Gå til innhold

bakhøytalere i en passat family 95 stv

Ranger emnet


kaatek

Anbefalte innlegg

Jeg har en Passat 95 stv som jeg selvfølgelig har sprengt begge bakhøytalerene i ( de som stod i orginalt) hvordan får jeg ut disse? og hvordan størrelse er dette?

 

har også planer om å sette inn noe nytt forran i denne bilen, hvordan får jeg opp dekslene som er forran høytlarerene her? ( også orginalt) og hvor store er disse?

 

evt noen som har no forslag hva jeg kan gjøre for å få best mulig trøkk i denne bilen, noen som har erfaringer?

navara 04

passat 95

caravelle 88 syncro

caravelle 89 coach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få ut bakhøytalerne må du demontere alle deksler som er i bagasje rommet:(

En helvetes dritt jobb, vet ikke helt størrelsen men de er ovale tipper på 4/7toms.

Foran er det bare til å vippe opp dekselet hvis det er de oppe i dashbordet du mener, hvis det er de i dørsidene så er det en skrue i forkant og en bak et deksel i bakkant.

Jeg har Boston pro 6,2foran og en 12"sub bak og det spiller bra nok.

Håper dette hjelper og vær forsiktig med dekslene bak for de knekker lett.

2000 Vw bora slow and soon to bee low edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har jeg prøvd på , men det er et sånnt "sjassi" man kan trekke over bagasjerommet hvis noen skjlnnerhva jeg mener... på en måte et teppe til å dra over, dette teppet går i et spor på hver side. disse "sporene/skinnene" får jeg ikke løsnet.

 

det er høytalerene i dahsbordet jeg skal bytte ut, ja... du mener det går med 6"?

navara 04

passat 95

caravelle 88 syncro

caravelle 89 coach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går kun med 4toms i dashbordet, jeg har i dørene.

Jeg tror ikke du trenger å ta av de skinnene for å få av dekslene men det er mye jobb å demontere alt.

Men du begynner med de dekslene som skjuler de rommene baki også leter du etter skruer oppe langs kanten.

Jævlig dårlig beskrevet men bare ta deg tid og ikke knekk.

2000 Vw bora slow and soon to bee low edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Passat GL TDI stv. fra 95, har alle høytalerne montert i dørene, untatt de i dasjbordet...Alt i alt 8 stk..Så jeg vet ikke hvorfor høytalerne på deres biler er bak i bagasjerommet...Ser det er utforming der men disse er tomme...

 

Ang trøkk... Med Gamma Radioen på 4x20W Sinus (ekte Watt) og 8 høytalere kan man vri lydstyrken helt opp og hverken stereoen eller høytalerne vegrer seg...Om det er så kraftig at de kan sammenlignes med svære anlegg med externe forsterkere tror jeg neppe, men det er nok til at sidespeilene vibrer kraftig, og nok til at folk på andre siden av parkerings-plassen ser på deg...:)

 

(Hvis noen av dere har peil på cd-veklser og org. radio, svar på topicen min!;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev Biler, men du mente sikkert bilder...og det må jeg si at jeg desverre ikke har...for øyeblikket er den ikke noe særlig fin likevel fordi hele høyre side av den er smadret pga av påkjørsel, men det er atlså en B4 det er snakk om, regner med du eier en B3 pga sig. og avtaren din..

 

Men hvis du ser på linken her :http://www.finn.no/finn/car/object?id=3520202&sid=874493104114877&pos=95&rub=2

 

Så finner du en bil som er akkurat maken min (selv om jeg har black magic perleffekt da, og vår har gått bare halvparten ant. km) den vi eier er også tysk importert...men ifra slektninger derifra..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kaatek

Jeg har en Passat 95 stv som jeg selvfølgelig har sprengt begge bakhøytalerene i

 

Hvordan har du klart å sprenge høytalerene dine...?

 

Har du for stor forsterker? Eller spiller du for høyt med en sur originalforsterker?

Om det er den lille originalforsterkeren du bruker, så bør du nok vurdere å oppdatere den. Ellers så er jeg redd du kommer til å sprenge de nye høytalerene du skal sette inn.

Det værste som er, er når man skal spille HØYT med en for liten/dårlig forsterker. Da kan du ødelegge selv den beste høytaleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder høyttalerene bak, så er det muligens en standard 4x6", dvs det er 4x6" men det er muligens en merklig innfesting.

Høyttaleren skal tres opp fra undersiden på fire plastpigger, så bruker du en spesiell mutter som skrus opp på plastpiggen. MEN, jeg har vært borti på noen av de passat st.vognene at de piggene ikke sitter rett nedover, men er vinklet. Og da passer det ikke med en valig 4x6", da må du kjøpe en orginal en, som passer inn på de vinklede piggene.

Ikke så lett å forklare, men du ser det når du tar det ifra hverandre.

Går forøvrg an å sette inn et compo sett i bakdørene (separat mellomtone og diskant)

 

Lykke til !

Jo Inge, Team Bilradiohuset

dB Drag Competition Team.

Loudest team in Norway

Record holder 173.5 dB......

Hotline: 62 81 11 46

mail: jo.inge@bilradiohuset.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår