Gå til innhold

Eksos-Flammer

Ranger emnet


Volvoturbo240

Anbefalte innlegg

og tenke enkelt på det er det jo bare en tennplugg med coil og kanskje no roterende greier så tenner, er ikke så vankelig i teori, men så er det praksis. hørt om en fyr en gang som monterte enkel dyse med tenn system og bryter i dash'n, han fikk et par meter med flammer, kanskje litt utrygt men! hehe.

 

P.S; han jobber nå på biltilsynet:rolleyes:

Audi A4 Avant,05', 1.9TDIQ S-Line

Lada Samara 96mod. 1,5L (Snart flat)

x MB 300ce 91/94mod. Sportline

x 240gl b21at++ 83mod. x Tempo RT 50

Computers are like airconditioners, they don't work properly when you open windows...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke er no problem liksom, retter man tennplugg'n bakover langt bak så. men er ikke helt sikker på åssen man skal få pluggen til og gniste, for man må vel ha no roterende "gnist" for og si det sånn, funker vel ikke med coil rett på plugg, i såfall kan det ikke bli så dyrt! hehe, frister litt nå... :D

Audi A4 Avant,05', 1.9TDIQ S-Line

Lada Samara 96mod. 1,5L (Snart flat)

x MB 300ce 91/94mod. Sportline

x 240gl b21at++ 83mod. x Tempo RT 50

Computers are like airconditioners, they don't work properly when you open windows...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en fyr i Weels for noen år siden som hadde slikt på amerikaneren sin. I prinsippet er det enkelt. En høytrykspumpe fra Saab (evt lignende) en dyse, evt en magnet ventil. Noen slanger. En coil. (du trenger ikke noe rotor dritt!) En tennplugg og til slutt skikkelig med varmeisoleredne materiale. (må jo sørge for at lakken ikke brenner bort!) Så kobler du bare en bryter på strømmen til coilen og en til ventilen, og enda en til pumpa og visp... Gnist --> Bang!!!. Husk nå endelig å test utsyret før montering. Har du ikke høyt turtall vil det gå skreis. CO og slike gasser brenner ikke. Så du får ikke flamme før røret slutter. Burde også mekke ei plate på oversiden av rør utløpet. Ha gjerne en meter ekstra med rør ut bak bilen. Da slikt morro er meget farlig.... He he.. :D

 

STÅ PÅ!!!!

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre med fjøsmekking da... Billigre også. Antar de som ønsker å bygge slikt har stua full av slike deler.. Det har jeg ihvertfall... :op

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår