Gå til innhold

Flere bomstasjoner i bergen!!!! Ikke gratis helligdager\søndag!

Ranger emnet


Roberto

Protest?  

22 stemmer

  1. 1. Protest?

    • Ja
      13
    • Nei
      9


Anbefalte innlegg

Da var det klart. jeg visste det. nå er det ikke gratis i helligdager og søndager lenger. og flere jævla stasjoner kommer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Jeg foreslår megaprotest, alle rånerer råner i sentrum, full blokkering.

 

 

Artikkel BT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med (men stemte feil fordi jeg tolket spørsmålet feil)

 

Jeg kommer sikkert dårligst ut av alle med denne nye ordningen. Jeg kjører strekningen Arna - Bergen Sentrum - Sotra - Arna -Bjørndalsskogen/Fyllingsdalen - Arna hver dag.

Og dette er utover tidspunktet man kan kjøre gratis (1 time?) og i tillegg med privat bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuIius

Jeg er med (men stemte feil fordi jeg tolket spørsmålet feil)

 

Jeg kommer sikkert dårligst ut av alle med denne nye ordningen. Jeg kjører strekningen Arna - Bergen Sentrum - Sotra - Arna -Bjørndalsskogen/Fyllingsdalen - Arna hver dag.

Og dette er utover tidspunktet man kan kjøre gratis (1 time?) og i tillegg med privat bil.

Da havner du vel uansett over maxgrensen på 60 passeringer hver måned, eller?

what

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuIius

 

Det er vel snakk om å fjerne rabattordningene og maks.grensen såvidt jeg forstod

Det var ikke en del av dagens vedtak, bare noe som skulle "vurderes". Men selvsagt, sannsynligheten for at de rævkjører oss der det er mulig er ganske stor, så det blir vel gjerne til at max antall passeringer per mnd øker en del ellerno.

what

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuIius

Jeg er med (men stemte feil fordi jeg tolket spørsmålet feil)

 

Jeg kommer sikkert dårligst ut av alle med denne nye ordningen. Jeg kjører strekningen Arna - Bergen Sentrum - Sotra - Arna -Bjørndalsskogen/Fyllingsdalen - Arna hver dag.

Og dette er utover tidspunktet man kan kjøre gratis (1 time?) og i tillegg med privat bil.

 

Sliter omtrent like mye som deg, må først betale bompenger på Nordhordlandsbroen, så på Nordre innfartsåre i Åsane og deretter i Sandviken på vei til jobb.

 

Så er Danmarksplass, Nordre innfartsåre i Åsane og Nordhordlandsbroen på vei hjem fra jobb.... Jobber i Kanalveien og bor på Meland!

 

 

Er mildt sagt frustrert nå, lønner seg jo snart ikke å gå i jobb fordi det koster like mye i reise som du tjener... :mad: Kan like godt gå hjemme å få trygd!:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha...gratis på helligdager og søndager? Det har vi IKKE sett her i Tønsberg ihvertfall! Samme pris døgnet rundt, året rundt....

Da bomringen kom i februar, kjørte Vegvesenet kampanje for å få flest mulig til å kjøpe brikk og tegne abbonement.

Nå har de sett at FOR MANGE gjorde nettopp dette, de sier at "vi taper masse penger på rabbattordningen med brikke, så vi vurdere og ØKE takstene" Ja...det var jo lurt, sikkert ikke flere som anskaffer seg brikke nå. Hva gjør de i neste omgang da, når ENNÅ flere har brikke og de "taper" ennå mer penger??

Idioti.:mad:

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_S

hahaha...gratis på helligdager og søndager? Det har vi IKKE sett her i Tønsberg ihvertfall! Samme pris døgnet rundt, året rundt....

Da bomringen kom i februar, kjørte Vegvesenet kampanje for å få flest mulig til å kjøpe brikk og tegne abbonement.

Nå har de sett at FOR MANGE gjorde nettopp dette, de sier at "vi taper masse penger på rabbattordningen med brikke, så vi vurdere og ØKE takstene" Ja...det var jo lurt, sikkert ikke flere som anskaffer seg brikke nå. Hva gjør de i neste omgang da, når ENNÅ flere har brikke og de "taper" ennå mer penger??

Idioti.:mad:

 

Tell me about it! Her var det da slik at når Autopass ble innført, fikk de så mange bestillinger på brikker, at de fremdeles sliter med å få ut alle faktura osv (Autopass kom i februar). Altså må det ha vært MYE større pågang enn forventet. Likevel presterer de å få inn mye mindre enn budsjettert!?!?! Er det amøber som lager budsjettene?

 

Originally posted by Darkstar

Sliter omtrent like mye som deg, må først betale bompenger på Nordhordlandsbroen, så på Nordre innfartsåre i Åsane og deretter i Sandviken på vei til jobb.

 

Men rekker du ikke å passere alle disse bomstasjonene på under en time, slik at du likevel bare betaler kun en gang? Eller fjernes den ordningen også?

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmw-bergen

 

Men rekker du ikke å passere alle disse bomstasjonene på under en time, slik at du likevel bare betaler kun en gang? Eller fjernes den ordningen også?

 

Nordhordlandsbroen er ikke autopass på, men de andre to går jo lett innenfor den timen. Men tror det er snakk om å fjerne dette samtidig med det taket på 60 passeringer i mnd og at det er gratis på søndager/heillidager.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_S

hahaha...gratis på helligdager og søndager? Det har vi IKKE sett her i Tønsberg ihvertfall! Samme pris døgnet rundt, året rundt....

Da bomringen kom i februar, kjørte Vegvesenet kampanje for å få flest mulig til å kjøpe brikk og tegne abbonement.

Nå har de sett at FOR MANGE gjorde nettopp dette, de sier at "vi taper masse penger på rabbattordningen med brikke, så vi vurdere og ØKE takstene" Ja...det var jo lurt, sikkert ikke flere som anskaffer seg brikke nå. Hva gjør de i neste omgang da, når ENNÅ flere har brikke og de "taper" ennå mer penger??

Idioti.:mad:

Hmm, de bom-greiene i Tønsberg virka dårlig på meg tror jeg, kjørte gjennom der noen ganger i sommer, og har enda ikke fått noen regning i posten.. :D

Der jeg kjørte fikk jeg ikke lov til å betale, måtte vente på regning i posten stod det.. :)

'90 Toyota MR2 Turbo

'82 BMW 525iA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det virker som dette bom dritet ikke funker i det hele tatt... regner med å få regning nr 3 i posten en av de nærmeste dagene, og dette med høyeste sort abbonement....

 

og ikke minst... fjerner man taket på passeringer kan man slå konkurs alt som heter taxinæring i byen, eller alternativet er at takstene flyr i været...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår