Gå til innhold

Ombygging av oljepumpe

Ranger emnet


phower

Anbefalte innlegg

Skal bygge om oljepumpen og sette på en ekstern tank med 2-taktsolje. Eller, så fyller jeg bare olje rett i bensinen, men etter det jeg forstår så må man ha sinsykt med olje i bensinen. Og det er lettere å huske å fylle på en tank innimellom enn å huske olje i bensinen hver gang.

 

Noen som har gjort en av delene, anbefalinger? Heller mot ekstern tank. Trenger forresten en oljepumpe til 13b turbo 2, 200 hk.

Just For Fun

91 Mazda Rx7 cab

87 Hilux 4x4 2,4D

83 Honda XL 250 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei det er ikke så mye olje i bensina

 

Jeg har i 0.7 liter på 100 liter bensin. Det er ikke så fryktelig ille. Vill anbefale det mot å lage en ekstern olje pumpe system til olje injectorene. Husk at det er turtallet som bestemer trykket til olje til injectorene. Og at det ikke er en jevn hastighet.

 

Så bruk heller premix som det heter, og fyll i tanken :)

 

Ellers så bruker du det orginale systemet.

 

Jan-Tore

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstern oljetank er vel greit det, men selv valgte jeg å blande i bensinen, syns det er mer betryggende å ha det der, gidder ikke legge en tank under pansret som ikke har no varsel lys eller noe, + at om man har for liten tank å må fylle ofte kan jo folk missforstå når jeg er under pansret på bilen ofte ;) hehe

Hvorfor høre på Ventiler når det finnes motorer uten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for bra svar. Grunnen til at det hørtes drøyt ut med olje i bensinen var at jeg ble fortalt fra pålitelige kilder at det var 0,7 per 10 liter. Men hvis noen kan bekrefte blandingsforholdet du bruker så er det jo bare å sette i gang. Ikke meningen å vise mistillitt, men har ikke råd til å rase motoren etter overhalingen.

 

Hvor bør jeg forresten kjøpe overhalingssettet? Det ligger et komplett på Mazdatrix, men har ikke regnet ut prisen enda. Trenger jo mye annet og, har fått litt priser fra Simtech og, men det skal gjøres på lærlingelønn dette, så jo mer jeg sparer jo bedre. Det er snakk om en -91 turbo 2, hadde jeg hatt penger til det så hadde jeg fulgt med motoren til en som virkelig kan det og sett hvordan det ble gjort, men skal prøve å finne ut av det selv.

 

Får god hjelp fra Toffen og FC3S her på forumet.

Just For Fun

91 Mazda Rx7 cab

87 Hilux 4x4 2,4D

83 Honda XL 250 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår