Gå til innhold

Montering av konfilter (Green filter)

Ranger emnet


Harrybo

Anbefalte innlegg

Det jeg lurer på er om det er noen av dere passat folk som veit hvordan man monterer et konfilter på en 2liter E motor??? med elektronisk luftmengdemåler??

 

Det er en venn av meg som har kjøpt en nyere Passat, byttet fra 90 mod 1.8 CL til en 92 mod 2 liter GL.

 

Det som er problemet er at når vi skulle montere Green filteret på denne er at på den nye bilen så sitter det en 2 E motor med Elektronisk luftmengdemåler og denne sitter på toppen av lokket på luftfilter boksen så jeg trenger å vite hvordan man monterer konfilteret på denne typen motor.

 

Selv så har jeg montert konfilter Green filter på min egen Passat 1.8 CL med 82 kw men på min bil var dette ikke noe problem å montere da jeg har mekanisk luftmengdemåler.

 

Trenger en hjelpende hånd da også vi har montert effektanlegg på kammeratens bil i helgen og trenger mere luft:)

 

Gjerne om noen har bilder av dette hadde vært alle tider.

 

Mvh David

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kammerat av meg kjøpte green filter meg brakket som passet rett på.. Jeg selv kjører med ett apexi filter fra en 200sx, men jeg måtte lage overgangsbrakketen selv... ikke noe problem. eneste du må tenke på er hvor mye olje som du har på filteret, så du ikke brenner opp den tråden som er inni luftmengde måleren el hva nå den heter. derfor jeg kjører med apexi, for det er vedlikeholdfritt.

Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!!

 

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært sjekt om du hadde noen bilder av motorrommet ditt. Olje i filteret ??? jeg har Green filter på min Passat men det har jeg ikke satt inn med olje men jeg kjøpte et som var tilpasset Golf 3 1.8 liter med monopoint. og da har jeg ikke fjernet filterboksen. men bare slangen. Slik det var på bruksanvisningen.

 

Mvh David

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår