Gå til innhold

Feil med Automatkasse på Audi 80 ???

Ranger emnet


Honda_Accord

Anbefalte innlegg

Hei! har en Audi 80 2,3 10v Ng motor med Automatkasse. Problemet mitt er: Når bilen ligger i 4 giret, rykker det i hele bilen ved rolig gasspådrag. problemet forbedrer seg når bilen blir varm, men blir ikke borte. Dette problemet oppstår bare ved lave turtall i 4 giret. De andre girene funker helt perfekt.

 

Har nettop skiftet pakning, filter og olje i automatkassa.

Present: 1993 Audi 80 2.3

 

"Sopp under ruta og seter med mott i, slik var det gått med min Audi 80"

 

xHonda Accord 1981 (Super bil)

------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir spekulasjon, men jeg lurer på om du har hatt på får lite olje? Oljenivået vil jo stige ettersom olja blir varm.. Varm olje utvider seg. En måte å finne ut det på er å bremse ned ganske hardt og så gi gass, rykker det som et"#¤/Y# da, vil jeg tro det er feilen. Ellers kan det være at den nye olja har løst opp mye dritt, som nå sirkulerer, hvis den gamle olja var veldig dårlig. Da vil ny olje løse opp, og sette dritten i omløp, muligens også tette igjen filteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rykker ikke når jeg bremser ned og gasser opp. Bare når den ligger i 4 giret ved lavt turtall og lite gasspådrag. Skifta olja på et møller verksted, og de sa iallefall at olja var veldig skitten. Den nye olja kan kanskje ha løst opp noe drit, men syns det er rart at det bare rykker i 4 giret.

Present: 1993 Audi 80 2.3

 

"Sopp under ruta og seter med mott i, slik var det gått med min Audi 80"

 

xHonda Accord 1981 (Super bil)

------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener ihvertfall at automatgir verksteder ofte bare siler olja, istedet for å skifte den om den er riktig, riktig dårlig. Fordi at clutcher kan ha tilvendt seg den gamle olja og kan begynne og slure mye, pluss at mye slam kan løses opp med ny olje. Skifta filter på min egen, og flusha olje skifta pakning og o-ring osv, antagelig har de skifta ut snaut halvparten av olja, hvis du har peilepinne, så kunne du prøvd å suge ut olje via peilepinnehullet med en oljesuger, og fylle på via samme hull, gjenta flere ganger til fargen ble som ny olje. Mener bilen skal ha dexron 2 olje. Audi har sikkert brukt sin spesial olje, beregnet til biler fra etter 95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår