Gå til innhold

v8 @240

Ranger emnet


Excaliburz

Anbefalte innlegg

Har begynnt og sveise på en 240 no,

og når rusta er sveisa og foringer med mer er byttet skal jeg ha inn en V8 motor, men har fått hør av en del kjenninger av pappa at det ikke er godkjent med mer en 305 chevy motor, og lurer på om noen vet om dette er korrekt? vist ikke så kunne jeg tenkt meg og montert en 350 chevy motor. har begge motorene ståendes, så er jo bare å få ordna godkjente motorfester og spinn i vei :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det godkjennes montering av V8 motor eller Volvos dieselmotor D24 dersom:

 

- Forfjærer byttes til "dieseltype"

- Det monteres følgende støttestag mellom torpedo og hjulhustårn:

 

- Bremsene må byttes eller til ventilerte skiver (om det ikke er det..)

 

Maks. belastning av foraksel må ikke overskrides.

men tror 350 blir godkjent..

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

 

Skal ikke være mye forskjell på smallblock chevy'ene (sbc)... i værste fall kan du jo stroke den 305, og da ender du på 350 alikevel sombrero

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som jeg har hørt det så får man vel maks 220hk i en 240 dersom du har ventilerte skiver foran og no annet dill. Og 305/350 er fryktelig like på utsida og når det kommer til vekt, så en 350 på 170(!) hester fra rundt 1980 burde ikke være noe problem.

 

Er verre hvis du skal ha tpi-motor da disse har over 220hk (gjelder iallefall 350)

 

Men hvorfor ikke la v8'ern være der den hører hjemme og heller bygge snurre oppi volvoen? Det blir ikke det samme å høre lyden av en sbc for så å snu seg og glane rett i en volvo :P

 

Surt med lappen din forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun de nyere tpi motorene som passerer 220 hk! De litt eldre har 210-220 hk! Jeg bruker blokka som er ifra 1973, ombygdt til tpi, lontaktet Amcar norge med motor nr og fikk papirer på at motoren min har 140 hk! Tut og kjør! Dem går jo etter orginal motoren når det gjelder hk og om du har trimmet motoren finner dem ikke ut så lenge resten av bilen er godkjent i henhold til papirene dems! Det sitter så klart ikke 140 hk i min! ;)

Vet om flere stk 240 som har godkjent med 350 forgasser og tpi! Så det skal gå men ikke spør Volvo om hjelp. Dem vil ikke!

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår