Gå til innhold

Spotting i Tromsø

Ranger emnet


Hansy

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hvis den Cayennen er den som går her i byen, så er det ikke den med 600hk. Beck hadde 2 nesten like biler på den tida, den ene en alminnelig S (som ble kjøpt til Tromsø), den andre en turbo med angivelig 600hk. Har hørt flere ganger at den i Tromsø er den hotte, men det er nok helt ... feil.

 

Halvveis nedde på denne sida er det bilde av begge, side by side:

 

http://www.beckinvest.no/?a_id=1026

Endret av ArcticJag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bildet du tenker på?

 

?dim=2007-04-18_15-49-37_IMG_3414.JPG

 

Jeg fant ikke salgsannonsen på beckinvest nå, men regnr på den hotte utgaven stemte overens med bilen jeg pasta bilde av tidligere i tråden. Om den holder til i Tromsø permanent vet jeg ikke noe om, men det var den hotte som var spotta i Tromsø ihvertfall. Lyden fra den tyda også på at det ikke var noen standard Cayenne.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den Cayennen er den som går her i byen, så er det ikke den med 600hk. Beck hadde 2 nesten like biler på den tida, den ene en alminnelig S (som ble kjøpt til Tromsø), den andre en turbo med angivelig 600hk. Har hørt flere ganger at den i Tromsø er den hotte, men det er nok helt ... feil.

 

Halvveis nedde på denne sida er det bilde av begge, side by side:

 

http://www.beckinvest.no/?a_id=1026

 

 

Du har helt rett. denne har ikke 600hk. den har nærmere 630hk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite tips, det kan være VELDIG greit å sladde skiltene på denne og andre biler man legger ut, så blir dem i Tromsø også i fremtiden :drunk:

 

Den der har jeg aldri forstått. Hvem som helst kan jo se bilen på gata og skrive ned regnr så mye de bare vil. Ser ikke at bilder av bilen skulle øke sjansen for tyveri med mindre man tar bilde av naboens bil idet de reiser på ferie og skriver under bildet hvor lenge de blir borte. Mener du alvorlig at noen skulle reise opp til Tromsø og leite etter en bil fordi den var spotta i Storgata i Tromsø en eller annen gang i '09?

Det er nok mer effektive måter å finne ut hvilken bil som står hvor enn å se tilfeldige bilder på bilforumet.no.

 

Uansett, om noen skulle være i tvil: Herved gir jeg alle som vil full rett til å ta bilder av min bil og distribuere bildene så mye de vil med skiltene godt synlig.

Endret av thklinge

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der har jeg aldri forstått. Hvem som helst kan jo se bilen på gata og skrive ned regnr så mye de bare vil. Ser ikke at bilder av bilen skulle øke sjansen for tyveri med mindre man tar bilde av naboens bil idet de reiser på ferie og skriver under bildet hvor lenge de blir borte. Mener du alvorlig at noen skulle reise opp til Tromsø og leite etter en bil fordi den var spotta i Storgata i Tromsø en eller annen gang i '09?

Det er nok mer effektive måter å finne ut hvilken bil som står hvor enn å se tilfeldige bilder på bilforumet.no.

 

Uansett, om noen skulle være i tvil: Herved gir jeg alle som vil full rett til å ta bilder av min bil og distribuere bildene så mye de vil med skiltene godt synlig.

 

Det stemmer som du sier at hvem som helst kan skrive ned reg. nr. på bilen i gata. I vår lille kardemommeby (Tromsø) fins det flere biler som er VELDIG aktuell for å hentes over til øst-europa. Det er under 2 år siden det ble stoppet ett ti-talls BMW / Mercedes og PORSCHE som var hentet blant annet i Norge. De som driver med organisert krim. reiser jo liksom ikke rundt i Norge å leter etter biler, når det er mye lettere å finne dem her på forumene. Med en tekst melding har du eier og by. En tlf. til Biltilsynet så har du gateadresse, ett søk på nett har du tlf. nr. til eieren osv. osv.

 

Jeg kan ikke skjønne at du ikke tar poenget. Det er FLERE eksempel på dette, kan nevne ett tilfelle i Finnmark der en som bygde en RÅ snøscooter over flere måneder lagde en egen tråd på det i ett norsk scooterforum. Til slutt ble ett bilde med en strøken ferdig scooter på skilt, lagt ut. Etter en kort uke, var scooteren borte. Eieren mener selv at det MÅ være noen på nett som har sett av skiltet, og sjekket hvor han bor, da det var LANGT til nærmeste nabo.... Og da har jeg ikke nevnt at Biltilsynet elsker disse forumene der nooen mer eller mindre "ulovlige" biler er. En av sjåførene i Street Legal ble innkalt etter at Biltilsynet hadde sett bilen i avisa. Jeg personlig mener ; er det ikke din bil, å du skal legge ut bilde av den, så ta deg 60 sekund å blokk over skiltet. Er det din egen bil, så gjør du vel nøyaktig ka du vil...

Endret av Speednight Tromsø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der,

enkelte må ha det inn med teskje uansett.

Mye enklere å sitte på nett å sile ut grombiler enn å bruke tid på å kjøre innom hver by i norge for å plukke ut den og den, om det i det hele tatt finnes noen som gjøre det? I tillegg legges det ut tonnevis av info om den foretrukne bilen akkurat på nett. Ikke vits å henge seg opp i bilforumet.no når det gjelder dette, men generell tankegang burde jo være innafor hvert enkelt hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fort og sladde bilder, så burde være nada stress.

 

Ikke gjør det enklere for kjeltringene, verre er det ikke.

 

Jeg har knipsa MAX mye bilder til spottingstråder, og respektere eierne nok til at jeg alltid sladder skilter. Så har ikke jeg bidratt til nok gærnt hvertfall.

 

:)

Spotted in Narvik på Facebook?

https://www.facebook.com/groups/113062795388716/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg med i gatene i Tromsø mot helgen. Venter med glede blant annet på en Sebring som gikk i Tromsø før, og som nå kommer på besøk. Motor fra Ringstad, noe som burde indikere at det er "litt" mer enn orginalt i den. Om han stiller til start vet jeg ikke da bilen akkurat er ferdig.

 

Vi skal også prøve å "plage" eieren av den hvite Porchen til å stille.. Dersom det skulle komme noen regndråper burde han kanskje ha muligheter i Street klassen.

 

Ellers kommer det endel annet kult som også skal bruke natta etter løpet på å cruise i sentrum.... Blir en spennende helg dette, også i gatene :) Ha klart kamera så vi får litt mere spottings fra Tromsø

Endret av Speednight Tromsø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fort og sladde bilder, så burde være nada stress.

 

Ikke gjør det enklere for kjeltringene, verre er det ikke.

 

Jeg har knipsa MAX mye bilder til spottingstråder, og respektere eierne nok til at jeg alltid sladder skilter. Så har ikke jeg bidratt til nok gærnt hvertfall.

 

:)

 

:heyyou:

 

Dette er en spotted tråd sist jeg sjekket. Ta diskusjonen et annet sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem at det også er veteranbilens dag i Tromsø på lørdag. Veteranbiler og motorsykler hele gågata bortover. Får bare håpe været blir brukbart!

 

Kan kanskje melde en pre-spotting på bilen jeg har holdt på med de siste 5 åra. Den får sin jomfrutur til byen, etter sist å ha rullet i 1982. Se etter en burgunderrød Jaguar S-type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår