet den på en fredag, og på mandagen var den angry. Fikk ny som jeg byttet og 2 mnd. etter var den angry og firmaet som jeg kjøpte den av tok byttingen. Nå har jeg kjørt ca. 4 mnd. etter sist bytte, og nå er den faenihelvetesatanf........ ødelagt igjen. Det står gultopp Optima i bilen og de skal jo være dugenes. Det er spenningsregulatoren som tar kveld hver gang, og nå lader jeg mellom 15,3 - 15,7, og det er jo litt i overkant selv for en Mazda.

 

Hjelp!

 

-R-

Renault Espace 2,2 dt. Litt mods.

x 323 GT-R

x Mx6 2,5 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres rart ut, ifølge boka jeg har skal ladespenning ligge på maks 15volt.

Normalt rundt 13.5 til maks 15.

Noen satt på mindre reimhjul kanskje?

Varierer ladespenningen din ved forskjellig turtall?

Kanskje ikke så veldig viktig men, har du sjekket jording mellom motor og resten av bilen?

Stort stereoanlegg etc.?

Clumsy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har en 93mod. Mx6 der dynamoen gikk etter jeg hadde hatt den ca.2 mnd.

Kjøpte ny til 3 lapper byttet den på en fredag, og på mandagen var den angry. Fikk ny som jeg byttet og 2 mnd. etter var den angry og firmaet som jeg kjøpte den av tok byttingen. Nå har jeg kjørt ca. 4 mnd. etter sist bytte, og nå er den faenihelvetesatanf........ ødelagt igjen. Det står gultopp Optima i bilen og de skal jo være dugenes. Det er spenningsregulatoren som tar kveld hver gang, og nå lader jeg mellom 15,3 - 15,7, og det er jo litt i overkant selv for en Mazda.

 

Hjelp!

 

-R-

 

Hei.

 

Er det original dynamo du skifter til? Hva er nummeret på den (Delenummer)?

 

mvh

 

Frank Ove

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Er det original dynamo du skifter til? Hva er nummeret på den (Delenummer)?

 

mvh

 

Frank Ove

 

Hei Muhlla!

 

Nei det er ikke org. dynamo. Har kjøpt den hos Haugesund Elektrodiesel. Skal være et bra firma. Det er ikke no særlig popanlegg i den heller.

 

helpme

 

-R-

Renault Espace 2,2 dt. Litt mods.

x 323 GT-R

x Mx6 2,5 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår