Gå til innhold

Turbo på en 2E - hva burde gjøres??

Ranger emnet


[kj]

Anbefalte innlegg

Hey hey.

 

sitter her med en 2e motor i passaten min jeg, så lurte litt på hva som kan gjøres med den for og få litt psssst på ;) har lest litt om folk som dytter på noe 16v topp etc, men blir liksom ikke helt klok på dette... er det noen som hadde giddi og tatt seg litt tid og kommet med noen forslag (skrive med teskje, så jeg forstår), og legge på noen ca priser, så jeg vet hva det eventuelt ville koste...??

Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!!

 

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit forresten om en som skaffer veldig billige G60 motorer.

Og så strøken som den motoren som sitter i din nå, så får du sikkert igjen en del penger, eller man kan bytte :)

Skaffer du en G60 motor uten G-lader, så er det stort sett manifold, turbo, ic og rørene du trenger :)

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Bare beklage at jeg ikke har fått vært så aktiv her i det siste... :( men hvordan er muligheten for og hive en turbo på motoren slik den er nå da??? var en som skulle selge en manifoil som vist passet alle 8v motorene...??

 

Tar imot alle tips og råd meg stor takk!!

Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!!

 

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

jeg har også selv tenkt meg et lite Turbo Prosjekt på min 2E maskin iløpet av sommeren, men har vært litt usikker på hva jeg må gå etter og passe på.

 

T25 var planen, men ser ut som at folk ikke anbefaler denne motoren (2E). Vet dere at den ikke er god til dette eller er det bare noe dere sier? Vil gjerne vite litt mere om dette...

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

På din bil har vel du en komp på mellom 12:1 og 13:1, ideell turbokompressjon er et sted mellom 7.5:1 og 9:1, med andre ord er som nevnt 8.5:1 helt kurrant. Dette betyr at du må skifte stempler(minst!) for å få ned kompen din. Topp-pakningen din er ikke laget for turbo, og den koster nok en smule den og.. så hvis du har mulighet som nevnt til å skaffe deg en G60 motor så er nok det smart. Da begynner vi å snakke krutt i en passat! G60 motoren tåler mye juling,men G-laderene har som kjent en lei tendens til å takke for seg. Dyre er det også. Alt ettersom hvor mye du vil bruke av brukte deler kommer prisen til å ligge på alt fra 5000 og oppover. Dette er for turbo, manifoil, bunnpanne og intercooler.. Men du kan jo bruke original G60 cooler!

1997 Audi A3 1,6

1986 Audi 200 Turbo Quattro-x-

1989 Ford sierra Dohc-x-

1988 Nissan Sunny 1,3-x-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår