Gå til innhold

hvordan trekke strømkabel i passat

Ranger emnet


passat_tdi

Anbefalte innlegg

Se om du klarer å få kabelen inn i det hullet som de andre kablene går igjennom inn til motor rommet. Det kan være flere plasser de går igjennom.

Ikke vær redd for å skru av deksler, der det er skruer er det beregnet til å ta av.

Hvis det er umulig å få de igjennom med de andre, så er det nok borring. Pass da på at du ikke har altfor stort borr i forhold til kabelen, og at du ikke treffer noe på andre siden ;)

Det kan og være lurt å tette rundt kabelen med silikon/sikaflex slik at den ikke ligger å gnager i kantene.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste går igjennom på passasjersiden, der som airconditionen går gjennom torpedoveggen. Vipp opp gummigjennomføringen, trekk gjennom kabelen, og lim igjen med sikaflex(kjent som kleb&tett).

Ta ut hanskrommet, enkelt å komme gjennom.

 

Lykke til !

Jo Inge, Team Bilradiohuset

dB Drag Competition Team.

Loudest team in Norway

Record holder 173.5 dB......

Hotline: 62 81 11 46

mail: jo.inge@bilradiohuset.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tittelen sier lurer jeg på hvoran man legger en strømkabel i en passat 98.

Trenger man å borre eller er det hull?

 

Lag et hull i plastboksen som inneholder bilens "hjerne" og dra kabelen inn der og videre derfra inn i kupeen på sjåførsiden. Da trenger du ikke borre hull selv om du skal dra en 0 Ga kabel...

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Det skal ikke mye til før du får lekasje inn i bilen. så du bør ikke slurve når du gjør jobben. Bedre å gjør det perfekkt første gang. så slipper du å få bilen full av vann.

 

Har prøvd masse forskjellige pakningsmasser og silkon selv. Felles for alle disse er at det begynner å lekke inn etter ei stund. Har nå sikaflex på. Det er 100% tett :) Den sikaflexen som skal brukes heter vell -11F :confused: Dere får rette på meg hvis det var feil. Du må bruke rett type siden de forskjellige numerene har forskjelige ting dem er best egnet til.

 

Anbefaler også å kjøpe en pakkning som passer til kabelen. så bruk denne i tilegg til sikaflexen. Da skal du ikke få noe problem med lekasje. Pakkningen/gjennomføring er også veldigt greit å ha som beskytelse for kabelen, hvis den går gjennom metal med skarpe kanter.

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tec 7 skal nokk kunne holde godt det også, men denne herder vell å blir helt hard? Det fine med sikaflexen er at den forblir litt elastisk. Når det herder helt å blir hardt. Å du har endel bevegelse i kabelen osv. da kan den med tiden løsne litt å du har større sjangs for å få vann inn. Når den forblir elastisk. så beveger den seg sammen med kabelen og den vil fungere mye bedre som pakkningsmasse.

 

Bytet ut et par kabler nå for ikke så lenge siden. Sikaflexen den trekker seg sammen når du drar ut kabelen. så når jeg dro inn de nye. så tettet den like godt enda. Det er en stor fordel å ha elastisk masse. Hverfal hvis du skal jobbe med anlegget, du drar i kablene osv. så har du da mindre sjangs for at de skal løsne.

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg borra forævrig ikke i passat! tenkte mer på å gi deg et tips med å sette inn en tett-nippel beregntet for elektro. det holder tett hos meg og de fleste 10år gamle elektriske anlegg jeg har vært borte i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår