Gå til innhold

forbruk pick up

Ranger emnet


golf2"turbo"

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Sinnsykt lite!! Kjørte fra hønefoss til hamar, hadde kansje minka en mm på målern..

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensin eller diesel-motor da?

 

Bensin ca. 0,7ltr på mila til vanlig . 0,9 ved aktiv bruk. Var nede i 0,55 ved meget pen kjøring.

Dette var diesel..

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er disse på forbruk,forsikring, og hvordan går disse??

vurderer å skaffe en sånn da de er billige å kjøpe.

 

Skoda Pickup kommer i 3 varianter:

 

1) 1.9 liter sugediesel (produsert av Volkswagen)

Fordeler:

- Bruker minst drivstoff (under 0,5 liter ved langkjøring)

- Solid motor som tåler turbokonvertering

Ulemper:

- Treg fra 0-100 (i utrimmet tilstand)

- Litt kaklete i lyden

- Hyppigere vedlikeholdsintervaller enn bensinmotorene (i alle fall oljeskift)

 

2) 1.6 liter Multi Point Injection (produsert av Volkswagen)

Fordel:

- Klart sprekest (i utrimmet tilstand)

Ulempe:

- Høyest drivstofforbruk (ca. 0,1 liter mer per mil enn 1.3 MPI)

 

3) 1.3 liter Multi Point Injection (produsert av Skoda)

Fordeler:

- Klart lavere støynivå enn de to andre variantene

- Lavt forbruk for å være billig bil med bensinmotor (under 0,6 liter ved langkjøring), kombinert med bedre akselerasjon enn 1.9 D.

Ulempe:

- Klart minst potensial for trimming

 

Alle variantene kan anbefales. De er billige i drift, og gunstige å forsikre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,6 Bensin takk.

NB! Viser mye feil på farten disse. 160km/t i skoda var bare 140km/t i volvo 850........

 

 

Dersom du bruker de originale 13"-hjulene, er farten ca. 55 km/t når speedometeret viser 60.

 

Skifter du ut hjulene med 195/50 R15, blir farten 58 km/t når speedometeret viser 60.

 

Jeg vet om flere som har enda større hjul på sine Skoda Pickup-er, og da vil jeg tro at speedometeret viser temmelig riktig fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 1.9L bruker litt ymse, men nå har jeg aldri liggi jevnt i 90 en hel tank heller.

Boka sier 0.5L i 90 for Pickup. Felicia 0.42L.

0.7L i 120 og 0.63L i byen. Også er er det ca 1dl mindre på personbilen. Husker ikke eksakt. Mine målinger viser dette:

 

t/r: Hamar-Molde 40mil hver veg på mikset vinterføre: 0,56L/mila. 165/70R13 piggfri Falken.

t/r: Hamar-Vejle i Danmark, 130km/t nedover med en halv bil(!) på planet hjem: 0,62L/mila. 8x15" 195/50R15 ET30+ET20 f/b.

Grisekjøring med full gass over Venabygdsfjellet og/eller til Oslo: 0,75L/mila.

Regulær vinterkjøring med 175/65R14 (max innen 5%, nemlig +3.9%): 0.61-0.64L/mila.

Regulær sommerkjørin med 195/50R15 (som trekker i rattet og vinge med flipp på planlokket): 0.7L/mila stort sett.

 

Grunnene til å velge 195/50R15 er flere:

- 195/45R15 som er mest korrekt, -0,8% koster mye mer.

- 195/50R15 +2,6% er det lavprofildekket som det lages mest og flest av, noe av det billigste som er å få ta i.

- 195/50R15 gir bittelitt lavere turtall og økonomi da bilen er meget kortbent.

- 175/65R14 ditto ---||---

 

Jeg prøvde en vinter 175/80R14 +14,5% og en smule ulovlig fra en Volvo 240. Disse ga en trimmingeffekt ala turbo. Hvorfor? Siden jeg normalt legger inn 5.gir i 50km/t og "tømmer kassa" i 90 får jeg ikke utnyttet momentkurven som ligger fra ca 1900 til 2500rpm. Med 175/80 ble bilen råsterk(!) og jeg brukte ikke 5.gir annet enn på E6. Ulempen var at de subba borti kanalen og rev av all tectylen, lakken og et par plastpropper som tetter igjen en inspeksjonsluke i forkant.

Jeg var sikkert på at de skulle passe da jeg kjøpte vinterfelga med noen utslitte dekk i samme dim, men i ettertid lurer jeg på om det ikke var 175/70R14 gitt. Happ shitens.

 

bruk f.eks http://www.dack.tk for å beregne riktig dekkstørrelse.195/45 vs 195/50 vs org 165/70R13.

Cossie-Pia: Målte min på NAF. Viste 2km/t under i alle farter opp til 90km/t med org.dim. Men en gang hadde jeg 160 hjem fra Oslo, og i boka står det toppfart: 147km/T :rolleyes:

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei, vi har en 1997 med diesel motor.

 

Den går på ca 0,6 l/mil i blandet kjøring. (tomt lasteplan)

 

 

Grei å kjøre, stiv fjæring. Bråk ;)

 

 

hvordan er disse på forbruk,forsikring, og hvordan går disse??

vurderer å skaffe en sånn da de er billige å kjøpe.

'97 Multivan TDI, '91 Caravelle Syncro TD, '79 VW Westfalia camper, '67 Transporter varebil, '90 Golf cab

x '82 911 turbo, x '73 Transporter varebil, x '72 Transporter dobbelkabiner, x '58 1200 Boble, x '84 Golf 2 GTI, x '85 Jetta diesel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår