Gå til innhold

PasseLat på veien :D - Takk for meg!!

Ranger emnet


wabby

Anbefalte innlegg

Endelig er bilen EU godkjent og fått på skilter.

 

Skal få tatt bilder av den om et par strakser :)

Kjøpte den for 4000,- og har jobbet som en gud på den. Har desverre vært på latsiden og ikke tatt så mye bilder. Men kan føye til hva som har blitt gjort og hvordan den er.

 

Passat Arriva

Maskin: 2.0i (2E)

Model: 1993 (35i)

 

El.speil, El.takluke, Sentrallås, Servo, El.vinduer, Termotronic vifteanlegg, rustfri.

Pris: 4000,-

 

Dette har blitt gjort:

* Byttet frontrute

* Byttet frontlykter og front

* Byttet dempere og fjærer (55/40 senking)

* Nye skiver, klosser og hjullager bak og et skjold

* Byttet maskin og ny clutch

* Byttet spenningsregulator

* Reparert Spenningsveksler til El.vinduer

* Fikset Låssylinder til førerdør

* Montert Panserløfter

* Kjøpt matchende matter, girkule og pedaler (sort/rødt)

* Total interiørrens med tepperensermaskin

* Vasket av jordslag på diverse steder :D

* Felt inn 7" skjerm i midtkonsoll

 

Den største irritasjonen var nok ikke jobben, men alle delene som var feil ifra Arendal. 5 Mil tur retur bare for å bytte noen deler er rimlig kjipt.

 

elfeil03.jpg

Her er en av feilene i spenningsvenderen til vinduene. Var også et brent rele jeg erstattet med et biltema 30A rele.

 

front.jpg

Slik ser den ut idag, bare med skilter. Front blir lakkert og gitter montert iløpet av noen få dager :)

 

demperbak.jpg

Detta blir pent :) De på verkstedet hadde lite å si på bilen da den var på kontroll.

Hadde forresten 0.34 i avgass, vet ikke om det er bra på en bil med katalysator. Noen som vet ?

Flere bilder kommer om ikke lenge :)

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 251
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Få på skikkelige farger så blir bilen grom :)

 

Men siden vi nesten har samma kjærre så lurer jeg på om du har noe peil på det å sette inn åpent sportsluftfilter?

 

Veit ikke helt hvor jeg skal gjøre av luftmengemåleren som sitter i lokket på luftfilter boksen.

 

Du får legge ut flere bilder etterhvert!

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 90' VW Passat GL 1,8i

[x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak)

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,34 skal de iikke måle vertfall på pkk,er lambdaverdien de skal måle, 1,0 (+- 0,03 mener jeg det var)

 

De målte på enden av eksosen, kansje han ikke visste at det var en 93 mod med kat. ?

Jaja, gjennom gikk den :)

Kurtemann, skal få tatt flere bilder og montere sportsfilter selv. Vente litt og se :)

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koselig og se at det er flere som har fått seg passelat ja... !! hehe, kommer snart på veien med min nå også, så tenkte jeg skulle ta noen nye bilder i påsken... hvordan senkesett har du kjøpt det d`??? ble det veldig lavt ell??

Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!!

 

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var fronten tatt av og grunnet og lakkert, ligger bare å tørker til imorgen :D

 

frontgrunnet.jpg

 

 

frontlakkert.jpg

Lakken er av type "tornadorød" YL3D, orginallakken til bilen.

 

Senkesettet jeg kjøpte var hos Autospar, et 40/40 senkesett med 15mm senkeskåler forran med TUV papirer. Resultatet frem til nå ble meget bra og syns ikke den har blitt for lav.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De målte på enden av eksosen, kansje han ikke visste at det var en 93 mod med kat. ?

Jaja, gjennom gikk den :)

Kurtemann, skal få tatt flere bilder og montere sportsfilter selv. Vente litt og se :)

 

 

Du får forklare meg hvor du gjør av luftmengdemåleren.

 

Jeg hakke snøring på hva jeg skal gjøre med den, var en bilmekaniker som sa til meg igår at jeg måtte ha den der.

 

Må finne ut hvilke størrelse jeg skal ha også.

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 90' VW Passat GL 1,8i

[x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak)

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurtemann : har fått tak i 2 stk powerfilter, skal se om jeg får laget en sats eller noe for å få en montert, skal ta bilder ;)

 

Ellers så har jeg nå fått montert grillen og montert gitter (ikke på bilde enda)

 

passatfront.jpg

 

Senkinga 55/40 er finfin den, men ville ikke tatt mer for da vil den treffe fartsdempere, har vært nedi på dårlig brøyta veier alt...

 

passatutenfront.jpg

Ser at det ikke er langt ned til bakken

passatfront.jpg

Bilde er litt missvisende da det er kun 14" dekk på den og den står litt i bakke...

Men digger parklysa på disse lyktene :) :titties:

 

passatint.jpg

Fine rød/svarte kontraster :) Mangler bare dekselet under rattet, av en eller annen merkelig grunn så fulgte ikke den med!

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurtemann : har fått tak i 2 stk powerfilter, skal se om jeg får laget en sats eller noe for å få en montert, skal ta bilder ;)

 

Ellers så har jeg nå fått montert grillen og montert gitter (ikke på bilde enda)

 

passatfront.jpg

 

Senkinga 55/40 er finfin den, men ville ikke tatt mer for da vil den treffe fartsdempere, har vært nedi på dårlig brøyta veier alt...

 

passatutenfront.jpg

Ser at det ikke er langt ned til bakken

passatfront.jpg

Bilde er litt missvisende da det er kun 14" dekk på den og den står litt i bakke...

Men digger parklysa på disse lyktene :) :titties:

 

passatint.jpg

Fine rød/svarte kontraster :) Mangler bare dekselet under rattet, av en eller annen merkelig grunn så fulgte ikke den med!

 

 

Dekselet under rattet er jævli løst, hender jeg river det av hvis jeg bommer med nøkkelen :)

 

Bilen din blir fin den, men ta og lakker dørhåndtakene også!

Det gjorde jeg, bilen blir enda penere.

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 90' VW Passat GL 1,8i

[x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak)

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte du på å lakke dem svarte slik at dem ser litt blanke ut, eller rød som bilen ???

 

Eller så har jeg montert Powerfilteret idag, og det var gøy å høre den sinte lyden når jeg dro på, spess etter 4000rpm, da var han sint :D

 

filter1.jpg

Var ikke heeelt sikker på hvilket filter jeg skulle ha, men endte opp med det røde... må gå likt med bilen.

 

filter2.jpg

Der var luftmengdemåleren ute og resten av filterboksen skal også vekk.

 

filter3.jpg

Da var vi igang med litt sveis. Hadde vært å henta et 3" rør og en plate for å lage en overgang til filteret.

Var ikke helt sjakktrekk å sveise oppå sponplate, den tok så jævla fort fyr :) hehe

filter4.jpg

Der står innsatsen å tørker oppå en ølboks og en spraybokslokk. Det var siste strøk etter grunning.

 

filter5.jpg

Der henger luftmengemåleren på et hjemmelaget stag på 5 min, holdt imponerende godt :) Fint at det var skurehull på luftmengemåleren.

 

filter6.jpg

Der var innsatsen montert.. var ikke den fin ? :)

 

filter7.jpg

Profil av innsats.

 

filter8.jpg

Og der kom filteret på :) *happy happy*

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må lakkere dørhåndtakene røde! Vet ikke åssen bilen ser ut ellers, men lakkerte fangere gjør seg godt også.

 

Sitter luftmengde måleren rett under det svarte lokket i luftfilter boksen?

 

Har du ett bilde fra av motorrommet før du begynnte å sette inn filteret?

 

Men uansett, takk for at du la ut bildene, jeg har fått lmye mer forståelse for åssen det gjøres :)

 

Så tipper jeg bestiller meg ett luftfilter rett over påske :)

 

Hvilke mål er det på luftfilteret du satte inn?

Det ser ihvertfall skikkelig tøft ut!

 

En ting til, hva gjorde du med de to tynne luftslangene som gikk inn i siden på luftfilterboksen?

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 90' VW Passat GL 1,8i

[x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak)

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et 3" luftfilter. En av de største. Fjernet hele luftfilterboksen. De to slangene ligger bare nå, den er litt treg på å komme ned til tomgang, men skal bare plombere dem slik at de ikke suger falsk luft. da blir det bra.

 

motorrom.jpg

Eneste bildet jeg har av motorrommet før jeg satte igang

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et 3" luftfilter. En av de største. Fjernet hele luftfilterboksen. De to slangene ligger bare nå, den er litt treg på å komme ned til tomgang, men skal bare plombere dem slik at de ikke suger falsk luft. da blir det bra.

 

motorrom.jpg

Eneste bildet jeg har av motorrommet før jeg satte igang

 

Nå har jeg titta under panseret på min egen bil, nå skjønner jeg hvordan det skal gjøres.

Nå må jeg bare bestille filter.

Blir enten KN eller Green Cotton.

 

Er det pga de små luftslangene at bilen er dårlig på tomgang?

Bilen min kan være litt treig på tomgang, dvs hvis jeg ruser motoren så går turtallet veldig sakte ned igjen, men lurer på om det kan ha noe med kulda. For jeg kan ikke huske den var sånn om sommeren.

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 90' VW Passat GL 1,8i

[x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak)

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår