Gå til innhold

Finnes det noen 405 T16 i Norge?

Ranger emnet


Jaguar

Anbefalte innlegg

405 T16 ble lagd i kun 3-400 eksemplarer så det er en skjelden bil. Under 10 stk ble tatt inn til norge gjennom forhandler. Så om du finner en til salgs i Norge har du flaks. De få som har en slik en er neppe keen på å selge den. Det at franske snuten brukte de til utrykkningsbil er sant. De kjøpte ca 100 stykker. En del av de gikk også til racing (Fy skam). Og de ble kun lagd med venstreratt.

 

For å se på specs så kan man trygt si at det er en rå bil. 2 liters turbo på 200 hester (220 med overboost). 0-100 på 6,5 sec og toppfart på 235. Når den kom kosta den nærmere 500 laken. :eek:

 

Dette var da også en luksus bil med ALT inkludert: Klimaannlegg, cruisekontroll, skinninteriør, recaro stoler i delskinn og alcantara, ALT elektrisk, servo, abs ++++++

 

Finner du en til salgs i norge så forvent å betal ca 200k for et bra eksemplar. Personlig skal jeg importere en fra Sweden. MEn ikke i dag....

 

Bilde: foto003b.jpg

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T16 hadde litt andre fangere, også var vel felgene 16" toms orginalt. Går noen i Oslo, og var før en i tromsø. Sikkert flere, men dette er de jeg vet om.

 

Var en tilsalgs på autodb i sommer, mener han skulle ha litt over 150.000 for den (correct me if I'm wrong)

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 years later...
  • 7 months later...
  • 9 months later...
  • 2 years later...
  • 11 months later...

De finnes ja, jeg vet om hvertfall 3 som er norskregistrerte pluss stv som er nevnt over her så blir det 4 stykker med norske skilter, pluss at jeg vet om hvertfall 2 svneskregistrerte, men de er handlet inn som delebiler til en av de norske jeg vet om, den norske som de 2 er handlet inn til vet jeg ikke om er en av de 3 andre jeg vet om, så det kan muligens være enda en norskregistrert. Har og hørt om et par til men disse vet jeg ingenting om. Jeg er selv eier av en av de norskregistrerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår