Gå til innhold

Brennpunkt ikveld - Bilimport...

Ranger emnet


mazdafun

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er nok en del som har handlet papirer fra han og solgt videre også. Tror nok enkelte som har kjøpt papirer av han visste at det var falske. Får jo ikke papirer sånn helt uten videre på japanske biler uten engang å reise til TüV og vise bilen, eller??

 

Stakkars folk som har trodd TÜV har en avdeling på Gjøvik. De som også har handlet tyske biler i god tro og betalt på forhånd er det synd på......veldig synd på. Er vel slutt for han nå får man tro. Blir vel en del som får sparken i offentlige etater oxo.....Bra med litt opprydding av importører.

 

MVH

RE-Amemiya ---- ROY-Hva med meg a

3 rotor power

1986 Rx7 Drifter (FD motor)

1993 Mazda 323 GTR

1990 JC Cosmo 20B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om inntrykket jeg har fått av denna karen er riktig.. så håper jeg han forsvinner rimelig kjapt.. altså.. firmaet hans da.. er slke folk som gir importører et sabla dårlig rykte :(

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Hei.

 

"Rakettforskeren" fra Gjøvik er i farta igjen?

 

Er det noen i Norge som har sett noe mer til denne karen? Han er observert i "buskene" her omkring.

 

Lurer på hva det er denne gangen?

 

 

For å bruke ett Clinter'n sitat " A man has got to know his limitations"

dirt4.jpg

 

 

Mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er den aktuell igjen? er det noe på brennpunkt nå i dag?

 

Hei.

 

Han var innom til en kompis igår kveld å brukte seg. Ville vite om biler som hadde blitt registrert uten de berømte "Gjøvik-TUV" papirene. Ville bare sjekke om det er noen flere som har hatt kontakt med han i det siste?

 

Mannen burde kanskje holde seg litt lavt i terrenget når det gjelder import/godkjenning av biler fra ett rart land....

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Han var innom til en kompis igår kveld å brukte seg. Ville vite om biler som hadde blitt registrert uten de berømte "Gjøvik-TUV" papirene. Ville bare sjekke om det er noen flere som har hatt kontakt med han i det siste?

 

Mannen burde kanskje holde seg litt lavt i terrenget når det gjelder import/godkjenning av biler fra ett rart land....

 

mvh

 

Nå bør vell den såkalte kompisen din også passe seg egentlig, etter hva jeg har hørt rykter om.

 

Han har jo godkjent en Cosmo med alt for lite effekt osv. Som har blitt oppdaget av biltilsynet. Og de har nok oppdaget mere som han kameraten din har godkjent.

 

Så før man peker finger på noen "uærlige" sjeler så må man se på de man har i snin nærhet også.

 

Og du har sikkert tråkket i baret noen ganger du og mazdafun, noe denne "Rakettforskeren" fra Gjøvik også har gjort.

 

Jeg har brukt flere av papirene ifra denne personen og alle papirene han har levert er ekte saker. Det at man har driti seg ut på bil har ikke noe med godkjenings papirene fra TÜV å gjøre.

 

Og foresten det finnes ikke noen berømte "Gjøvik-TUV" papirer, gjøvik trafikkstasjon ble oppdaget av at noen der hadde godkjent stjålene motorsykler. Dette er noe som ikke har noe med TÜV papirene.

 

Alle her i norge som har fått registrert en RHD bil med TÜV papir bør vere taknemelig på denne manen for jobben som er gjort for å godkjente TÜV papirer frem. Self finnes det hyggelige herremanner på trafikkstasjoner osm godkjenner uten TÜV/riktige papirer men dette er ikke lov.

 

Så slutt å anklag disse papirene for å vere falske. Men det er andre som driver med det. Kanskje derfor kameraten din fikk seg et besøk.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Er nok en del som har handlet papirer fra han og solgt videre også. Tror nok enkelte som har kjøpt papirer av han visste at det var falske. Får jo ikke papirer sånn helt uten videre på japanske biler uten engang å reise til TüV og vise bilen, eller??

 

Stakkars folk som har trodd TÜV har en avdeling på Gjøvik. De som også har handlet tyske biler i god tro og betalt på forhånd er det synd på......veldig synd på. Er vel slutt for han nå får man tro. Blir vel en del som får sparken i offentlige etater oxo.....Bra med litt opprydding av importører.

 

MVH

 

Det er akkurat slik det fungerer. Du sender bare en kopi av vognkort og en faxmal nedover til Tuv så får du papirer i posten etter noen dager..

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bør vell den såkalte kompisen din også passe seg egentlig, etter hva jeg har hørt rykter om.

 

Han har jo godkjent en Cosmo med alt for lite effekt osv. Som har blitt oppdaget av biltilsynet. Og de har nok oppdaget mere som han kameraten din har godkjent.

 

Så før man peker finger på noen "uærlige" sjeler så må man se på de man har i snin nærhet også.

 

Og du har sikkert tråkket i baret noen ganger du og mazdafun, noe denne "Rakettforskeren" fra Gjøvik også har gjort.

 

Jeg har brukt flere av papirene ifra denne personen og alle papirene han har levert er ekte saker. Det at man har driti seg ut på bil har ikke noe med godkjenings papirene fra TÜV å gjøre.

 

Og foresten det finnes ikke noen berømte "Gjøvik-TUV" papirer, gjøvik trafikkstasjon ble oppdaget av at noen der hadde godkjent stjålene motorsykler. Dette er noe som ikke har noe med TÜV papirene.

 

Alle her i norge som har fått registrert en RHD bil med TÜV papir bør vere taknemelig på denne manen for jobben som er gjort for å godkjente TÜV papirer frem. Self finnes det hyggelige herremanner på trafikkstasjoner osm godkjenner uten TÜV/riktige papirer men dette er ikke lov.

 

Så slutt å anklag disse papirene for å vere falske. Men det er andre som driver med det. Kanskje derfor kameraten din fikk seg et besøk.

 

Hei.

 

1 spørsmål, og en utfordring.

 

Spm : Hvorfor kommer Hagen og co og spør kompisen min om dette? Han er ikke etterforsker, ikke toller, etc...

 

Utfordring : Legg ut ett scan av ett TUV dokument levert av hagen på en RHD bil som i utgangspunktet er vanskelig å få godkjent (Skyline, RX-7FD, ett eller annet eksotisk fra Japan).

 

Hvis ikke papirene er falske, Hagen er ærlige i sine hensikter, og alt er bare fryd og gammen, skal jeg komme med en beklagelse.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

De personene her er jo helt *****er. Papirer fra TÜV koster 350 kr. Noen tar da ca 5000 i fortjeneste. På tvilsomme greier.....

Jeg ønsker oxo å se disse papirene som Jan Tore, Jon Kristian og Gjøvik-Hagen tjener penger på.Min bil er heldigvis godkjent på historisk grunnlag på ærlig måte. Enda dette har disse gutta angitt meg og min hjemmeside til Trafikkstajonen. Måtte de brenne i helvete, men snart er den godkjent ombygget alikevel happyhappy

 

Hold dere langt unna disse greiene.........Driter seg ut og ødelegger for andre!!!!! Disse gutta er fritt vilt. :aug:

 

Det beste er jo at disse gutta har blitt lurt BIG TIME selv mange ganger mer enn de kanskje lurer andre, ennå fortsetter de å strekke loven og angi folk. Desperate etter å tjene penger.

 

MVH

 

Er vel strengt tatt kjøpere som bestemmer prisen. Hvis noen betaler 5000 for papirer som i utgangspunktet de selv kan skaffe for noen få euro så er prisen rett. Kan godt stille meg villig til å fylle ut ett skjema for 5000 jeg oxo :)

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat slik det fungerer. Du sender bare en kopi av vognkort og en faxmal nedover til Tuv så får du papirer i posten etter noen dager..

 

Mvh

 

Ja dette gjelder biler som er levert i europa og solgt nye i europa. Men en bil ifra japan har et anne chassi nr. Som feks RX7 har feks FD3S-109140. Mens i europa har chassi nr'et JD1MFD3S et eller annet, men det er i allefall 17 siffer. På bakgrunn av dette får man ikke TÜV dokument av TÜV fordi de sier at dette chassi nr'et har ikke de i lista si over godkjente biler. Jeg prøvde dette for snart 4 år siden da jeg fikk min RX7. Grunnen til at papirene koster såpass mye er at det må fremskaffes papir på ver enkelt bil, da serie nr'ene ikke ligger i systemet til TÜV. Og en annen ting. Noe du har brukt veldig lang tid og masse penger på for å få til. Vill ikke du også ha tilbake en del av de pengene du har brukt. Feks så er det brukt mange hundre tusen kr bare på å få typegodkjenning på skyline.

 

Frank Ove du kan få komme ned til meg å se det ekte TÜV dokumentet. Har 3 stk liggendes her. Disse er ektstrmt vanskelige å forfalkse da det er vannmerke osv i papiret.

 

Eh Roy den er litt drøy å anklage de for å ha "tystet" til biltilsynet om bilen din. Hvorfor skal de gjøre det. De har da ingen grunn til å "tyste" på deg. Er det foresten din bil som har blitt inkalt for for lav effekt? Trodde det var hoffman sin jeg, den som er solgt.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jan tore. har de fremskaffet type godkjennings papir for skyline gts R32 eller R33 slik at jeg kan ta inn en fra JAPAN? og bygge om lykter, kjøpe dette tûv papiret og få den godkjent? sålenge det er et orig tûv dokument kan vel ikke biltilsynet nekte meg om bilen er original som de ønsker?

 

Mvh Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jan tore. har de fremskaffet type godkjennings papir for skyline gts R32 eller R33 slik at jeg kan ta inn en fra JAPAN? og bygge om lykter, kjøpe dette tûv papiret og få den godkjent? sålenge det er et orig tûv dokument kan vel ikke biltilsynet nekte meg om bilen er original som de ønsker?

 

Mvh Svein

 

nei er ikke ferdig enda. må bare vente litt til desverre. sier ifra når det er ferdig.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår