Gå til innhold

10 sek. gatbil, Turbo Trans Am-89

Ranger emnet


Turbo Uffe

Anbefalte innlegg

Hej!

 

Lägger in denna annons för min kompis Andreas;

 

Bilen säljes till förmån för rör-chassi!

 

Prestanda med oöppnat originalblock och mindre modifieringar:

0-100 = ~3.5 sek

201m = 7.600s och 157.85km/h

402m = 11.74s och 194.45km/h

 

Effekten är ej uppmätt, men uppskattad till ~500hk med tanke på sluthastighet och vikt.

 

Bilen har sedan dess fått följande modifieringar:

MOTOR (Buick 3.8L V6):

- komplett balansering, toppdeckat, o-ringat samt .030 överborr (av SPM Motor)

- koppar packning

- 3/4" gördel samt stålöverfall, ARP-studs

- kulpenade stakar med ARP-bult

- JE .030 lättviktskolvar

- Comp.Cams hyd.rull kam-kit med härligare lyft

- Stage Poly motorfästen

 

Toppar:

- portade (av SPM Motor) och matchade mot insug

- 115lbs ventilfjädrar

- ARP-bultar

 

Insug:

- nedre insug matchad med packning mot topparna (av SPM Motor)

- polerat 70mm spjällhus och plenum samt RJC Powerplate (original = 58mm)

- 3.5" insugsrör samt 3.5" LS1 Maf

- 3" up-pipe från IC´n

- modifierad original-IC samt eventuellt en vattenkyld custom

 

Avgas:

- 2.5" ATR crossover

- 3" ATR downpipe med cut-out

- extern ATR wastegate

- polerad Garrett 67mm, GT-kompressor och Q-trim avgashus

 

Växellåda:

200-lådan är utbytt mot en kraftigt preppad och modifierad TH400:

- fullt manuellt (reverserat) ventilhus

- elektronisk trans-brake

- Heavy Duty 34 element SPRAG

- 11" Switch Pitch turbin, 1400 lågstall och 4000+ högstall

 

Drivlina:

- Spohn Heavy Duty kardan

- renoverad 9-bult bakaxel med uppdaterad utväxling 3.73:1

 

Chassi:

- Spohn justerbar panhard

- Spohn justerbar torque-arm

- Global West svetsad Sub Frame Connector

- QA1 justerbara bakre dämpare

- Svetsad skyddsbåge med extra stötta

 

Bränsle:

- 72lbs spridare (~760cc)

- justerbar bränsletrycksregulator

- Walbro 340 bränslepump med "hotwire-kit"

- progressivt metanol-tillskott

 

Diverse:

- PLX Devices MX500, bredbandslambda med logg

- Autometer Z-Series EGT

- Autometer Z-Series Laddtryck

- Autometer Z-Series Vxl.låds temp

- B&M Console Megashifter

- Shiftlight

- Original ECM samt ECM modifierad för P&H (låg-ohmiga spridare)

- MAF Translator+ samt Extender Extreme-chip (ökar MAF´ens avläsningsområde upp till 767gr/sec)

 

Det medföljer MT ET Streets 28*11.5-16 på original fälg, samt ett par besiktningsfälgar (grå diamond-spoke) med godkända däck.

 

Bilen har ingen AC inkopplad, men alla prylar medföljer på sidan om.

 

Priset är 160.000kr och då är bilen självfallet fullt gatlegal, besiktigad samt reggad med skyddsbåge. Jämför detta med en original (eller smått modifierad originalare) som skall importeras, fraktas, skattas och därefter regbesiktigas, vilken hamnar på 130´-140.000kr

 

Vid seriöst intresse, kontakta mig via PM eller mail för mer information. Många bilder finns.

andreas@turbolunkan.com

070-248 80 85

 

http://www.turbouffe.com/images/011_8b.jpg

 

http://www.performerz.nu/media/upload/resize_of_tta.jpg

Hälsningar Uffe, Turbo Trans Am-89 pace car

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår