Gå til innhold

a32 / Maxmekker's 200SX S13 Prosjekt

Ranger emnet


a32

Anbefalte innlegg

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

S13 er betegnelsen på 200SX, alle varianter (89-94).

RS13 er betegnelsen på den type 200SX vi har her i Norge.

Jeg er ikke sikker på hva som gjør forskjellen på den "R"-boksaven, men tror det har med karosseriet å gjøre... (vippelykter, stor bakluke etc)

 

Det er faktisk ingen biler som heter bare S13. De heter enten RS13, RPS13, PS13,osv... Alt etter hva slags karosseritype/motor/osv. det er...

S13 er samlebetegnelsen på alle disse bilene. Tror det er Silvia (den med vanlige lykter og sedan-karosseri) som heter PS13. Det er jo egentlig samme bilen som RS13, bare som sedan.

Såvidt jeg vet.... :)

 

Tøft prosjekt, forresten... :)

 

Edit: forresten så ble S13 produsert til 1998, ikke 1994. :)

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Edit: forresten så ble S13 produsert til 1998, ikke 1994. :)

 

Var i tvil om jeg skulle skrive det, men lot være p.g.av mulige misforståelser ;)

men godt det er noen som kan lette litt på tåka her :)

 

(på verkstedhåndboka til den "Norske" 200SX står det kun S13. Hvis jeg har sjønt det riktig: tar man med hele ch.nr. så får du alle opplysningene om den aktuelle modellen. Det er vel ingen Nissan modellkode som har mer enn 1 bokstav og 2 tall, med unntak av noen gamle Datsun'er)

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt prosjekt.

Har selv overhalt etpar stk av disse motorene hehe... forholdsvis enkelt å skru på.

 

Asim...

 

Ja det har du nok :)

Satans ris-koker tåler f... ikke å gå 40000km på oljeskifte!

Det ser nok ut som mye jobb på bilder ;)

 

Lillebror (ikke min lillebror, men Lillebror): Du kan seff få sitte på en tur, men du må ikke få for høye forventninger til denne sommeren! Har mye mindre penger enn planer ;)

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har vert litt treg med hjemmesida i det siste, men nå er den oppdatert igjen.

 

http://home.no/maxmekker/200sx.html

 

Bare jeg får skaffet noen coilovers nå, så er den klar for banekjøring :D

 

btw: har kjøpt eksoskam som skal settes på innsugs-siden (eksoskammen har høyere løft). Den blir montert ved første anledning :)

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå har jeg tatt 200SX'n på bane for første gang, og her er en liten filmsnutt:

200SX på Rudskogen (5,3mb mpg)

 

 

Slet med dårlige dekk og varme bremser, men ellers virket SX'n bra. Spesiellt fornøyd med motor! (har jo tross allt orginal IC, eksos og hjerne)

Kjørte "pent" etter en nesten ut-kjøring i slakter'n på den 3. runden denne dagen...klarte ikke å få ned hastigheten før svingen :( (filma ikke de første og siste rundene)

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slet med dårlige dekk og varme bremser, men ellers virket SX'n bra. Spesiellt fornøyd med motor! (har jo tross allt orginal IC, eksos og hjerne)

 

Jeg tror jeg kjørte bak deg en runde før du slapp meg forbi. Jeg så det røk ut av hjula dine når du bremset så det er kanskje på tide å skifte ut biltemaklossene dine :)

Du seig i fra meg på langsiden så den motoren bør du være fornøyd med sombrero

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg kjørte bak deg en runde før du slapp meg forbi. Jeg så det røk ut av hjula dine når du bremset så det er kanskje på tide å skifte ut biltemaklossene dine :)

Du seig i fra meg på langsiden så den motoren bør du være fornøyd med sombrero

 

 

OT: du som kjørte grønn mx-5? deg vi lå i hekken på på vei hjem da tenker jeg? til askim?

Ring-fan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

artige biler, s13 :D Merka du stor forskjell på letta svinghjul? S13 har jo et lite problem med at de ikke kommer ned, når du girer.. Akkurat som om den gir gass litt etter at du går av pedalen....

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

artige biler, s13 :D Merka du stor forskjell på letta svinghjul? S13 har jo et lite problem med at de ikke kommer ned, når du girer.. Akkurat som om den gir gass litt etter at du går av pedalen....

 

Det føles sikkert sånn, siden svinghjulet på S13 er sinnssykt tungt originalt.

Ryktene sier ihvertfall at motoren blir rimelig mye hissigere hvis man setter på et 5-6 kilos svinghjul... :)

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår