Gå til innhold

D.I.Y (Do it yourself) tråd for Golf 3

Ranger emnet


B.T.i

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...
hvordan får du bort det grønne lyset der km og klokka er? sjønner?

 

Det sitter en "film" på baksiden av både klokke og km teller. De kan du også fjerne veldig enkelt, du ser det når du har tatt ut spedo'n hvordan du skal fjerne dem.. viktig er at du har kjøpt deg ny "film" i den fargen du skal ha og klippet dem til slik at de passer perfekt inn her..

 

!NB! det er fryktelig lett å herpe helle displayet på dette så vær veldig forsiktig

( ) 2007 Passat 2.0 Highline

( ) 2007 Volvo XC90

(x) 1997 Mondeo Coupe 2.0 Giha

(x) 2001 Audi A6 Avant 2.4 V6

(x) 2000 Audi A6 Avant 1.8T

(x) 2000 Audi A3 8L

(X) 1995 Golf 1.8 GL

(X) 1995 Ford Escort 1.8 SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

En kjapp D.I.Y på justering av handbrekken.

 

-Løft av askebegeret bake.

-Skru ut de to skruene under.

16022008001.jpg

- Løft opp brekken

- Dra dekselet litt bak og løft opp.

16022008002.jpg

- Slipp brekken ned igjen og og skru til de to mutterne som er festet til vaieren.

- Tror det skal være nokk og stramme de likt til bare med fingrene. Det gjorde jeg og fungerte bra.

16022008003.jpg

__Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT!

__Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP!

__Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT!

__Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
En kjapp D.I.Y på justering av handbrekken.

 

-Løft av askebegeret bake.

-Skru ut de to skruene under.

16022008001.jpg

- Løft opp brekken

- Dra dekselet litt bak og løft opp.

16022008002.jpg

- Slipp brekken ned igjen og og skru til de to mutterne som er festet til vaieren.

- Tror det skal være nokk og stramme de likt til bare med fingrene. Det gjorde jeg og fungerte bra.

16022008003.jpg

 

 

 

Hvis man har stramma opp helt som på bildet og det enda er slakt? Hvordan skal jeg stramme da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan alle vennligst holde seg til hva tråden handler om, spørsmål om de innleggene som er lang til, kan vel henvende seg til de som har lagt inn innleggene, istedefor at det skal bli så sinnsykt rotete? Å er det spørsmål om et DIY innlegg så vil nå jeg si at det er for dårlig forklart, å da kunne vel vært en ide å gå igjennom innlegget sitt, så alle som ikke har så peilig kan forstå!

2000 VW Golf 1.8T GTI

1993 VW Golf 1.9 TDK - 1998 Volvo V40 2.0T

1999 Audi A6 2.5 TDI - 1997 BMW 525 TDSA

1994 VW Golf 1.8 GL - 1996 Mitsubishi Galant 2.0 TD-I

1989 Audi 80 2.0E - 1996 Honda Accord 2.2i V-TEC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bytting av speedometerføler:

 

1. Kjøpe speedometerføleren hos møller for 600,-.

DSC00252.JPG

 

2. Så må du ned i panseret for og skru løs føleren som sitter

på girkassen. Du trenger Torxnøkkel T45 for og få løs skruen.

DSC00262.JPG

 

3. Føleren er ikke noe problem og få løs bare og dra den rett opp

og sette den nye på plass. Du vil merke den går på plass selv.

Den sitter ca rett ovenfor batteriet, på girkassa :)

DSC00260.JPG

DSC00261.JPG

 

Håper dette hjelper for noen med speedometerproblemer.

 

Det funket desverre ikke for meg og bytte. Mulig jeg har problem med ledningene eller selve speedometerboksen i dashen.

- Audi a6 1.8 t 2002

- Golf III 1.6GL 96 - Solgt

- Toyota Corolla 88 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet med å bytte ut litt forskjellige deler nå ang dette speedometeret mitt som har fusket av og til. Du kan se om selve

speedometeret er defekt ved og sette nøkkelen i "ON" stilligen.

HVIS speedometerføleren eller turtelleren hopper, er boksen defekt!

 

Nå skal jeg prøve og gjøre dette på en lett måte for dere alle!

 

Det som er feilen somregel når speedoen fusker er enten speedometeret(kassa) er defekt, føleren er defekt eller vaieren er slakk.

 

Her var det kontakten inn til speedometer kassa som var defekt.

Loddepunktene var så dårlig loddet at jeg måtte lodde alle på nytt, inne på krestkortet i speedometer kassa:

 

 

Følgende utstyr trenger du:

 

1.Loddebolt, loddetinn, torxnøkkler og avloddingslisse.

DSC00276.JPG

 

2. Ta ut speedometeret.

DSC00274.JPG

 

3. Finn frem torxnøkkel nr. T10 og skru opp bak på speedometeret.

DSC00267.JPG

 

4. Så løfter du forsiktig av dekselet. og ser etter kontakten/pinnene som er på kretskortet som går bak til kontakten

DSC00269.JPG

 

5. Fjern det gamle loddetinnet med avloddningslissen på pinne nr 27 som heter VSS hovedledningen til speedometerføleren. (Jeg fjernet loddetinnet på alle grunnen dårlig lodding på de meste jeg så.)

 

Før loddingen:

DSC00269.JPG

 

Etter loddingen:

DSC00272.JPG

 

6. Skru det sammen og sett det på plass før en testkjøring.

Mitt fungerte på første forsøk, og mitt har vært unormalt en

god stund! Hærlig!

 

DSC00273.JPG

 

Jeg vil takke min gode venn BoBD. Som har guidet meg gjennom dette! Her får dere også med den engelske versjonen jeg fikk av han!

 

------------------------------------------------------------

 

Engelsk Versjon/English Version by BoBD:

 

jeg var i kontakt med BoBD på det andre forumet igår.

 

Han sier at det mest sannsylig er dårlig lodding. han skriver dette til megog legger ved 2 bilder:

 

"Hello Glenn,

 

I've read your email and I have one thing you can try.

Can you solder?

You need to be able to do fine soldering. You'll need good solder and a good soldering iron!

 

Sometimes the connector in the back of the cluster makes a bad connection.

 

So I suggest the following.

1. Remove cluster from car.

(If you don't know how to do this....let me know)

2. unscrew the 8 torq screws from the back of the cluster.

3. pull the cluster open.

4. look for the white-connector connections, which are in the top left corner

when looking at the front of the board.

 

**Look very closely to see if the solder joints looked cracked.

See the attached photos for help.

 

If they look cracked, then carefully add some solder.

I'm not sure what your soldering abilities are, please use good judgement.

I've given this same advice to others which worked....while others caused more damage.

 

Also note that pin number 27 is where your speed signal comes in.

 

If for some reason your cluster looks different....send me some pictures.

 

**Hope this helps!!!

 

Bob"

 

IMG_06071.jpg

IMG_06101.jpg

 

la oss få slutt på dette en gang for alle!

 

Og VSS står for: Vehicle Speed Sensor som er den følere jeg viste bilde av. nr 27 på speedometeret :)

 

Håper alle med problemer som kan lodde får bruk for denne.

- Audi a6 1.8 t 2002

- Golf III 1.6GL 96 - Solgt

- Toyota Corolla 88 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Noen som har en litt med detaljert DIY på å skifte lyspærene i speedoen, når jeg prøvde så fikk jeg det til men det ble ikke sterkt nokk lys over hele, lyste bare svakere jo lengre ned du så på speedoen :s har prøvde med Org pærer og blå film men det funka dårlig så må vell lodde på noen forbanna dioder igjen :violin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår