Gå til innhold

Golf III, Turbo?

Ranger emnet


Fab

Anbefalte innlegg

eneste "bodykit" fangeren jeg synes er kledelig på golf 3 er rieger r-rx.

Mest sannsynlig fordi den ikke er så altfor ekstrem og passer til linjene på en golf3

 

1061761993d00042027.jpg

 

Denne Mandel, ikkesant? :)

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er jo rimelig kjedelig om alle skulle kjørt rundt med vr6 leppe og badlook da! bra at noen gjør det litt annerledes. helt eni med olehenri! man får jøre med bilen som man vill sjøl.

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo rimelig kjedelig om alle skulle kjørt rundt med vr6 leppe og badlook da! bra at noen gjør det litt annerledes. helt eni med olehenri! man får jøre med bilen som man vill sjøl.

 

 

 

 

 

yodude

 

syns det er latterlig at det er mange som kjører likt.. litt fangere gjør ingen ting.. men.. som sagt, gjør det du vil med bilen, så lenge det blir bra i dine egne øyne!

 

btw, vr6 leppa mi er midlertidig løsning til jeg får tak i rieger gtr leppa igjen.. den som satt på den døde rett før jeg kjøpte bilen.. :D

 

bort med snøen!

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg forhørt meg litt rundt, men er fortsatt i tvil. sette inn turbo i bilen nå, eller sette inn en vr6-motor. har mest lyst på motoren, men er dette mye styr? er det mye som må tilpasses ?

- Nissan 200sx s13 92mod, sort

- Toyota Celica 88mod GT - SOLGT

- Golf III 95 mod. på 18" - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg forhørt meg litt rundt, men er fortsatt i tvil. sette inn turbo i bilen nå, eller sette inn en vr6-motor. har mest lyst på motoren, men er dette mye styr? er det mye som må tilpasses ?

 

Uten at jeg har det ultimate fasit svaret, er det nok litt arbeid, men det passer jo over. Men du må jo tenke på bremser, og slik må bygges om også, evnt skiver bak om du ikke har dette, og sikkert bremserkaraftforsterkeren. pluss at VR6 og GTi har 5x100 og du har sikkert 4x100, så da må du ha nye felger også, visst ikke du velger å gå for G60 bremser med 4x100. Motorfester og slikt tror jeg skal gå greit, og resten av jobben er sikkert grei skurring.

 

Men alt i alt blir det sikkert lettere å bygge om til VR6 en å begynne å utfporske turbo prosjekter, goså er jo lyden i VR6 rå også da. Få tak i en 2,9 da, dem er litt mer sjeldne og ekslusive + mer guff.

 

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg har det ultimate fasit svaret, er det nok litt arbeid, men det passer jo over. Men du må jo tenke på bremser, og slik må bygges om også, evnt skiver bak om du ikke har dette, og sikkert bremserkaraftforsterkeren. pluss at VR6 og GTi har 5x100 og du har sikkert 4x100, så da må du ha nye felger også, visst ikke du velger å gå for G60 bremser med 4x100. Motorfester og slikt tror jeg skal gå greit, og resten av jobben er sikkert grei skurring.

 

Men alt i alt blir det sikkert lettere å bygge om til VR6 en å begynne å utfporske turbo prosjekter, goså er jo lyden i VR6 rå også da. Få tak i en 2,9 da, dem er litt mer sjeldne og ekslusive + mer guff.

 

mvh

 

jeg har ventet med å kjøpe felger, nettopp på grunn av dette problemet :) Jeg har sett en vr6 motor, med kompl. ledningssett og kasse. gått 160000, til 15 000,- er det en grei pris?

- Nissan 200sx s13 92mod, sort

- Toyota Celica 88mod GT - SOLGT

- Golf III 95 mod. på 18" - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ventet med å kjøpe felger, nettopp på grunn av dette problemet :) Jeg har sett en vr6 motor, med kompl. ledningssett og kasse. gått 160000, til 15 000,- er det en grei pris?

 

Vet ikke, kan jo se om du finner en hel bil, det hadde vært det greieste, for da har du alt du trenger også kan du selge alt det du ikke trenger senere. også får du intr og bremser osv. koster fort penger dette

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ca. 25 000,- å rutte med. til nød 30 000,- nettopp solgt hifi-anlegget mitt :) et vrak da eller? som ikke motoren er skadet på..?

 

og før noen spørr om hvorfor jeg ikke kjøpte en vr6 med en gang, her er svaret: jeg vil ha en bil som jeg skal skru å fikse på, så jeg lærer med til neste bil. også er det morro å vite at det er DIN bil :P

- Nissan 200sx s13 92mod, sort

- Toyota Celica 88mod GT - SOLGT

- Golf III 95 mod. på 18" - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ca. 25 000,- å rutte med. til nød 30 000,- nettopp solgt hifi-anlegget mitt :) et vrak da eller? som ikke motoren er skadet på..?

 

og før noen spørr om hvorfor jeg ikke kjøpte en vr6 med en gang, her er svaret: jeg vil ha en bil som jeg skal skru å fikse på, så jeg lærer med til neste bil. også er det morro å vite at det er DIN bil :P

 

ja var et vrak jeg tenkte på, men dem kan være vanskelg å få tak i, or visst den er knust og det er en kasko skade får han som eide bilen, en fin sum i ut, også overtar forsikrings selskapet den, og selger den videre tilen hugger eller en autorisert biloppretter, du so mprivat person kan visst ikke kjøpe vrak av forsikrings selskaper. men siden VR6 bilene begynner å bli så billige nå så bør det være mulig å finne et vrak enten her eller i utlandet.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man kan sette på en VR6 motor og G60 bremser og fortsatt bruke 4x100 felgene?

 

Hvis jeg gjør dette, hva mer på skiftes da? Girkasse, understell osv?

Og kan man sette på turbo på en VR6 senere? Når man går lei de hestene man får :D

Har null peiling på å skru, men har venner som har sagt dem kan sette inn en motor for meg. Jeg tørr bare ikke forhøre meg med dem om alle mulig ting som jeg gjør nå :p

 

Forresten, en som nevnte at man fant billigere motorer i sverige. Noen som har noen sider man kan søke på ?

 

Også var det en som nevnte at man kunne forsikre bilen som den var orginal når man bytter motor. Det er vel bare tull?

1996 BMW 728i

1992 BMW 318is / Full Rieger (Stjålet)

1992 Golf GL (Solgt)

1986 Golf GTI (Vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man kan sette på en VR6 motor og G60 bremser og fortsatt bruke 4x100 felgene?

 

Hvis jeg gjør dette, hva mer på skiftes da? Girkasse, understell osv?

Og kan man sette på turbo på en VR6 senere? Når man går lei de hestene man får :D

Har null peiling på å skru, men har venner som har sagt dem kan sette inn en motor for meg. Jeg tørr bare ikke forhøre meg med dem om alle mulig ting som jeg gjør nå :p

 

Forresten, en som nevnte at man fant billigere motorer i sverige. Noen som har noen sider man kan søke på ?

 

Også var det en som nevnte at man kunne forsikre bilen som den var orginal når man bytter motor. Det er vel bare tull?

 

Ja, alle G60'er har 4x100.

 

For biler og deler i Sverige, gå inn på http://www.blocket.se og søk.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har også http://www.fbt.se :)

 

Men når det gjelder turbo konverteringen her, så trenger du jo ikke den værste turbo settet til over 20k, men kan heller samle isammen endel deler og slik så får du en rimelig turbo med intercooler ;) Kommer langt med litt bruktdeler og fantasi samt kompetanse da :rolleyes:

 

Selv om du ikke får det mest råeste, så vil jeg tro det går framover :)

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har hatt inet problemer, så har ikke fått svart før nå. For meg så holder det med rundt 150 - 180 hk. Vil ha bilen slik at den "kommer" mer enn det den gjør nå. Når det kommer til penger, så har jeg da noen tusen å spytte i. Hadde håpet på å holde det til ca. 10 000,- Eller må det mer inn ?

 

Jeg lurer på å få satt inn en turbo fra 1,6 TDK. Har hørt at dette skal gå greit ved ladetrykk på 0,4. Så får jeg litt mer hester iallefall :) Hva mener dere?

- Nissan 200sx s13 92mod, sort

- Toyota Celica 88mod GT - SOLGT

- Golf III 95 mod. på 18" - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår