Gå til innhold

Passat 89-92

Ranger emnet


Chrizter

Anbefalte innlegg

hovedproblemet med dørhåndtaket er at jeg kan stå og dra i det uten at det helt "tar tak", men så plutselig åpner den seg. Skal den metoden som er over her hjelpe for det?

 

forresten, skal det være utrolig enkelt å ta av dørhåndtakene? jeg skulle åpne døra en dag, så sto jeg der plutselig med håndtaket i hånda..

 

Men speedometeret mitt ja. jeg demonterte det en gang fordi jeg skulle skifte vinduet på speedometerkassa.. Før jeg gjorde dette var det ikke noe risting på nåla, men etter ble det en god del risting, kan dette bare være at ikke vaieren har noe særlig "grep" når den ikke går så fort irundt? At jeg ikke fikk den skikkelig inni.. :rolleyes:

1996 BMW 520i

x 1992 VW Passat stv

x 1984 Opel Senator 3.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den metoden som jeg har beskrivd ovenfor samt at passatkara har lagt ut bildene mine for funker veldig bra på det problemet du beskriver..

Jeg hadde akkuratt samme problem, det var at en liten stang ikke treffer en tapp som igjen åpner døra. En veldig enkel mekanisme som har lett for å slutte.

Prøv ann den metoden jeg har bruk, den funker garantert.

Og mens du gjør det så kan jeg anbefale å smøre håndtakene innvendig med WD40 eller lignende, da blir håndtaket som nytt.

 

Dørhåndtakene sitter fast med en liten skrue på innsiden av dørkarmen.

Også sitter de bare tredd påplass på motsatt side.

Dørhåntakene forann sitter på samme måte men er litt vanskeligere å få ut for de har mer drit som skal følge med ut. Men det er samma greia.

At du reiv ut hele håndtaket høres ikke helt bra ut, sjekk om du mangler den ene skrua som skal sitte, virker som om den mangler.

 

Ang speedometeret ditt så veit jeg ikke stort hva som kan være problemet.

Du får nesten prøve deg fram hvis det er helt for ille.

 

Jeg er foreløpig kun plaget av ulyder inni dashbordet og risting av speedometer nåla når det er mange minus grader.

Så jeg får se åssen det utvikler seg mot sommeren, om det kommer til å fortsette.

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 90' VW Passat GL 1,8i

[x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak)

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint vi er flere med samme problem.. hehe jeg sliter som faen med at temp måleren min ikke funker, men alle giverene er i orden.. .jeg har VDO instrumenter, noen som har noen tips???

Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!!

 

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']fint vi er flere med samme problem.. hehe jeg sliter som faen med at temp måleren min ikke funker' date=' men alle giverene er i orden.. .jeg har VDO instrumenter, noen som har noen tips???[/quote']

Samme problemet i min G60 syncro...

lurer på om feilen ligger i instrumentet

Denne vurderes solgt uten motor dersom noen er intr

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du msn Kurtemann?

 

 

Jau..

 

kurtcaster@hotmail.com

 

Til alle andre:

Jeg lider også av temp måler som ikke funker.

Tar gjerne imot tips.

Har helt standart dashbord hvis det skulle finnes andre typer.

Eneste som er annerledes er hvite skiver (det ser drit tøft ut :D

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 90' VW Passat GL 1,8i

[x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak)

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau..

 

kurtcaster@hotmail.com

 

Til alle andre:

Jeg lider også av temp måler som ikke funker.

Tar gjerne imot tips.

Har helt standart dashbord hvis det skulle finnes andre typer.

Eneste som er annerledes er hvite skiver (det ser drit tøft ut :D

 

jeg har også sånn me temp tølern, har det me bensin målern også.

 

ska vi ordne sånn passat "mailing" list på msn'n ell?

min mail er i alle fall passatkara@hotmail.com hvis noen har lyst til å slå av en passelat prat.

 

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også sånn me temp tølern, har det me bensin målern også.

 

ska vi ordne sånn passat "mailing" list på msn'n ell?

min mail er i alle fall passatkara@hotmail.com hvis noen har lyst til å slå av en passelat prat.

 

vemund

 

 

Jeg er med, bare add meg på deres MSN alle Passat folk som er med.

Burde hatt ett Passat street meet :D

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 90' VW Passat GL 1,8i

[x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak)

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også sånn me temp tølern, har det me bensin målern også.

 

ska vi ordne sånn passat "mailing" list på msn'n ell?

min mail er i alle fall passatkara@hotmail.com hvis noen har lyst til å slå av en passelat prat.

 

vemund

Min er smack_me@hotmail.com

 

Hva med å lage en egen sin, kjøpe http://www.passelat.net :)

Anyway. det med at begge målerene kødder er nok spenningsregulatoren din. Koster en 50 lapp hos en elektroforhandler eller 200 hos VAG. Samma ulla.

 

Dersom kun Tempgiveren kødder, så er det nok den giveren forran på toppen med 4 ledere. De ryker visst ofte. Hadde min ute og viste seg at det var dobbelt opp med pakningsringer slik at det danna seg luft mellom føler og vann. Fjernet den og så alt ok. Ville også prøvd å hente en føler på hoggeren og bytta. Nye er de svindyre...

Har 3 stk liggende, vet ikke hvilken som virker...

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tingen er at jeg har prøvet giveren min i en annen bil, og det funket faktisk.. men og finne den spenningsregulatoren du prater på funker jo bare på motomania instrumentene (el hva faen de heter). Jeg har VDO i bilen min, der ligger det bare loddebaner i mellol klokkene, ikke noe elektronikk på kortet - så alle godsakene ligger inni speedometer klokken, turteller og temp/drivstoff liksom... litt vankselig og komme inn der - vist du ikke har noen forslag....??

Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!!

 

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår