Gå til innhold

Lancia Delta Integrale som vinterbil?

Ranger emnet


M3ess/nos

Anbefalte innlegg

Uten no særlig inngående kjennskap til denne bilen, bortsett fra at den er fet :D, så skal jo ryktene ha det til at det er mye småfeil og rustproblematikk på dem :( Du må være glad i å skru ;)

 

Men ellers råe vogner, sikkert en drøm på vinterføre :D

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

Uten no særlig inngående kjennskap til denne bilen, bortsett fra at den er fet :D, så skal jo ryktene ha det til at det er mye småfeil og rustproblematikk på dem :( Du må være glad i å skru ;)

 

Men ellers råe vogner, sikkert en drøm på vinterføre :D

 

Det er sikkert verdt å skru på dem.

 

Har lyst på en sånn engang, hvertfall sitte på en :)

 

Spesielle og tøffe biler..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Var på torsdags kvelden ute og satt på med en nabo av meg her i Ålesund, som har en gul Integrale .. :)

 

Originalt 214hk og 0-100 på 5,7sek har jeg for meg..

 

Men denne er trimma på et eller annet vis (vet ikke om det er chip eller om den bare er påstilt) men den har iallefall effekt-anlegg og kon-filter.. Ca 300hk skal den visst gi..

 

Selv om eieren sa at den ikke gikk som den bruker (mente det var noe rusk med bensin-tilførselen), så klager jeg ikke..

 

Den gikk noe voldsomt, jeg har sittet på med Sierra Cossie 4x4 90-mod, og kjørt 740TIC med chip og 3" eff.anlegg men denne bilen overgikk begge de LAAAANGT...

 

Vi leita opp noen svingete bakker med snødekke, og den var utrolig moro på det føret også, dro like godt som på bar vei...

 

Tror ikke vi var over 120 på hele turen, men steike hvor fort han kom opp i den farta..!!

 

Likte spesielt de svingete bakkene med snø.. Han styrte bilen med gassen, og innimellom noen "psssj-psssj" skikkelig RALLY :D

 

Og det bråker mye, og alt interiøret rister og knaker, akkurat slik det skal gjøre på en RALLY-bil :D :) :D

1992 Audi S4 2,2 tq sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Måtte bare skrive litt til inn her.. Fant en ny funksjon i Lancian nevnt over..

 

Satt en kveld i bilen og prata/ hørte på musikk, og da oppdaga jeg en stor rød bryter nederst på dash-bordet hans..

 

Den så skikkelig ettermontert ut, egentlig ganske "jalla" og stemte ikke overens med noe annet av instrumenteringa..

 

Smarte meg måtte jo spørre hva den var til..

 

Han dro ut bryteren (enormt rødt "hore-lys") og sa:

 

"Nei den øker ladetrykket fra 0,8 til ca 1,5 bar..."

 

 

Jaaa sannsynlig..!! sa jeg såklart.. Særlig da..

 

"Joo den gjør det..!!" sa han..

 

Nei fa*n heller sa jeg..

 

"Ja lukk igjen døra da.." sa han og dro igjen sin egen..

 

Jeg satt i baksetet, og smelte igjen døra.. Fortsatt trodde jeg ikke det stemte..

 

Han dro bilen opp i ca 60km/t, la inn tredje gir og ga flatt jern..

 

Ladetrykksnåla la seg på 0,8 bar (original måler, går til 1,2bar) og bilen skjøt fart slik den gjorde forrige gang jeg satt på..

 

Så dro han ut knappen, og WHOOOF nåla forsvant forbi toppen av måleren og videre et stykke.. Jeg ble virkelig PRESSA inn i baksetet, og i svingen som kom imot oss var plutselig veeeeldig krapp (har aldri tenkt over det engang før når jeg har kjørt der)....

 

Hadde faktisk nok med å holde meg fast for ikke å bli pressa inn i døra baki der..

 

 

KONGE-BIL!!! :D :) :D

1992 Audi S4 2,2 tq sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by M3ess/nos

Tenkte på å kjøpe meg en lancia delta inegrale 16v som vinterbil.

Noen som har noe erfaringer m denne type bil?Svakheter?

 

Du bør kjøpe det nye norske bladet for Italofile: Carburetti

I salg hos din lokale Narvesen. ;)

 

Der har de en artikkel om akkurat det du spør om i topic her.

Forøvrig et meget bra blad.

mvh Andy

2002 BMW 320Ci M-Sport (til salgs)

www.alfa156.net // www.evo.no || www.andycam.no \\ www.98super.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår